וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהלוויית רב בכיר שמת מקורונה בבני ברק; עימותים בין המשטרה למשתתפים

עודכן לאחרונה: 7.2.2021 / 23:34

הרב חיים מאיר וואזנר, פוסק הלכה חרדי בכיר, הלך לעולמו בשעות הצהריים בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק לאחר שחלה בקורונה. במשטרה נערכו להלוויה, ונפגשו עם אנשיו של הרב בניסיון לקבוע את מסלול מסע הלוויה, שעת קיומה ומספר המשתתפים

בווידאו: אלפים השתתפו בהלווית הרב חיים מאיר וואזנר בבני ברק/צילום: יותם רונן

אלפי בני אדם משתתפים הערב (ראשון) בלווייתו של הרב חיים מאיר וואזנר, פוסק הלכה חרדי בכיר. הרב הלך לעולמו בשעות הצהריים בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. במשטרה נערכו להלוויתו, ובמסגרת ההיערכות בכירים במרחב דן במשטרה ובשיטור העירוני בבני ברק נפגשו עם אנשי הרב המנוח בניסיון לקבוע את מסלול מסע הלוויה, שעת קיומה ומספר המשתתפים בה, בצל מגבלות הקורונה.

מקורבים לרב התראיינו הערב בתחנות הרדיו החרדיות, וקראו לכל מי שמתכוון להשתתף בהלוויה, להקפיד על עטיית מסיכות, ריחוק חברתי וכל ההנחיות של משרד הבריאות. בעת הלווייה, מחלקים צוותי הפיקוח העירוני אלפי מסיכות לציבור לאורך מסע ההלוויה. בהודעה מטעמם נכתב כי "הפיקוח העירוני, יחד עם משטרת ישראל המפקדת על קיומה של ההלוויה ושמירת כלל מרכיבי הביטחון, פועלים לשמירה על הכללים".

הרב וואזנר היה בן 83 במותו. בימים האחרונים הדרדר מצבו אחרי שככל הנראה נדבק בנגיף הקורונה באירוע משפחתי שבו השתתף. הרב וואזנר הוא פוסק הלכה ידוע, ולאחר מותו של אביו, רבי שמואל הלוי וואזנר מגדולי פוסקי ההלכה החרדים, הוא נכנס לנעליו. בנו של הרב חיים מאיר, הרב יוסף בנימין, כתב לאחרונה קונטרס נגד החיסונים מפני הקורונה, אך דעתו נחשבת שולית וכלל לא משפיעה ברחוב החרדי

הלווית הרב חיים מאיר וואזנר בבני ברק 7 פברואר 2021. איתן אלחדז/TPS, אתר רשמי
אלפים משתתפים בהלווית הרב חיים מאיר וואזנר בבני ברק, הערב/אתר רשמי, איתן אלחדז/TPS

הפרת הנחיות הנוכחית מגיעה כשבוע לאחר שאלפי בני אדם השתתפו בהלווייתו של חבר מועצת גדולי התורה של סיעת דגל התורה, הרב יצחק שיינר. הלווייה התקיימה בירושלים בניגוד להנחיות הקורונה, ובמקום לא נראה כל ניסיון משטרתי לפזר את ההתקלות.

ההלוויה, שהמתקיימה ברחוב יחזקאל בעיר, נערכה שעות ספורות לאחר הלוויתו בעיר של ראש ישיבת בריסק, הרב סולובייצ'יק, שגם בה השתתפו אלפי בני אדם. מסע ההלוויה התנהל בצפיפות גדולה, ורבים מהמשתתפים לא עטו מסיכות.

הלווית הרב חיים מאיר וואזנר בבני ברק 7 פברואר 2021. איתן אלחדז/TPS, אתר רשמי
אלפים משתתפים בהלווית הרב חיים מאיר וואזנר בבני ברק, הערב/אתר רשמי, איתן אלחדז/TPS

הפרת ההנחיות בציבור החרדי לא נשמרה להלוויות בלבד. גם מוסדות החינוך החרדיים נשארו פתוחים בניגוד להנחיות בירושלים ובבני ברק, גם לאחר אישור הצעת החוק להעלאת הקנסות בכנסת. בין היתר, תועדו תלמידים נכנסים למוסדות ללא הפרעה בשכונת רמות בבירה ובמוסד חינוכי לבנות ברחוב שאול המלך בבני ברק. בשבועות האחרונים הפרת ההנחיות חלחלה לזרמים המרכזיים בחברה החרדית, שהצטרפו לפלגים הקיצוניים והאנטי-ציוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully