וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: ממליצים לנשים לא להתחסן בשליש הראשון של ההיריון

28.1.2021 / 18:33

בדיון שבו השתתפו עשרות מומחים ואנשי מקצוע, גובשו שורת המלצות בנושא והובהר כי "בכל שלבי ההיריון אין כל הוכחה על נזק לעובר או למהלך ההיריון כתוצאה מהחיסון". עם זאת, במשרד הבהירו כי על נשים שקיבלו מנה ראשונה, להשלים את החיסון - גם אם נכנסו להריון

בווידאו: חיסון תלמידי י"א וי"ב/צילום: רויטרס

משרד הבריאות פרסם היום (חמישי) שורת המלצות למתן חיסוני קורונה לנשים המתכננות היריון, נשים הרות או נשים מניקות. בין היתר, המליצו במשרד, לא להתחסן במהלך השליש הראשון של ההיריון. המלצות משרד הבריאות בנושא גובשו בדיון שהתקיים היום, ובו השתתפו עשרות מומחים ואנשי מקצוע.

לפי הנאמר בדיון, בכל שלבי ההיריון אין כל הוכחה על נזק לעובר או למהלך ההיריון כתוצאה מהחיסון, ואף לא מוכר מנגנון ביולוגי היכול להצביע על אפשרות כזאת. כמו כן, הובהר כי אין הוראה שלא להתחסן לנשים מניקות. במשרד המליצו לנשים שקיבלו מנה ראשונה של החיסון, ואז גילו על היריון, להשלים את המנה השנייה של החיסון לפי לוח הזמנים המקובל. עוד המליצו לנשים הרות הנמצאות בקבוצת סיכון להידבקות, כמו עובדות במערכת הבריאות או כל קבוצה אחרת שהוגדרה בסיכון, להתחסן.

במשרד הבריאות הבהירו כי "השליש הראשון של ההיריון מאופיין בשיעור גבוה יחסית של דימומים, הפלות ספונטניות והיווצרות מומים עובריים, ללא קשר לקורונה". לדברי המומחים, "כדי למנוע חשד לקשר, אף מקרי, בין קבלת החיסון ותופעות אלו, אנו ממליצים לנשים הרות שאינן שייכות לקבוצות הסיכון להתחסן החל מהשליש השני".

מתן חיסוני קורונה במתחם בגבעתיים, 20 בינואר 2021. AP
מתן חיסוני קורונה במתחם בגבעתיים, השבוע/AP

לגבי נשים המתכננות דיקור מי שפיר, המליצו במשרד הבריאות להימנע מביצוע החיסון סביב מועד הדיקור, ואף הובהר כי רצוי מרווח של לפחות שבוע ימים בין החיסון לדיקור, כדי להימנע מחום או תופעות לוואי אחרות שעלולות להתפרש כסיבוך של הדיקור.

בנוסף לכך, "בשל חומרת מחלת הקורונה ופגיעתה הקשה, אנו חוזרים וממליצים לכלל האוכלוסייה, ובמיוחד לנשים בגיל הפוריות, לנשים הרות ולנשים מניקות להמשיך ולהקפיד על שמירת כללי הריחוק החברתי ועל עטית מסכה ובכך להקטין את סיכון החשיפה והדבקות במחלה", הבהירו במשרד הבריאות.

עוד נמסר ממשרד הבריאות כי "עדכונים לגבי נגיף הקורונה והחיסונים מתקבלים על בסיס יומי ממשרד הבריאות ויש לעקוב אחר השינויים העדכניים בהנחיות". במשרד הבהירו כי "הדברים המובאים במסמך זה הינם בגדר דעת מומחים וחלק מההמלצות בו מבוססות על שיקולים ביולוגיים ואפידמיולוגיים בהיעדר מחקרים רלוונטיים בבני אדם".

עוד בוואלה

הידרדרות במצבן של שתי יולדות חולות קורונה, שחוברו למכשיר אקמו

לכתבה המלאה

ביממה האחרונה חלה הידרדרות במצבן של שתי יולדות חולות קורונה, שהועברו לבית החולים בילינסון לפני כעשרה ימים. לפי בית החולים, הנשים חוברו למכונת אקמו ומצבן מוגדר קשה מאוד ואינו יציב. ד"ר איליה קגן, מנהל מחלקת טיפול נמרץ קורונה, אמר: "כיוון שחלה החמרה במצבן החלטנו לחבר אותן למכשיר האקמו שמחליף את תפקוד הריאות עד להתאוששותן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully