וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסד חינוכי של ש"ס הודיע על חידוש לימודים בניגוד להנחיות: "לחץ של ההורים"

14.2.2021 / 17:28

לוואלה! NEWS נודע כי הנהלת המוסד שבו יותר מ-300 תלמידים הודיעה שהלימודים יחודשו ממחר. "הכול כרגיל", הסבירה אחת המזכירות. ברשת החינוך של ש"ס טענו כי הם הנחו שלא לפתוח מוסדות חינוך "כל עוד ההנחיות לא מאפשרות זאת", אך סרבו לומר אם המוסד ייפתח

בווידאו: מוסד חינוכי של ש"ס הודיע על חידוש לימודים בניגוד להנחיות/מערכת וואלה! NEWS

מוסד חינוכי מוביל מטעם רשת בני יוסף של ש"ס בשכונת הר נוף בירושלים מתכנן לחדש את הלימודים, למרות מיקומו בעיר אדומה בה הלימודים נאסרו - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. מדובר במוסד "אור חדש" שבו יותר מ-300 תלמידים, וההורים קיבלו היום הודעות על כך שהלימודים יחודשו מחר.

במוסד עצמו לא הכחישו זאת, ובשיחה עמם הסבירה אחת המזכירות כי "הכל כרגיל". לשאלה האם ישנה אפשרות לא לשלוח את הילדים ללימודים, השיבה: "כן, עניין שלכם. אבל לא יהיו שיעורים בקו (קו טלפוני הפועל כחלופה ללימודים בזום)". בשיחה הודתה נציגת המוסד כי חידוש הלימודים נעשה בניגוד להנחיות אך לדבריה, "אין מה לעשות, אבל זה הלחץ של ההורים ואחרי הרבה התלבטויות, זה מה שהחליטו".

בכיר ברשת החינוך של ש"ס טען בתגובה כי ההנחיה של ההנהגה הרוחנית והפוליטית במפלגה היא שלא לפתוח את מוסדות החינוך "כל עוד ההנחיות לא מאפשרות זאת". לדבריו, "אם יש מקום מסוים שתכנן לחדש את הלימודים בניגוד להוראה זו, נפעל למנוע את קיום הלימודים".

תלמידים בתלמוד תורה בירושלים, 2016. יונתן זינדל, פלאש 90
ההערכה היא שישנם מוסדות נוספים שתכננו לחדש את הלימודים. תלמידים בתלמוד תורה/פלאש 90, יונתן זינדל

עם זאת, ההערכה היא שישנם מוסדות נוספים מטעם הרשת הממוקמים בערים אדומות, שתכננו לחדש את הלימודים בימים הקרובים. מדובר בהחלטה חריגה, היות ומוסדות החינוך של ש"ס הקפידו עד כה על שמירת ההנחיות, ונמנעו מפתיחת מוסדות בתקופה שבה נאסר לעשות זאת.

רבים מתלמודי התורה בערים החרדיות נפתחו גם הבוקר, אף שערים אלה מוגדרות אדומות ופתיחתם מנוגדת להנחיות הקורונה. מדובר במוסדות המזוהים עם הזרם הליטאי והזרם החסידי, וחלקם מקיימים לימודים במתכונת רגילה בתוך הכיתות, אך ישנם גם כאלה שמקיימים לימודים בקבוצות קטנות או באוויר הפתוח, בהתאם להנחיות.

חלק מהמוסדות שחידשו היום את הלימודים מצטרפים למוסדות רבים שפועלים ללא הפרעה עוד מתחילת הסגר לפני יותר מחודש, חלקם מזוהים עם זרמים קיצוניים ואחרים נחשבים למיינסטרים חרדי.

משה גפני ואריה דרעי בפתיחת מטה הבחירות לראשות עיר בית שמש. ראובן קסטרו
ביקשו לאשר מתווה לחידוש הלימודים למחלימים ולמתחסנים גם בערים אדומות. גפני ודרעי/ראובן קסטרו

ראשי ש"ס ויהדות התורה, אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן, ביקשו בשבוע שעבר לאשר בקבינט הקורונה מתווה לחידוש הלימודים למחלימים ולמתחסנים, גם בערים אדומות. בינתיים בקשתם לא נענתה, וחלקם הביעו זעם על כך בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אנשיו של הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הזרם הליטאי, פרסמו בשבוע שעבר הודעה ממנה השתמע כי אם לא יאושר מתווה כזה לחידוש הלימודים כבר בתחילת השבוע, ההוראה של הרב תהיה לחדש את הלימודים. עד כה הם נמנעו מהוראה פומבית כזו, אך מנהלי מוסדות ששאלו האם לחדש את הלימודים נענו בחיוב, והתבקשו לשמור על עטיית מסיכות, ריחוק חברתי ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully