וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הרשויות קוראים לפתיחת הלימודים: "די לניסוי וטעייה בהורים ובילדים"

ההחלטה על דחייה נוספת של החזרת מערכת החינוך הובילה את השלטון המקומי לדרוש שוב לקבל לידיהם את הסמכויות. הממשלה תדון במתווה לחזרה ללימודים בערים ירוקות וצהובות, אך ביישובים אדומים וכתומים מוחים: "צריך ללמוד לחיות עם המציאות, היא לא תסתיים בקרוב"

בווידאו: מתחמי ביג נפתחו בשיטת טייק אווי ובניגוד להנחיות, מכוני היופי והמספרות שבו לפעילות/צילום: שלומי גבאי, יותם רונן, ראובן קסטרו עריכה: עמית שמחה

הממשלה תתכנס היום (שלישי) לדון במתווה לפתיחת מערכת החינוך, שנדחתה לפחות עד ליום חמישי. המתווה שיובא לאישור השרים כולל חזרה ללימודים של גני הילדים וכיתות א'-ד' ביישובים ירוקים וצהובים בעוד יומיים. ראשי הרשויות קוראים לפתיחה מלאה של מוסדות החינוך ללא הפרדה לפי יישובים וחוזרים על דרישתם לקבל להעביר לידיהם את הסמכויות.

ראשון לציון, בה מתגוררים כ-260 אלף תושבים, מוגדרת כעיר כתומה. ראש העירייה רז קינסטליך מתח ביקורת על הממשלה, לאחר שדחתה פעמיים את פתיחת מוסדות החינוך. "המתווה שהוצג תוכנן להפעיל את מערכת החינוך לסירוגין, כשהילדים היו אמורים ללמוד באוויר הפתוח. לא יעלה על הדעת שהתלמידים ילמדו מספר רב של שעות בחוץ, יום כן ויום לא", מחה קינסטליך. "איך ההורים אמורים לצאת לעבודה וכיצד התלמידים אמורים להתרכז כשהם יום שלם בחוץ?".

"הגיע הזמן שהממשלה תפסיק לבצע ניסוי וטעייה בהורים ובילדים שלנו ותיתן לנו, ראשי הערים, את הסמכות להפעיל מתווה הגיוני ושקול ולפתוח את מערכת החינוך בתוך הערים שלנו", קרא ראש העיר. "הוכחנו בשנה האחרונה שאנו יודעים לנהל את משבר הקורונה בתוך הערים שלנו. אנחנו, כמי שמכירים את התושבים שלנו הכי טוב, יודעים לחלק את העיר לאזורי תחלואה מדויקים, לעודד לחיסונים ולבדיקות ונדע גם למצוא את המתווה הנכון ביותר להפעלת מערכת החינוך בעיר שלנו".

מתן חיסונים למורים בראשל"צ 30 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"אנחנו מכירים את התושבים שלנו הכי טוב". צוותי הוראה מחכים לתור לחיסון בראשל"צ/ראובן קסטרו

המועצה המקומית גני תקווה הפכה לאחרונה אדומה, עם 125 חולים מאומתים מתוך 24 אלף תושבים. "לא הגיוני שבמספרים כאלה רשות תוגדר אדומה ויימנע ממנה לפתוח את מערכת החינוך", אמרה ראש המועצה, ליזי דלריצ'ה. "76% מהתושבים כבר מחוסנים, וגם אם יש 125 חולים הרבה מהם באותם בתי אב - אני יודעת איפה הם נמצאים. למה הילדים צריכים להיות תקועים בבית? הרי בסוף לא נחסן מתחת לגיל 16 אז צריך למצוא להם פתרון".

דלריצ'ה הצטרפה לדבריו של ראש עיריית ראשון לציון והבהירה כי "צריכים להפסיק להיות ריכוזיים ולהעביר את הסמכויות לרשויות המקומיות. ראשי הרשויות יודעים לנתח את הנתונים של החולים המאומתים לפי השכונות ומכירים את מוקדי התחלואה, בניגוד לממשלה".

לפי המתווה שגובש בתחילת השבוע, הלימודים ביישובים אדומים וכתומים יתקיימו לסירוגין ורק באוויר הפתוח. למרות הביקורת הציבורית, ראש המועצה הבהירה כי מדובר בפתרון טוב יותר מהמצב הקיים בו לא מתקיימים לימודים. לדבריה, "גם אם זה יום כן יום לא - זה יותר טוב משום יום. תוך שלושה ימים נארגן מרחבים באוויר הפתוח ביישוב לכל מי שצריך. הילדים ייהנו יותר מעכשיו כשהם בבית".

אכיפה חוף ראשון לציון, 10 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"להפסיק להיות ריכוזיים". שוטרים מבצעים אכיפה לתקנות הקורונה בחוף בראשל"צ/ראובן קסטרו

רעננה, המונה 91 אלף תושבים, הפכה אתמול מצהובה לכתומה בעקבות. ראש העיר חיים ברוידא שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו קרא לו לאפשר לראשי הרשויות לפעול באופן עצמאי, אך טרם קיבל תשובה.

ברוידא הסביר כי למרות העלייה בתחלואה בעיר, ניתן לפתוח את מערכת החינוך. "אנחנו שמרנו על הצהוב לאורך זמן, אך תושבי העיר יוצאים לעבוד בתל אביב ובמקומות אחרים ובדיוק עברנו לצבע כתום", אמר. "יש לנו פארקים שאפשר ללמוד באוויר הפתוח, ניתן גם לקיים לימודים בשתי משמרות ולפזר את הילדים בבניינים של חטיבות הביניים".

"אני מאמין שכרגע צריך להתחיל ללמוד לחיות בתוך הקורונה. היא לא תסתיים, ולכן גם בתי הספר צריכים להיפתח", הסביר ראש העיר. "היום הילדים בבית. אני מסתכל להם ולהורים שלהם בעיניים וישנה בעיה שתרדוף אותנו הרבה אחרי הקורונה ואולי תסתכם בסופו של דבר בנזקים לא פחותים מאלה של הקורונה עבור הילדים האלה".

למידה בכל הארץ, בשני שלבים: מתווה השלטון המקומי

יותר ממאה ראשי רשויות שלחו אתמול מכתב משותף לראש הממשלה ובו הציעו מתווה לפתיחת הלימודים ברחבי הארץ. על פי התכנית המוצעת, יש לפתוח את מערכת החינוך בשני שלבים - ולהחזיר לאלתר את תלמידי כיתות י"א-י"ב וילדי הגיל הרך.

בשלב הראשון

  • כל הארץ:
  • גני הילדים - מחצית מהתלמידים בגן, מחצית בחצר כל השבוע
  • כיתות י"א-י"ב - קפסולות בהתאם למתווה טרום הסגר
  • כיתות ה'-י' - למידה מרחוק
  • ערים ירוקות וצהובות:
  • כיתות א'-ב' - למידה אורגנית 5 ימים בשבוע בכיתות האם
  • כיתות ג'-ד' - למידה בקפסולות 5 ימים בשבוע
  • ערים אדומות וכתומות:
  • א'-ד' - למידה בקפסולות, לפחות 4 ימים בשבוע פיזית בבית הספר
חטיבת השרון רעננה 6 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"צריך להתחיל ללמוד לחיות בתוך הקורונה". תלמידים מגיעים לביה"ס חטיבת השרון ברעננה/ראובן קסטרו

בשלב השני

  • כל הארץ:
  • גני ילדים - בחינת חזרה לפעילות בכיתת הגן האורגנית
  • ערים ירוקות וצהובות:
  • כיתות ה'-י': חזרה ללמידה היברידית בקפסולות, לפחות 3 פעמים בשבוע פיזית בבית הספר
  • ערים אדומות וכתומות:
  • כיתות א'-ב' - חזרה ללמידה בכיתות אורגניות
  • כיתות ה'-י' - חזרה ללמידה היברידית בקפסולות, לפחות 3 פעמים בשבוע פיזית בבית הספר

"אנו, ראשי הרשויות המקומיות, מתנגדים בכל תוקף למתווה המוצע, שיש בו בכדי לסמא עיניים ולהציג מצג שווא של יציאה מהסגר בעוד הוא מותיר בבתיהם את מרבית תלמידי ישראל, ומרתק את הוריהם לסגר מתמשך", כתבו ראשי הרשויות.

"צר לנו, על המתווה שהוגש לך שלא בידיעתנו, מבלי להיוועץ בנו, מבלי להתייחס לשונות, לצרכים וליכולות ההנהגה של ראשי הרשויות. אנו מגישים לך את קווי היסוד למתווה החזרה ללימודים, כפי שגובש בשלטון המקומי. אנו מבקשים להציג לפניך בהקדם את המתווה המוצע על ידינו, ולהמשיך להושיט יד ליישומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully