וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים לוחצים על נתניהו: לאפשר את חידוש הלימודים גם בערים אדומות

9.2.2021 / 16:04

רה"מ צפוי לשוחח עם דרעי, גפני וליצמן שידרשו ממנו לחדש את הלימודים לפי מתווה שיוסכם על משרד הבריאות. הם זועמים על ההחלטה לפתוח רק בערים ירוקות וצהובות מאחר שרוב היישובים החרדיים אדומים. הרב קנייבסקי מפעיל גם הוא לחץ: כל נושא אחר מקבל העדפה על פני החינוך

בווידאו: שיירת רכבים של הורים בדרישה להשיב את הלימודים בערים ירוקות וצהובות/צילום: אייל טל/הנהגת ההורים הארצית

ראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן צפויים לשוחח היום (שלישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולדרוש ממנו פתיחת לימודים גם בערים אדומות. החרדים מעוניינים לפתוח במתווה מיוחד שיוסכם על משרד הבריאות, ובין היתר לימוד באוויר הפתוח או בכיתות עם מספר תלמידים נמוך. הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי, קרא גם הוא לפתיחת הלימודים.

ראשי המפלגות החרדיות זועמים על ההחלטה לחדש את הלימודים רק בערים ירוקות וצהובות, לאור כך שרוב הערים החרדיות נחשבות אדומות בתכנית הרמזור. רבים ממוסדות החינוך לבנים במגזר החרדי פועלים בימים האחרונים בניגוד להנחיות, אבל לדרישה של החרדים יש גם השלכות על מוסדות חינוך לבנות שחלקם נותרו סגורים למשך רוב הסגר האחרון.

פגישת ראשי המפלגות החרדיות לתיאום עמדות בנושא התקציב, 06 באוגוסט 2020.. ללא, מערכת וואלה
זועמים על חידוש הלימודים ביישובים ירוקים וצהובים. דרעי, גפני וליצמן/מערכת וואלה, ללא

במקביל, הרב קנייבסקי דורש גם הוא לפתוח את כלל מערכת החינוך. "נאמר בגמרא כי השעמום והבטלה מביאים לידי חטא, ומיליוני ילדי ישראל כבר נמצאים כשנה בביתם תוך סכנה רוחנית ונפשית", נמסר מטעמו. "יש למצוא פתרון מידי על מנת להחזירם לספסל הלימודים במהירות האפשרית תוך שימת דגש על שמירת התקנות וצורכי הבריאות".

לדברי מקורביו, בשיחה עם הממשלה הובטח לו כי החינוך ייסגר רק לכמה ימים, אך מאז כבר עבר יותר מחודש. לצד הקריאה לפתיחת המוסדות, הרב קנייבסקי הדגיש כי "יש לחסן את כל המורים והמלמדים בבתי הספר בישראל ותלמודי התורה על מנת להביא במהירות המירבית לפתיחת הלימודים בכל הארץ, ושלא לבוא חלילה לידי סכנה בריאותית".

תלמידים עושים את דרכם לאחד ממוסדות החינוך בבני ברק תוך התגוננות מהגשם בבני ברק 18 בינואר 2021. ראובן קסטרו
לימודים ללא תלות בהתחסנות. תלמידים בבני ברק/ראובן קסטרו

אתמול הכריע קבינט הקורונה כי מערכת החינוך תישאר סגורה לפחות עד יום חמישי, והערב יתכנס פעם נוספות פעם נוספת כדי לדון ולהצביע על הצעה לפתוח את גני הילדים וכיתות א'-ד' ביישובים ירוקים וצהובים החל מיום חמישי בבוקר. ההצעה שתובא לדיון תכלול גם מנגנון שיאפשר לפתוח את הלימודים בגילאים הללו גם בשאר היישובים.

לפי המתווה שהציע יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, בערים כתומות ואדומות ייפתחו הלימודים רק לתלמידים מחוסנים - חולים שהחלימו, שעברו בדיקה סרולוגית ויצאו עם בעלי נוגדנים או תלמידים שחוסנו. כמו כן, יוקמו עמדות לבדיקה מהירה של קורונה, וכל תלמיד שיבחר להיבדק ויצא שלילי יקבל אישור כניסה למערכת החינוך למשך חמישה ימים. זאת, לפי אשר, כדי "לתת הזדמנות שווה גם לתלמידים שאינם מחוסנים".

אשר הסביר בימים האחרונים לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולגורמים בסביבת נתניהו כי "בהצעה זו ניתן להביא לחזרה כמעט מידית של 60% ממערכת החינוך ללא כל סיכון בריאותי, וללא עלויות כבדות". עם זאת, כעת מבקשים החרדים לאפשר לימודים באוויר הפתוח ובכיתות קטנות ללא הבדלים בין מתחסנים לכאלה שאינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully