וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הקורונה הכריע: הלימודים לא יתחדשו גם מחר ומחרתיים

עודכן לאחרונה: 8.2.2021 / 22:14

השרים האריכו את התקנות המורות על סגירת מוסדות החינוך ביומיים, ויתכנסו מחר שוב כדי לדון בפתיחת גנים וכיתות א'-ד' בערים ירוקות וצהובות בחמישי. הצעה נוספת תאפשר לפתוח את הלימודים גם בערים כתומות, בכפוף לנתוני התחסנות

בווידאו: אלרעי פרייס אומרת שלא נגיע לחסינות עדר/צילום: ערוץ הכנסת

חברי קבינט הקורונה הכריעו הערב (שני) כי מערכת החינוך תישאר סגורה לפחות עד יום חמישי. זאת, למרות שמוקדם יותר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הלימודים בערים הירוקות והצהובות ישובו "בימים הקרובים". נכון לשלב זה, למרות היציאה מהסגר, לא אושר מתווה לפתיחה מחודשת למערכת החינוך, כשגם לאחר שיינתן אישור כזה יזדקקו מנהלי מוסדות החינוך לזמן היערכות בן כמה ימים.

קבינט הקורונה יתכנס מחר פעם נוספת כדי לדון ולהצביע על הצעה לפתוח את גני הילדים וכיתות א'-ד' ביישובים ירוקים וצהובים החל מיום חמישי בבוקר. ההצעה שתובא לדיון מחר תכלול גם מנגנון שיאפשר לפתוח את הלימודים בגילאים הללו גם בערים כתומות, בכפוף לנתוני התחסנות.

מוקדם יותר נערכה התייעצות של בכירים בממשלה, ובסיומה הובהר כי מחר לא יתקיימו לימודים. בישיבה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החינוך יואב גלנט ופרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש. בנוסף לכך, גורמים במשרד הבריאות מתנגדים לפתיחת מערכת החינוך בערים אדומות וכתומות, המהוות כ-75% מכלל המערכת, בטענה שהמתווה אינו ישים.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום, אמר נתניהו כי השאיפה היא לפתוח את מערכת החינוך בהקדם. "בימים הקרובים נפתח את מערכת החינוך באזורים ירוקים וצהובים. בשאר המדינה נפתח את מערכת החינוך בהדרגה בהתאם למתווה רמזור חדש שישלב בין היקף התחלואה להיקף החיסונים", אמר נתניהו.

תלמידים חוזרים ללימודים, חטיבת ביניים השרון, רעננה, 6 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
החזרה ללימודים תתעכב. חטיבת ביניים "השרון" ברעננה/ראובן קסטרו

בעקבות היציאה מהסגר, בוטלה השבוע הגבלת התנועה למרחק של קילומטר ממקום המגורים והותר לשהות בבתים של אחרים. כמו כן, נפתחו מקומות עבודה ללא קהל והוחזרו שירותים במתכונת אחד על אחד, בהם מספרות וקוסמטיקה. בנוסף, התאפשרה רכישת מזון בטייק אווי, פתיחת צימרים לחופשות של משפחות גרעיניות וכן שמורות טבע וגנים לאומיים, אתרים, שימור אתרים ורשות עתיקות באוויר הפתוח. ואולם, מערכת החינוך עדיין נמצאת באפילה.

הממשלה דנה אתמול בהשבת מערכת החינוך ביום שלישי, ולא הגיעה להחלטות. המתווה שעל הפרק כולל, בכל הנוגע ליישובים ירוקים וצהובים, את פתיחת הגנים, כיתות א'-ד' ו-י"א-י"ב באופן מלא, בעוד כיתות ה'-י' ימשיכו בלמידה מהבית. לעומת זאת, ביישובים כתומים ואדומים, המתווה מציע לימודים בכיתות א'-ד' בקפסולות של חצאי כיתות, באוויר הפתוח, יום כן-יום לא עבור כל חצי כיתה.

המתווה השנוי במחלוקת לפתיחת מערכת החינוך

  • ביישובים ירוקים וצהובים:
  • מחמישי - ייפתחו גנים, כיתות א'-ד' ו-י"א-י"ב באופן מלא
  • כיתות ה'-י' ימשיכו בלמידה מהבית
  • ביישובים כתומים ואדומים:
  • מחמישי - לימודים בקפסולות של חצאי כיתות ורק באוויר הפתוח
  • הלימודים יתקיימו יום כן יום לא עבור כל חצי כיתה
  • כיתות ה'-י' ימשיכו בלימודים מהבית
הכנות בבית הספר "יסוד המעלה" לקראת החזרה ללימודים אחרי הסגר, ראשון לציון, 26 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
מתי התלמידים יחזרו לכיתות? כיתה ריקה בבית ספר בראשון לציון/ראובן קסטרו

המתווה עורר ביקורת ציבורית רחבה, והוגדר במהרה כ"לא ישים". חלק מהרשויות אף סירבו ליישם אותו אם יתקבל. הרעיון של למידה בחוץ התקבל בקרב מנהלי הגנים כמופרך, במיוחד עבור שכבות הגיל הנמוכות. פעוטות בגילי לידה עד שלוש, שזקוקים לשינה במהלך היום, יצטרכו על פי המתווה לבלות את כל היום באוויר הפתוח.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

בעיה נוספת במתווה היא התעלמות מהרוב המכריע: תלמידי כיתות ה'-י' סגורים זה כמעט שנה בביתם, ובקושי זוכרים כיצד נראית הכיתה. בשכבות גיל אלה כבר לא נדרשת השגחה צמודה מצד ההורים, כך הם מוצאים את עצמם בבית לבד, צמודים למסך. עבור רבים מהם שגרת הקורונה היא שם נרדף לבדידות.

ישראל, על פי הערכות, סגרה את מערכת החינוך לתקופה הארוכה ביותר מבין מדינות ה-OECD. גם כשהלימודים חודשו, הם לא התקיימו למשך שבוע שלם עבור יותר ממחצית מהתלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully