וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: נפעל נגד מנהלי בתי ספר וראשי ערים שיפעלו בניגוד לחוק

עודכן לאחרונה: 22.2.2021 / 12:28

שר הבריאות מתח ביקורת על הרשויות שהודיעו על פתיחת הלימודים בכיתות ז'-י' ברביעי, ובניגוד להנחיות. בריאיון ל-103FM אמר אדלשטיין כי "לממשלה יש את כל האמצעים לנקוט צעדים נגדם". יו"ר ארגון המורים: "חוסר אחריות של ראשי הערים. לא אתן לסכן מורה, מנהל או תלמיד"

בווידאו: במחאה על אי חזרתם לבית הספר תלמידי כיתות ז'-י' לומדים בקניון/צילום: רוני כנפו

שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח ביקורת הבוקר (שני) על התנהלות הרשויות המקומיות שמאפשרות לפתוח את הלימודים בכיתות ז'-י' ביום רביעי הקרוב, בניגוד להנחיות. בריאיון ל-FM103 אמר כי "יש את כל הסמכויות לפעול נגד ראשי רשויות ומנהלים שיפעלו בניגוד לחוק".

פורום ה-15 הודיע אמש על חזרה מלאה ללימודים כבר השבוע, במקום ב-7 במרץ כפי שקבע קבינט הקורונה. אדלשטיין מחה כי "אילו הייתי פותח את החינוך ולא את המסחר, הם היו מתכנסים ומחליטים שבא להם לפתוח את המסחר".

שר הבריאות יולי אדלשטיין בביקור בקופת חולים מאוחדת, בית שמש, 18 בינואר 2021. אלי דסה, פול צלמים
"יש את כל הסמכויות לפעול נגדם". אדלשטיין/פול צלמים, אלי דסה

אדלשטיין השיב לביקורת על פתיחת הקניונים והתיירות לפני חזרה מלאה של כלל מערכת החינוך. "כשאני שומע תעדוף מערכת החינוך, אני תמיד שואל - על פני מה? כי בעברית מתעדפים על חשבון משהו אחר. אם היו אומרים לנו לפתוח רק את מערכת החינוך היינו יכולים לעשות את זה, אבל כשכל אותם גיבורים צועקים איפה החינוך, ובאותה הזדמנות גם המסחר, והספורט, והתרבות, ובתי המלון, זה לא נקרא לתעדף, זה נקרא להיות פופוליסטי", הוא מחה.

יו"ר ארגון המורים רן ארז, המייצג את המורים בתיכונים וחלק מהמורים המלמדים בחטיבות הביניים, הצטרף לדבריו של אדלשטיין. ארז אמר כי "זהו חוסר אחריות משווע של ראשי הערים אשר החליטו לקחת את החוק לידיים ולגרור את המורים והמנהלים לעבור על החוק. לא אותם ראשי הערים ולא המנהלים יש להם את הידע בתחום הרפואי והאפידמיולוגי, מי שצריך לקבוע בתחום זה הוא אך ורק משרד הבריאות והמומחים שלו. אם יקרה אסון ותלמיד או מורה ייפגעו חלילה וחס, אני לא רואה איזה אחריות ייקח על עצמו מי מראשי הערים האלה. לא אתן לסכן שום מורה, מנהל או תלמיד".

יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד החברה בפורום ה-15, הבהיר כי החזרה ללימודים בעיר תתבצע רק בהתאם להחלטת קבינט הקורונה. לדברי לסרי, "עלינו לפעול בהתאם לתקנות המדינה והנחיות משרד הבריאות. אני מאמין ביצירת שיח מקצועי ומכבד, במסגרתו משרד החינוך, ארגוני המורים, קבינט הקורונה וראשי הרשויות ייקחו חלק במטרה להשיב ללימודים את תלמידי כיתות ז'-י' בצורה בטוחה ואחראית".

תלמידי חט"ב היובל לומדים בקניון הראל במבשרת ציון, 21 בפברואר 2021. מאיר אדרי, תמונות גולשים
תלמידי חטיבות הביניים מוחים בקניון במבשרת ציון, אתמול/תמונות גולשים, מאיר אדרי

לקראת הדיון במשרד הבריאות בנושא האפשרות להטיל הגבלות נוספות במהלך חג הפורים, הזהיר השר כי "מי שיחגוג יותר מדי בפורים, יסגור את כולנו בפסח". במשרד יתכנסו לדיון מחודש בעקבות החשש ממסיבות מחתרתיות בחג.

"היום דווח שיש עלייה של 35% במכירת משקאות חריפים בימים האחרונים", ציין אדלשטיין. "הרשתות החברתיות מלאות בהצעות של מסיבות פירטיות".

לדברי אדלשטיין, "אנחנו מאוד מודאגים מן המצב. מצד אחד אנחנו רוצים לאפשר לאנשים לחוש את החג, אין סיבה למנוע סעודה משפחתית וקריאת מגילה. מצד שני, כל ההתקהלויות ודאי אסורות בתכלית האיסור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully