וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסד חינוכי של ש"ס הודיע על חידוש לימודים בניגוד להנחיות וחזר בו

15.2.2021 / 23:58

אחרי הפרסום בוואלה! NEWS, המוסד החרדי "אור חדש" בשכונת הר נוף בירושלים הודיע להורי התלמידים כי הלימודים שתוכננו בוטלו. להורים נמסר כי מועד חדש לחידוש הלימודים יינתן בימים הקרובים. "זו הוראה של ההנהגה הרוחנית והפוליטית"

בווידאו: מוסד חינוכי של ש"ס הודיע על חידוש לימודים בניגוד להנחיות/מערכת וואלה! NEWS

המוסד החרדי "אור חדש" בשכונת הר נוף בירושלים, ששייך לרשת החינוך בני יוסף של ש"ס, הודיע הערב (ראשון) להורי התלמידים כי הלימודים שתוכננו למחר - בוטלו. זאת, אחרי הפרסום בוואלה! NEWS מוקדם יותר היום על כך שהמוסד מתכנן לחדש את לימודיו, למרות שהוא ממוקם בעיר אדומה בה הלימודים נאסרו.

להורים נמסר כי מועד חדש לחידוש הלימודים יינתן בימים הקרובים. בכיר ברשת החינוך של התנועה אמר כי "לא יהיו לימודים מחר בשום בית ספר שלנו, עד כמה שאנו יודעים. זו הוראה של ההנהגה הרוחנית והפוליטית". במוסד "אור חדש" לומדים יותר מ-300 תלמידים.

תלמידים בתלמוד תורה בירושלים, 2016. יונתן זינדל, פלאש 90
הלימודים שתוכננו למחר בוטלו. תלמידים בתלמוד תורה/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר היום, הורי התלמידים קיבלו הודעות על כך שהלימודים יחודשו מחר. במוסד עצמו לא הכחישו זאת, ובשיחה עמם הסבירה אחת המזכירות כי "הכל כרגיל". לשאלה האם ישנה אפשרות לא לשלוח את הילדים ללימודים, השיבה: "כן, עניין שלכם. אבל לא יהיו שיעורים בקו (קו טלפוני הפועל כחלופה ללימודים בזום - י"א)". בשיחה הודתה נציגת המוסד כי חידוש הלימודים נעשה בניגוד להנחיות אך לדבריה, "אין מה לעשות, אבל זה הלחץ של ההורים ואחרי הרבה התלבטויות, זה מה שהחליטו".

בכיר ברשת החינוך של ש"ס טען בתגובה כי ההנחיה של ההנהגה הרוחנית והפוליטית במפלגה היא שלא לפתוח את מוסדות החינוך "כל עוד ההנחיות לא מאפשרות זאת". לדבריו, "אם יש מקום מסוים שתכנן לחדש את הלימודים בניגוד להוראה זו, נפעל למנוע את קיום הלימודים".

עוד בוואלה!

מוסד חינוכי של ש"ס הודיע על חידוש לימודים בניגוד להנחיות: "לחץ של ההורים"

לכתבה המלאה

עם זאת, ההערכה היא שישנם מוסדות נוספים מטעם הרשת הממוקמים בערים אדומות, שתכננו לחדש את הלימודים בימים הקרובים. מוסדות החינוך של ש"ס הקפידו עד כה על שמירת ההנחיות, ונמנעו מפתיחת מוסדות בתקופה שבה נאסר לעשות זאת.

במקביל, רבים מתלמודי התורה בערים החרדיות נפתחו גם הבוקר, אף שערים אלה מוגדרות אדומות ופתיחתם מנוגדת להנחיות הקורונה. מדובר במוסדות המזוהים עם הזרם הליטאי והזרם החסידי, וחלקם מקיימים לימודים במתכונת רגילה בתוך הכיתות, אך ישנם גם כאלה שמקיימים לימודים בקבוצות קטנות או באוויר הפתוח, בהתאם להנחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully