וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות במאה שערים בעקבות אכיפת תקנות הקורונה, שמונה נעצרו

עודכן לאחרונה: 26.1.2021 / 12:14

הפרות סדר התפתחו בירושלים לאחר ששוטרים הגיעו לשכונה כדי לאכוף את ההנחיות. עשרות תושבים השליכו אבנים וחפצים לעבר כלי רכב שחלפו במקום וחוסמים לתנועה את הכביש הסמוך באמצעות פחים. המשטרה פועלת לפיזור ההתקהלות. שלושה נעצרו בהפרות סדר במודיעין עילית

בווידאו: מהומות במאה שערים בעקבות אכיפת תקנות הקורונה/צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

העימותים בין המשטרה והחרדים נמשכים גם היום (שלישי) כשהפרות סדר אלימות התפתחו בשכונת מאה שערים בירושלים לאחר ששוטרים הגיעו לשכונה כדי לאכוף את תקנות הקורונה.

עשרות תושבים השליכו אבנים וחפצים לעבר כלי רכב שחלפו במקום, ונכון לעכשיו גם חוסמים לתנועה את הכביש הסמוך באמצעות פחים. אוטובוס שנחסם ניזוק במהלך הפרת הסדר. המשטרה מסרה כי כוחותיה פועלים בשכונה ומוכנים להשתמש באמצעים לפיזור ההתקהלות. עד כה נעצרו שמונה מהמפגינים.

גם במודיעין עילית נרשמו הפרות סדר. המוחים חסמו בגופם את ניידת המשטרה והתעמתו עם השוטרים. שלושה נעצרו.

מחאת חרדים ברקע אכיפת הסגר בירושלים 26 בינואר 2021. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
השליכו אבנים וחפצים על רכבים. העימותים במאה שערים, היום/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

במהלך הלילה מפגינים חרדים תקפו צוותים של כיבוי והצלה בירושלים. זאת, כשבמהלך מחאה ברחוב בר אילן מפגינים העלו באש פחי אשפה ואף הציתו עמוד חשמל. כמו כן, הם חסמו את דרכה של כבאית שהגיעה למקום ופגעו בה, ובמקביל כבאים שפעלו כדי לכבות את הדליקות הותקפו גם כן ויודו לעברם אבנים וברזלים.

מכבאות והצלה נמסר כי מקרים דומים אירעו בתקופה האחרונה, כשבמהלך מהומות והפגנות בירושלים ובבית שמש, הותקפו צוותי הכיבוי פעמים רבות באלימות מילולית, וכן הושלכו לעברם אבנים וחפצים שונים. עוד נמסר כי כתוצאה מכך נגרמו נזקים לרכבי הכיבוי שחלקם אף יצאו מכלל שימוש.

מחאת חרדים ברקע אכיפת הסגר בירושלים 26 בינואר 2021. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
שורת מקרי תקיפה של כוחות הכיבוי. מחאת החרדים בירושלים, היום/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

התכתשויות בין המשטרה לחרדים נמשכו גם אמש, כששוטרים שהוזעקו לדירה במאה שערים בעקבות דיווח על אלימות במשפחה, הותקפו על ידי עשרות מתפרעים באבנים וחפצים עם הגעתם למקום. שוטר נפצע ונגרם נזק לניידת המשטרה.

גם בראשון בלילה, מהומות ועימותים אלימים פרצו בירושלים ובבני ברק. ההפגנות התקיימו במסגרת מחאת פלגים במגזר החרדי, נגד המשטרה והתקנות האוסרות הפעלת מוסדות חינוך והתקהלויות. בבני ברק נעצרו ארבעה חשודים בהצתת אוטובוס בשכונת מגורים ובניסיון לפרוץ לתחנת כיבוי, בעוד בירושלים נעצרו שניים בחשד שמעורבות בהשלכת אבנים והשחתת רכוש.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully