וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט פסל, אך משרד הבריאות ידון מחדש על עוצר לילי בפורים

22.2.2021 / 6:25

במשרד ימשיכו לדון באפשרות להחמיר את ההגבלות במהלך החג שיחול השבוע. בקבינט כבר אושר מתווה הפורים, האוסר על מסיבות והתקהלויות, אבל כעת בכירים במשרד הבריאות העלו חשש מפני אירועים מחתרתיים שיובילו להדבקה. "הציבור הפך לשאנן ואנחנו בנקודה קריטית"

בווידאו: אש מזהיר מאפשרות של סגר בעקבות עלייה בתחלואה אחרי פורים/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

במשרד הבריאות ידונו היום (שני) באפשרות להטיל הגבלות נוספות בחג הפורים. שר הבריאות יולי אדלשטיין כינס אתמול דיון מיוחד במשרדו במטרה לצמצם את ההתקהלות בחג. בפגישה עלו הצעות להטלת עוצר לילי, סגר, צמצום התחבורה הציבורית או השארת המתווה ללא שינוי - אך במשרד הבריאות לא הגיעו להסכמה והחליט לדחות את הדיון.

רק בשבוע שעבר אישר קבינט הקורונה את המתווה לפורים, וכעת במשרד הבריאות החליטו לדון שוב בהגבלות - יומיים לפני ערב החג.

גורמים בכירים במשרד הסבירו בשיחה עם וואלה! NEWS כי פתיחת המשק הנרחבת הובילה להפצה של מסיבות מחתרתיות מתוך תחושה שהמגיפה מאחורינו. "אנחנו עדיין מתלבטים אם הציבור יהיה ממושמע כמו שחשבנו בהתחלה, או שנצטרך להטיל הגבלות ואילו הגבלות הכי מתאימות", אמר אחד הגורמים. הוא הזהיר כי "הציבור הפך לשאנן ואנחנו בנקודה קריטית מבחינת תחלואה".

חגיגות פורים בצפת, 8 במרץ 2020. דוד כהן, פלאש 90
דיון מחודש בהגבלות. חוגגים בצפת, בשנה שעברה/פלאש 90, דוד כהן

בשבוע שעבר אישר קבינט הקורונה את המתווה לפורים, לאחר שאדלשטיין ושר הביטחון בני גנץ הגיעו להסכמות. בין היתר הוחלט כי יוטלו הגבלות מסוימות כגון איסור על התקהלויות וארוחות חג במשפחות גרעיניות בלבד, אך לא יוטל מחדש סגר בימי החג.

מתווה הפורים שאושר בקבינט הקורונה

  • איסור מסיבות, תהלוכות עדלאידע ואירועים רבי משתתפים
  • איסור משאיות שמחה
  • סעודת חג במסגרת משפחתית גרעינית בלבד
  • בתי תפילה: מתווה קפסולות של עד עשרה אנשים, הפרדת קפסולות במחיצות קשיחות, ומספר מקסימום של 100 מתפללים
  • סגירת מתחם קבר הרשב"י

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הזהיר אתמול כי אם יהיה גל תחלואה בעקבות אירועי פורים - ייתכן שיידרש להטיל סגר. בתדריך לתקשורת הוא הביע חשש מהפרת ההנחיות בחג שייערך בהמשך השבוע וקרא לראשי הרשויות ולרבנים להימנע מאירועים המוניים. "זה מסכן את כולנו", אמר אש.

בהתייחס להמשך הפחתת ההגבלות ותהליך החזרה לשגרה פרויקטור הקורונה ציין כי המדד המרכזי יהיה מקדם ההדבקה. לדבריו, "אם יעלה מעל 1 - נעצור את ההקלות. בנוסף, אנחנו נסתכל על התחלואה הקשה ונראה אם הירידה ממשיכה, למרות שהמאומתים יעלו, נוסיף בהקלות. אבל יש אבל גדול: אם נהיה במספרים מאוד גבוהים, גם אם לא יהיו קשים, נחזור להגבלות", אמר אש.

גם בדוח מרכז המידע והידע של אמ"ן שפורסם אתמול הזהירו מעלייה חוזרת בתחלואה בשבועות הקרובים, לנוכח הסרת המגבלות והתפשטות הזן הבריטי של נגיף הקורונה. "לכן, יותר מאי פעם, נדרשת אחריות אישית והקפדה על ההנחיות, בפרט על רקע חג הפורים השבוע", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully