וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: ניתן לחסן בני 16 ומטה הנמצאים בסיכון לתחלואה קשה

26.1.2021 / 20:51

המשרד פרסם הנחיה חדשה בה קבע לראשונה כי ניתן לשקול חיסונים לצעירים במצבים מיוחדים ומסכני חיים. זאת, בהמשך לעלייה בתחלואת הילדים, שגדלה בגלל המוטציות של הנגיף שהגיעו לארץ. עוד לא מדובר בהחלטה שאושרה באופן מוחלט, ועתה על ההנחיה לעבור דרך יו"ר ועדת התעדופים

בווידאו: מבצע החיסון נגד קורונה בישראל/צילום: רויטרס

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) הנחיה כי ניתן לחסן נגד נגיף הקורונה בני פחות מגיל 16 הנמצאים בסיכון לתחלואה קשה. המשרד קבע לראשונה כי ניתן לשקול חיסונים לצעירים במצבים מיוחדים ומסכני חיים. זאת, בהמשך לעלייה בתחלואת הילדים, שגדלה בגלל המוטציות של הנגיף שהגיעו לארץ.

עוד לא מדובר בהחלטה שאושרה באופן מוחלט, ועתה על ההנחיה לעבור דרך ד"ר בעז לב, יו"ר ועדת התעדופים. בהנחיה, קובעים במשרד הבריאות כי ההחלטה לחסן את טווח הגילאים עדיפה על לא לחסן, גם במסגרת הסיכונים הקיימים בחיסון בגילאים לגביהם אין מידע מספק על מינון, יעילות ובטיחות.

מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
ניתן יהיה לחסן בני פחות מגיל 16. מתחם חיסונים של קופת כללית, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

במסמך שפרסם אתמול משרד הרווחה, שהגיע לידי וואלה! NEWS, עלה כי משרד הבריאות החליט לחסן את הקשישים המתגוררים בבתי אבות ודיור מוגן ואת הדיירים בהוסטלים של משרד הרווחה, גם אם הם חלו בנגיף הקורונה והחלימו. הצעד עומד בניגוד להמלצת ועדת התעדופים לא לחסן מחלימי קורונה מבוגרים.

במשרד הוחלט, לאחר דיון, להחריג את המחלימים מקורונה שקיבלו מנת חיסון ראשונה וחלו לפני בין המנות. המחלימים הללו לא יקבלו את המנה שנייה, בגלל כמות הנוגדנים הגדולה בגופם. אנשי המשרד אישרו את הדברים, והדגישו במסמך שפורסם: "זוהי אפשרות, זו אינה המלצה ויש לשקול את המתן על ידי רופא המשפחה או רופא המסגרת ובוודאי אין לחסן בעת חולי".

מתן המנה השנייה של החיסון לדיירי משען ברמת אפעל 13 בינואר 2021. ראובן קסטרו
הוחלט לחסן קשישים המתגוררים בבתי אבות ודיור מוגן, גם אם חלו בנגיף והחלימו. חיסון לדיירי משען ברמת אפעל, החודש/ראובן קסטרו

קופות החולים החלו לחסן השבוע נגד הנגיף את ילידי 2004-2003 במסגרת מבצע החיסונים "לתת כתף". כ-300 אלף בני נוער בגילאי 18-16 צפויים להתחסן בימים הקרובים.

משרד הבריאות עדכן היום כי 101 חולי קורונה מתו ביממה האחרונה - מספר שיא של תמותה בטווח זמן זה מפרוץ המגיפה. 8,667 בני אדם אובחנו בקורונה ב-24 השעות האחרונות, ובכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-610,760. אתמול התקבלו תוצאות עבור 91,597 בדיקות, כששיעור החיוביים לנגיף הוא 9.8%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully