וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: ניתן לחסן בני 35 ומעלה בכל קופות החולים החל ממחר

27.1.2021 / 19:35

הודעת המשרד מגיעה כשבוע לאחר שקופות החולים כללית ומאוחדת הודיעו כי יאפשרו לבני גילאים אלה להתחסן נגד הקורונה. מנכ"ל משרד הבריאות נזף בהן, אך עתה החליט המשרד להרחיב את המבצע בכל הקופות. 2.8 מיליון ישראלים התחסנו עד כה נגד הנגיף

בווידאו: מבצע החיסון נגד קורונה בישראל/צילום: רויטרס

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) כי ניתן לחסן בני 35 ומעלה נגד נגיף הקורונה בכל קופות החולים החל ממחר. זאת, כשבוע לאחר שקופות החולים כללית ומאוחדת הודיעו כי יאפשרו לטווח הגילאים אלה להתחסן, עוד לפני אישור המשרד.

בעקבות החריגה של כללית ומאוחדת בשבוע שעבר, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, נזף במנכ"לי קופות החולים ואמר כי עליהם לנהוג על פי מדיניות המשרד. "אף אחד לא לוקח את החוק לידיים", אמר. בשיחה הטלפונית שערך עם המנכ"לים הבהיר לוי כי מדיניות החיסון היא מרכזית ונקבעת על ידי משרד הבריאות יחד עם הקופות.

מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
החיסונים נפתחו לגיל 35 ומעלה. קופת חולים כללית, החודש/ראובן קסטרו

אתמול פרסם משרד הבריאות הנחיה לפיה ניתן לחסן נגד קורונה בני פחות מגיל 16 הנמצאים בסיכון לתחלואה קשה. המשרד קבע לראשונה כי ניתן לשקול חיסונים לצעירים במצבים מיוחדים ומסכני חיים. זאת, בהמשך לעלייה בתחלואת הילדים, שגדלה בגלל המוטציות של הנגיף שהגיעו לארץ.

עוד לא מדובר בהחלטה שאושרה באופן מוחלט, ועתה על ההנחיה לעבור דרך ד"ר בעז לב, יו"ר ועדת התעדופים. בהנחיה, קובעים במשרד הבריאות כי ההחלטה לחסן את טווח הגילאים עדיפה על לא לחסן, גם במסגרת הסיכונים הקיימים בחיסון בגילאים לגביהם אין מידע מספק על מינון, יעילות ובטיחות.

עוד בוואלה!

לא רק בקרב שבים מחו"ל: המוטציה הדרום אפריקנית מתפשטת בישראל

לכתבה המלאה

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 7,737 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר חולים המאומתים בישראל ל-617,168. אתמול התקבלו תוצאות עבור 83,367 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 9.6%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 76,708. בבתי החולים מאושפזים 1,787 חולים, מתוכם 311 מונשמים ו-1,141 חולים קשה. נכון להיום מתו 4,513 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל, 20 מהם ביממה האחרונה. במקביל לעלייה בתחלואה, נמשך מבצע החיסונים נגד הקורונה, ואתמול בוצעו 200 אלף חיסונים. עד היום ניתנו 4.1 מיליון מנות חיסון - ל-2.8 מיליון מתחסנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully