וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה ראשון בישראל: עובר מת לאחר שנדבק מאמו בקורונה

עודכן לאחרונה: 16.2.2021 / 12:35

האישה חשה בחום וכאבים בשבוע ה-25 להיריונה, ואף הפסיקה להרגיש את תנועת העובר. היא הופנתה ללידה שקטה בבית החולים אסותא באשדוד, שם היא והעובר נמצאו חיוביים לנגיף. הרופא המיילד סיפר כי הוא שלל אפשרויות אחרות מלבד קורונה שיכלו להוביל לסיבוך בלידה

בווידאו: המלצה לחסן נשים המתכננות היריון או בטיפולי פוריות/צילום: דוברות שיבא

לראשונה מפרוץ המגיפה בישראל, עובר מת לאחר שנדבק בקורונה מאמו. האישה, שהייתה בשבוע ה-25 להיריונה, חשה בחום ובכאבים וכמה ימים לאחר מכן הפסיקה להרגיש את תנועת העובר. היא הלכה לרופא בקופת החולים, ושם נאמר לה כי עליה לעבור לידה שקטה.

האישה הגיעה לעבור את התהליך בבית החולים אסותא באשדוד, שם היא נמצאה חיובית בבדיקת קורונה. לאחר הלידה השקטה נערכה בדיקה גם לשליית העובר - שמצאה כי הוא חלה בנגיף.

מדובר במקרה ראשון מסוגו בארץ, על אף שבספרות נרשמו כמה מקרים בהם נשים הרות נדרשו לעבור לידה שקטה לאחר שנדבקו בקורונה.

אסותא אשדוד. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
בית החולים אסותא באשדוד/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים אסותא באשדוד, ד"ר טל ברוש, ציין כי מדובר באישה צעירה ובריאה, עם עבר של היריונות תקינים. לדבריו, כלל הבדיקות שנעשו לה במהלך ההיריון נמצאו תקינות.

"האם הגיעה לרופא בקהילה לאחר הופעה של תסמינים מתאימים לקורונה קלה, ולאחר ששמה לב לחוסר תנועות עובר", אמר ד"ר ברוש. "בקהילה אובחן שהעובר איננו בין החיים והיא נשלחה ללידה שקטה באסותא אשדוד. בקבלתה אובחנה כחולת קורונה לפי בדיקת מטוש. בדגימות שנערכו לעובר המת ולשלייה, הם נמצאו חיוביות לקורונה. לטעמי, בסבירות גבוהה, התינוק מת מסיבוכים של נגיף הקורונה. המקרה הזה חייב להעביר מסר, כל אישה בכל שלב של ההיריון, צריכה להתחסן ולא להסתכן".

עוד בוואלה!

אלף מנות נרכשו: התרופה שתמנע את הידרדרות הקורונה למחלה קשה

לכתבה המלאה

מוקדם יותר החודש קבע משרד הבריאות כי ניתן לתת חיסונים נגד נגיף הקורונה לנשים בהיריון, בכל שלביו. עמדה זו, התואמת הן את גישת ארגון הבריאות העולמי והן את עמדת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית, מתבססת על כך שאין כל הוכחה לנזק לעובר או למהלך ההיריון - לא כתוצאה מהחיסון ולא מוכר כמנגנון ביולוגי היכול להצביע על אפשרות כזו. כמו כן, ממליץ משרד הבריאות לנשים מניקות להתחסן.

במשרד הבהירו כי לנשים שמתכננות להיכנס להיריון, או כאלו שנמצאות בטיפולי פוריות, מומלץ להשלים את שתי מנות החיסון לפני ההיריון. לאישה שקיבלה את המנה הראשונה ואז גילתה כי הרתה, מומלץ להשלים את המנה השנייה של החיסון לפי לוח הזמנים המקובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully