וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח מיוחד למשרד הבריאות: שלוש המוטציות לא מסוכנות יותר מהזן המקורי

עודכן לאחרונה: 15.2.2021 / 11:48

על בסיס נתונים שנאספו בישראל ובעולם, קובע הדוח כי אף שהזן הבריטי, הדרום-אפריקני והברזילאי מדבקים יותר מנגיף הקורונה המקורי, אין הוכחה שהם גורמים לתחלואה קשה יותר. עם זאת, הדוח מכיר בעלייה בתחלואת ילדים ונוער מאז הגיעו הזנים לארץ. 3,446 אובחנו ביממה החולפת

בווידאו: אש אומר שישקלו צעדים משפטיים נגד מפיצי פייק ניוז על חיסונים/צילום: לע"מ

דוח חדש שהוגש למשרד הבריאות טוען היום (שני) כי אף אחד משלושת הזנים החדשים של נגיף הקורונה שהופצו בישראל - הבריטי, הדרום אפריקני והברזילאי - אינו מסוכן יותר מהזן המקורי. זאת, על בסיס מחקרים ונתונים שנאספו עד כה ממקומות שונים בעולם, שסבלו אף הם מהדבקה באותם וריאנטים.

הדוח, שנכתב על ידי חברת המודיעין הרפואי Medint לבקשת משרד הבריאות ברקע חזרת הכיתות הנמוכות ללימודים, בחן את השפעות הזנים ואת רמת הסיכון שלהם בקרב ילדים בפרט, והדגיש כי נכון להיום אין הוכחה שהזנים החדשים גורמים לתחלואה חמורה יותר מאשר נגיף הקורונה המקורי, או להופעה שכיחה יותר של הסיבוך הנדיר שהתגלה בקרב ילדים.

הדוח מדגיש כי המוטציה הבריטית אכן מדבקת מאוד, בכלל הגילאים. אולם, לטענת מחבריו, הסיבה לכך שהוא נפוץ בקרב ילדים בבריטניה קשורה גם בעובדה שבתי הספר במחוזות שבהם הזן התפשט היו פתוחים באותו זמן.

מתן חיסונים לקורונה במתחם חיסונים בגבעתיים, 7 בפברואר 2021. AP
מתחם חיסונים בגבעתיים, לפני שבוע/AP

בכל זאת, מאז הופעת הזן הבריטי בישראל, לפני כחודשיים, נרשמה עלייה של 23% בשכיחות הנדבקים היומית בקרב ילדים עד גיל 10, ומספר החיוביים מתחת לגיל 20 הוכפל פי 3.8.

תניה אטיאס, מנכ"לית חברת Medint, מבהירה כי הזנים אמנם מדבקים יותר מהנגיף המקורי. "השפעת הווריאנטים השונים על האוכלוסייה הכללית וילדים בפרט עדיין תמשיך ללוות אותנו בחודשים הקרובים. במקביל למבצע החיסונים, עדיין צצות שאלות חדשות סביב השפעתן, גורם אשר עלול להוביל לשינוי המדיניות ביחס לנגיף. המלצתנו היא עדיין לנקוט במשנה זהירות מאחר והמוטציות מדבקות יותר מאשר הנגיף המקורי", מסרה אטיאס.

עוד בוואלה!

מחקר "כללית": ירידה של 92% בתחלואה הקשה בקרב מתחסנים

לכתבה המלאה
תניה אטיאס מנכ״לית ומייסדת חברת Medint. נועה שטרן,
"לנקוט במשנה זהירות". תניה אטיאס, מנכ"לית Medint/נועה שטרן

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי 3,446 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-727,485. אתמול התקבלו תוצאות עבור 47,336 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.6%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 54,803. בבתי החולים מאושפזים 1,548 חולים, מתוכם 284 מונשמים ו-990 חולים קשה. נכון להיום מתו 5,403 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל - 35 מתוכם ביממה האחרונה.

אתמול אובחנו 1,896 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 24,732, מתוכן 7.8% חיוביות לנגיף.

מתקרבים לארבעה מיליון מתחסנים

בנוסף, אתמול ניתנו כ-142 אלף חיסונים במדינת ישראל, ובסך הכול מספרם של המתחסנים במנה ראשונה עומד על 3.9 מיליון בני אדם. מתוכם, כ-2.195 מיליון זכאים לתעודת מתחסן, לאחר שחלף שבוע לפחות מאז קיבלו את המנה השנייה של החיסון.

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין קרא לעובדי ההוראה להתחסן, והאשים כי מורים שאינם עושים זאת - מועלים בתפקידם. "איש הוראה שלא מתחסן מפקיר את שלום התלמידים ומועל בתפקיד הכי חשוב שלו - להגן על הילדים. בדיוק בגלל זה בימים אלו מכינים במשרד הבריאות את תזכיר החוק שיאפשר לחייב עובדים במקומות עם קהל שלא התחסנו בביצוע בדיקת קורונה כל יומיים. על שלום הציבור לא אתפשר", אמר אדלשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully