וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודיע על הארכת שנת הלימודים עד יולי, כץ: פועל לממן את התכנית

עודכן לאחרונה: 28.2.2021 / 21:27

רה"מ הכריז על לימודים למשך חודש נוסף בעקבות הסגרים הממושכים. גלנט הציג תכנית בת 4 שלבים לצמצום הפערים: "כל מורה שיירתם יקבל שכר נוסף". יו"ר ארגון המורים ומזכ"לית ההסתדרות הדגישו: הלימודים יסתיימו ביוני. הממשלה צפויה לאשר את חזרת כיתות ז'-י' כבר השבוע

בווידאו: רה"מ ושר החינוך בהצהרה על הארכת שנת הלימודים/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (ראשון) על הארכת שנת הלימודים עד לסוף חודש יולי. עם זאת, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע כי החינוך העל-יסודי יסתיים כסדרו, ב-20 ביוני. גם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הבהירה כי שנת הלימודים תסתיים בחודש יוני.

"הפתיחה המדורגת של הלימודים תתבצע בימים הקרובים בערים הצהובות והירוקות בכיתות ז'-י'", אמר נתניהו בהצהרה במשרד החינוך בירושלים. "בנוסף יש צורך להשלים את הפערים בחינוך ולכן אנחנו מביאים מתווה עקרוני להארכת שנת הלימודים גם בחודש יולי. נשמור בקפדנות על זכויות המורים, נדאג לתשלום מלא עבורם. זה מה שנדרש כדי לתת לילדי ישראל את מה שמגיע להם".

בהצהרה השתתפו גם גם שר האוצר ישראל כץ, שר החינוך יואב גלנט, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי, יו"ר ארגון המורים ארז ויו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, לא נכחה בהצהרה.

רה"מ נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת 28 בפברואר 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"נשמור בקפדנות על זכויות המורים". נתניהו, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

שר החינוך, יואב גלנט, הציג תכנית בת 4 שלבים להתמודדות עם הפערים שנוצרו עקב הסגרים הממושכים. "היום אנחנו מכריזים על החלק הראשון בתכנית הלאומית לצמצום הפערים. חודש יולי כולו יהיה במתכונת של לימודים מלאים. התכנית היא בת ארבעה חלקים שנועדו לסגור את הפערים. בחודש יולי עיקר המאמץ ירוכז בסגירת הפערים לתלמידים במתמטיקה, אנגלית, שפה ומדעים". לגבי המורים, גלנט ציין כי "כל מורה שיסכים להירתם לתכנית יקבל שכר נוסף בגין חודש יולי".

שר האוצר, ישראל כץ, ציין כי משרדו יושב עם משרד החינוך בכדי לגבש את פרטי התכנית. "אני פועל כדי לאפשר לראש הממשלה לבוא מצויד בתכנית חינוך ומימון. משוכנע ומקווה שכל חלקי הממשלה יתמכו ביוזמה הזו", אמר.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, טען מנגד כי החינוך העל יסודי יסתיים בכל זאת כמתוכנן ב-20 ביוני. "בחינוך העל-יסודי בכיתות ז' עד יב' המורים עבדו באופן רציף מ-1 בספטמבר ועד היום. לא התבטל אפילו יום אחד והם אפילו עבדו קשה יותר מבשנה רגילה. לכן השנה תסתיים ב-20 ביוני. נמשיך בבחינות בגרות אחרי התאריך הזה, ואני קורא ומבקש מהמורים להירתם ולעבוד בחודש יולי על מנת לסגור פערים אם יש כאלה, לפי שיקולם המקצועי". ארז הוסיף כי לא יוטלו עונשים על מורים שיבחרו לא ללמד גם בחודש יולי.

יו"ר ארגון הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, בירך על ההחלטה להחזיר את תלמידי ז'-י' ללימודים, ודרש לעשות זאת באופן מידי. "לצד הבשורה על התכנית לצמצום פערים, אסור לאיש לשכוח את ילדי כיתות ז' עד י' שנמקים בבית שנה שלמה, ללא כל הצדקה ואשר הפכו לקוביות בזום", אמר שיף. "כהנהגת הורי ישראל, נמשיך לעשות ככל שיידרש, כדי להציב את החינוך במקום הראוי לו - בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל".

חזרה ללימודים בבית ספר בלפור ת"א , 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
כלל מערכת החינוך צפויה לשוב בערים צהובות וירוקות/ראובן קסטרו

במקביל, הודיע יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס כי הממשלה צפויה לאשר מחר את המתווה לחזרת כלל מערכת החינוך בערים ירוקות וצהובות. "ראשי רשויות יקרים, אני שמח לבשר לכם שמתווה השלטון המקומי לחזרת כל מערכת החינוך בערים צהובות וירוקות עולה מחר לישיבת ממשלה וצפוי לקבל את האישור", אמר ביבס.

הוא הוסיף כי "חזרתם של כל שכבות הגיל לספסל הלימודים ברשויות על פי מודל הרמזור הינו נדבך חשוב במשימה להעמיד בראש סדר העדיפות את שגרת חייהם של כל הילדים במערכת החינוך. נמשיך לפעול עד שאחרון התלמידים בכל הרשויות יחזור למסגרות ואף ילד לא ישאר מאחור".

בשבוע שעבר דנו השלטון המקומי והממשלה על פרטי המתווה לחזרת חטיבות הביניים בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות, כשהכיוון המסתמן היה פתיחת הלימודים מחר, ב-1 במרץ. שר הבריאות הכחיש אז את ההתקדמות בדיונים. "השמועות על הסכמה לכאורה להקדמת השלב הבא בפתיחת מערכת החינוך, של כיתות ז'-י', אינן נכונות", נמסר מלשכתו של אדלשטיין.

שר החינוך, יואב גלנט במהלך הצהרה לתקשורת 28 בפברואר 2021. צילום מסך, אתר רשמי
"כל מורה שיסכים להירתם לתכנית יקבל שכר נוסף בגין חודש יולי". גלנט בהצהרה, הערב/אתר רשמי, צילום מסך

היכן יש לימודים?

העדכון האחרון של תכנית הרמזור הגדיל את מספר היישובים בהם מתקיימת למידה בכיתות. לפי ההגדרה החדשה, הציון המקסימלי של "הכתום הבהיר" הועלה מ- 6.5 ל-7. על פי מתווה משרד החינוך, הלמידה בכיתות ה'-ו' מתאפשרת בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים, לפחות שלושה ימים בשבוע בבתי הספר. בכיתות י"א -י"ב הלמידה תתקיים בקבוצות של עד 20 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע. ביתר הימים התלמידים ילמדו מרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully