וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי הרבנים החרדים קראו להימנע ממחאות ועימותים: "אין זו דרכה של התורה"

25.1.2021 / 21:53

הרבנים קנייבסקי ואדלשטיין, מנהיגי הזרם הליטאי, ניסו להנמיך את הלהבות במכתב ששלחו להורי ותלמידי הישיבות ותלמודי התורה. הם התנערו מהמפגינים שפעלו באלימות והדגישו שאין להתקרב למקום המחאה: "מזיק לנפש". בכך, הצטרפו לרבני ש"ס שהבהירו שחל "איסור חמור" על השתתפות

בווידאו: תגובות למהומות בבני ברק/צילום: משטרת ישראל, עיריית בני ברק, ספיר לוי ויותם רונן

בכירי הרבנים החרדים, הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין, פרסמו הערב (שני) קריאה פומבית להימנע מהשתתפות בהפגנות או מכל עימות עם שוטרי משטרת ישראל, גם ביחס לאכיפת תקנות הקורונה. המכתב של שני מנהיגי הזרם הליטאי מגיע ברקע המחאות האלימות בימים האחרונים בבני ברק, והוא יופיע מחר גם בעיתון יתד נאמן, ביטאונה הרשמי של סיעת דגל התורה, שמרכיבה את יהדות התורה.

"כמובן אין מי מקהל החרדים לדבר השם שמגיע להשתתף בהפגנות, אשר כידוע אין זה דרכה של תורה, ובוודאי שלא עלתה על דעת מאן דהוא להתחבר עם הפוחזים מחוץ למחננו שמציתים אש האלימות", הבהירו במכתב ששלחו להורי ותלמידי הישיבות ותלמודי התורה. "בנוסף, גם יש לעורר שאין להתקרב למקומות אלו ויש בזה משום הרחק מן הכיעור. ראוי למנוע את מידת הסקרנות לזה, כי עצם ראיית מעשים אלו מזיקה לנפש".

הרב חיים קנייבסקי וראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין, 28 בינואר 2018. דוד זר, באדיבות האתר החרדי כיכר השבת, אתר רשמי
המכתב יתפרסם ביתד נאמן. קנייבסקי ואלדשטיין/אתר רשמי, דוד זר, באדיבות האתר החרדי כיכר השבת

קריאתם היא ניסיון להנמיך את הלהבות ולהרגיע את השטח לאחר העימותים בימים האחרונים בבני ברק. קריאתם של השניים הצטרפה לקריאת רבני ש"ס, ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, לפיה, "איסור חמור להימצא בסביבת הפגנות ועימותים המנוגדים בתכלית לדרך התורה, וכל המפר את דברנו ונמצא שם - הרי הוא שותף לחילול ה' וגדול עוונו מנשוא".

גם הרב דוד יוסף, חבר מועצת החכמים, גינה היום את האלימות נגד השוטרים ואת מקרה הצתת האוטובוס בבני ברק, ובכך הצטרף לדבריו של אחיו, הרב הראשי יצחק יוסף שקרא להפסיק את האלימות. הרב דוד כתב כי "צר לנו לשמוע שיש יהודים הקוראים לעצמם שומרי תורה ומצוות המשתמשים באלימות, מחללים שם שמיים. דרכם לא דרכינו".

הצתות בבני ברק, 25 בינואר 2021. דוברות המשטרה, אתר רשמי
קריאה פומבית להימנע מכל עימות עם שוטרים. בני ברק, אמש/אתר רשמי, דוברות המשטרה

מוקדם יותר היום סייר מפקד מחוז תל אביב, ניצב דוד ביתן המיועד לתפקיד סגן המפכ"ל, בבני ברק, וביקר בבתי הרבנים, בהם הרב יהודה סילמן והרב שמעון בעדני. ביתן נפגש עם ראש העיר, אברהם רובינשטיין, ובפגישה סיכמו "על תכנית משותפת להשבת השקט והסדר לעיר", כלשונם.

רובינשטיין, שהותקף אתמול על ידי נערים בהתקהלות במרכז העיר, מסר לאחר הפגישה כי "לא נרשה בשום אופן לגורמי שוליים להכתים את העיר ולפגוע במרקם החיים שלנו. בתיאום עם המשטרה, בנחישות אך ברגישות, נמנע אלימות באשר היא ונשיב את הסדר לרחובות העיר", כלשונו.

ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין וסמפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ת"א, ניצב דוד ביתן, סיכמו על תוכנית משותפת להשבת השקט והסדר לעיר, 25 בינואר 2021. דוברות עיריית בני ברק, אתר רשמי
"תכנית משותפת להשבת השקט והסדר לעיר". רובינשטיין וביתן בבני ברק, היום/אתר רשמי, דוברות עיריית בני ברק

בלילה האחרון התרחשה עליית מדרגה באלימות. מהומות ועימותים קשים פרצו בירושלים ובבני ברק, במסגרת מחאת פלגים במגזר החרדי נגד המשטרה והתקנות האוסרות הפעלת מוסדות חינוך והתקהלויות. בבני ברק נעצרו ארבעה חשודים בהצתת אוטובוס של חברת אפיקים בשכונת מגורים ופציעת הנהג, וכן בניסיון לפרוץ לתחנת כיבוי. המפגינים הבעירו אש והובילו לחסימות צירים ברחבי העיר, תוך עימותים עם שוטרים.

בירושלים הוזעקו כוחות גדולים לכיכר השבת, לאחר שכמה עשרות מפגינים התאספו במקום והחלו לטענת המשטרה ביידוי אבנים ובחסימות צירים. על פי השוטרים, המפגינים גרמו נזק לרמזורים ולתשתיות אחרות באזור. שניים נעצרו בחשד למעורבות בהשלכת אבנים והשחתת רכוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully