וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילת הסגר ההדוק: רק 100 קנסות חולקו למוסדות חינוך שנפתחו במגזר החרדי

28.1.2021 / 16:09

לוואלה! NEWS נודע כי חצי מהדוחות ניתנו בירושלים ובבית שמש, וחצי ניתנו בבני ברק. גורם במשטרה אמר כי רוב מוסדות הלימודים במגזר סגורים. לטענתו, ציבור קטן מהציבור החרדי, "פותחים את המוסד, מיידים אבנים ומנסים להכשיל את האכיפה. המרחק בין שוטר פצוע להרוג קצר"

בווידאו: תלמודי תורה בירושלים פתוחים ללימודים/צילום: רוני כנפו

המשטרה חילקה מאה קנסות למוסדות חינוך במגזר החרדי שנפתחו בניגוד לתקנות הקורונה בעשרים הימים האחרונים, מתחילת הסגר ההדוק - כך נודע היום (חמישי) לוואלה! NEWS. חצי מהדוחות ניתנו בירושלים ובבית שמש, וחצי מהם ניתנו בבני ברק.

גורם בכיר במשטרה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "למרות המראות הקשים, רוב מוסדות הלימוד סגורים. לצערנו יש מי שמכתים ציבור שלם. לא רק שפותחים את המוסד אלא גם מיידים אבנים, מקללים, תוקפים ומנסים להכשיל את האכיפה ולפגוע בשוטרים בכל דרך".

"המרחק בין שוטר פצוע לשוטר הרוג הוא קצר מאוד", הוסיף הגורם המשטרתי. "בניגוד להפרות אחרות, מדובר בהפרות ממוסדות, בוטות וכאלו שנגררות פעמים רבות לאלימות ומראות שאנחנו רואים בדרך כלל במאבק מול טרור ופשיעה חמורה".

ברכת אברהם סלונים תלמוד תורה, בני ברק, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"מדובר בהפרות ממוסדות, בוטות ואלימות". תלמידים בכניסה לתלמוד תורה בבני ברק/ראובן קסטרו

ביממה החולפת נרשמו על ידי השוטרים 3,680 דוחות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. מרבית הדוחות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת, 2,423 דוחות, ובהם גם 948 דוחות בגין אי-עטית מסיכה, 56 דוחות בגין הפרות חובת הבידוד, 63 דוחות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 155 דוחות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

במהלך פעילות יזומה של המשטרה, אותר אוהל שהוקם בשטח פתוח בכפר חב"ד כשבמקום מתקיימת חתונה בהשתתפות עשרות אורחים בניגוד לתקנות. עם כניסת השוטרים למקום, החלו עשרות אנשים להימלט מהמקום. בבדיקת הנוכחים נמצא כי אחד ממשתתפי האירוע חולה קורונה מאומת. השוטרים הורו לו להיכנס לבידוד, וזימנו אותו לחקירה בסיומו. כמו כן, במקום נרשמו כ-30 דוחות לשאר משתתפי האירוע והם התבקשו להתפזר.

בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על ישיבה פעילה בביתר עילית בניגוד לתקנות, כוחות הגיעו למקום, פעלו לפיזור המתקהלים ורשמו דוחות למפרים ולמפעיל המקום נרשם דוח בסכום של 5,000 שקלים. עם יציאת הכוחות החלו להתאסף עשרות משתתפים ולהפר את הסדר והשוטרים פעלו לפיזורם.

בני ברק בסגר, 10 בינואר 2021. ראובן קסטרו
3,680 דוחות בגין הפרת תקנות. שוטרים אוכפים את תקנות הקורונה בבני ברק/ראובן קסטרו

בפעילות המשטרה לאכיפת תקנות הקורונה, אותרה חתונה שנערכה בהשתתפות עשרות בבית שמש. השוטרים אכפו במקום את הפרת התקנות והותקפו במטר אבנים וביצים בעת פעילותם על ידי עשרות שהתקהלו בסמוך. השוטרים פעלו להפסקת ההפרה וכן רשמו דוחות נגד משתתפי החתונה ובעלי תפקיד במקום. כמו כן, אותר אירוע שנערך באולם בית מלון במרכז ירושלים. נרשמו דוחות לנוכחים ובעל המקום זומן לבירור במשטרה.

בבוקר המשטרה איתרה בבני ברק מוסד חינוכי שפעל בניגוד להנחיות ורשמה דוח לבעל המקום, זאת לאחר שנרשם בו לאחרונה דוח נוסף בגין הפרת התקנות באופן דומה, לצד דרישה לפזר את ההתקהלות ולהפסיק את ההפרות במקום.

בנוסף לכך, השוטרים ערכו ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב-1,806 בתי עסק. עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 63 אזהרות, וב-77 מקומות בוצע דילול קהל. שמונה בתי עסק נסגרו בתום שימועים, לאחר שהפרו את התקנות. בנוסף, בוצעו בדיקות להימצאות בבידוד ל-1,974 חולים מאומתים השוהים בביתם וכן ל-3,388 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully