וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היולדת שמתה מקורונה השאירה ארבעה יתומים: "אנשים אמרו לה לא להתחסן"

עודכן לאחרונה: 21.2.2021 / 14:42

במשפחתה של אסנת בן שטרית סיפרו כי היא שוכנעה שלא להתחסן נגד הנגיף. "היו ליצנים שאמרו לה לא להתחסן. אני רוצה שהם יבואו עכשיו להסתכל על ארבעה יתומים", זעם דודה. גיסה: "הייתי פעיל בקבוצות מתנגדי חיסונים, אבל כשזה מגיע לחצר שלך אתה מבין שצריך לחשוב אחרת"

בווידאו: המלצה לחסן נשים המתכננות היריון או בטיפולי פוריות/צילום: דוברות שיבא

במשפחתה של אסנת בן שטרית, האשה בת ה-32 שמתה בשבוע ה-30 להיריונה לאחר שנדבקה בקורונה, כי אנשים אמרו לה שלא להתחסן וללכת לבית החולים.

"היא לא הרגישה טוב, והיא ניסתה להתמודד עם זה בבית. אמרה שהיא מפחדת - עד שהמצב החמיר, אז היא הסכימה להתפנות לבית החולים", אומר אורי, דודה של אסנת. לדבריו, מצבה הרפואי הידרדר מהר. "היו ליצנים שאמרו לה לא להתחסן. אני רוצה שאותם ליצנים שאמרו לה לא להתחסן שיסתכלו על ארבעה יתומים. הקטן הוא תינוק. שיבואו להסתכל עליהם ויפרנסו אותם. היא הייתה המפרנסת היחידה בבית".

גיסה של בן שטרית אמר בריאיון לכאן חדשות כי בעצמו היה פעיל בקבוצות של "מתנגדי חיסונים", ובעקבות האסון שינה את דעתו. "אני מהראשונים שפתחו קבוצות של מתנגדי חיסונים ואני עדיין בקבוצות האלה. אבל כשזה מגיע לחצר שלך אתה מבין שצריך לחשוב אחרת. כרגע השבתתי את הקבוצה שלי. אני שלם עם עצמי בעניין הזה", אמר.

אסנת בן שטרית. ללא, צילום מסך
"היא ניסתה להתמודד עם זה בבית". אסנת בן שטרית/צילום מסך, ללא

שטרית, תושבת אזור ירושלים, אושפזה ביום שלישי עקב קשיי נשימה בבית החולים הדסה עין כרם, ומצבה הוגדר קשה. הלילה מצבה הידרדר לכדי כשל רב-מערכתי. צוות מומחים הוזעק למקום, והחל בניסיונות החייאה ממושכים וכן ניתוח קיסרי במטרה להציל את העובר, אך הניסיונות כשלו והם נאלצו לקבוע את מותם של השניים.

"למאמצי ההצלה היו שותפים רבים מכל רחבי בית החולים אשר נלחמו על חיי האם והתינוק", נמסר מהמרכז הרפואי, "הדסה כולה משתתפת בצערה הכבד של המשפחה. צוות השירות הסוציאלי בבית החולים מלווה אותם בשעתם הקשה". עוד ציינו במרכז כי "הצוות ביחידה לטיפול נמרץ קורונה והמומחים שהוזעקו לטיפול באישה ובתינוק מצויים בסערה רגשית".

היחידה לטיפול נמרץ ילדים קורונה בהדסה עין כרם בתוך חדר טיפול, 22 בינואר 2021. דוברות הדסה עין כרם, אתר רשמי
ניסיונות ההצלה כשלו. בית החולים הדסה עין כרם/אתר רשמי, דוברות הדסה עין כרם

מוקדם יותר החודש קבע משרד הבריאות כי ניתן לחסן נשים בהיריון נגד נגיף הקורונה, בכל שלביו. עמדה זו, התואמת הן את גישת ארגון הבריאות העולמי והן את עמדת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית, מתבססת על כך שאין כל הוכחה לנזק לעובר או למהלך ההיריון - לא כתוצאה מהחיסון ולא מוכר כמנגנון ביולוגי היכול להצביע על אפשרות כזו. כמו כן, ממליץ משרד הבריאות לנשים מניקות להתחסן.

במשרד הבהירו כי לנשים שמתכננות להיכנס להיריון, או כאלו שנמצאות בטיפולי פוריות, מומלץ להשלים את שתי מנות החיסון טרם ההיריון. לאישה שקיבלה את המנה הראשונה ואז גילתה כי הרתה, מומלץ להשלים את המנה השנייה של החיסון לפי לוח הזמנים המקובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully