וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שאיבדו את יקיריהן נגד הלוויות הענק: "לנו לא נתנו להיפרד"

1.2.2021 / 13:48

בזמן שבירושלים התקיימו שתי הלוויות המוניות בניגוד לתקנות, משפחות רבות הסתפקו באירועים מצומצמים ונאלצו לקרוא למנחמים שלא לפקוד את בתיהם: "במקום מאות מלווים, הגיעו רק 30". הן זעמו על הפערים בשמירה על ההנחיות וביקרו את המשתתפים: "הם יכניסו אותנו לסגר רביעי"

בווידאו: אלפים בהלווית רב בכיר בירושלים בפעם השנייה ביממה/צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 ויותם רונן

משפחות רבות שנאלצו לקבור את יקיריהן בשבוע האחרון הביטו בזעם אל המסכים למראה הלוויות הענק שהתקיימו אתמול (ראשון) במגזר החרדי. בעוד אלו נערכו בהשתתפות אלפים וללא כל שמירה על כללי הריחוק החברתי, המשפחות נאלצו להספק בטקסים מצומצמים וקראו למנחמים שלא לפקוד את בתיהם, הן כדי למנוע הדבקה בנגיף והן כדי לשמור על החוק.

סיגלית אלוש, שיושבת שבעה באשקלון לזכר אביה ציון, שמת ביום שבת בגיל 93, סיפרה שההלוויה שלו הייתה מצומצמת עקב החשש מהדבקה בקורונה. "הוא נפל, ומת לאחר שמצבו הדרדר. במוצאי שבת הייתה הלוויה, והשתתפו בה רק המשפחה, אולי 25 אנשים, תוך כדי שמירת מרחק. התחלקנו במהלך הקבורה לשתי קבוצות", אמרה.

הלווית הרב יצחק שיינר, ירושלים, 31 בינואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אם הם ימשיכו ככה זה לא ייגמר". ההמון בהלווית של הרב שיינר בי-ם, אמש/פלאש 90, יונתן זינדל

לדבריה של אלוש, "פרסמנו מודעת אבל עם בקשה מאנשים שלא יגיעו לנחם, שמספיק טלפון. אנשים עדיין מתקשרים לשאול אם זה בסדר לבוא, ואנחנו עונים שאנחנו מעדיפים שלא יבואו בגלל הסגר. אין מה לעשות, יש אנשים בסיכון, ואנחנו ממש לא רוצים את הדבר הזה שנקרא קורונה, ולא רוצים לראות יותר מכונות הנשמה".

היא התרעמה על קיום ההלוויות אמש, בהן נכחו אלפי אנשים. "זה מטורף. אנשים לא מבינים כמה זה מסוכן. כל הזמן מדברים על סגר וסגר, אבל אם הם ימשיכו ככה זה לא ייגמר. לא תהיה פרנסה לאנשים, ואחרים ימשיכו לאבד את היקרים להם. די, צריכים לגמור עם המחלה הזאת. הם פשוט לא מבינים", אמרה.

אביה של סיגלית. באדיבות המצולמים, אתר רשמי
"מעדיפים שלא יבואו". ציון אלוש/אתר רשמי, באדיבות המצולמים

ד"ר גנטוס מאהר הלך לעולמו במהלך הסגר לאחר שחלה בנגיף, ואשתו, לינה, ערכה עבורו הלוויה צנועה בסכנין. "אצלנו עושים את ההלוויה באולם הכנסייה. רק המשפחה הגרעינית הגיעה, שלושים איש", אמרה לוואלה! NEWS. "אם לא היה סגר, לפחות אלף איש היו מגיעים לחלוק לו כבוד אחרון. הוא היה רופא אהוב, אורטופד".

לינה התאכזבה כשראתה את ההלוויות ההמוניות אתמול. "כאב לי מאוד. לא רק שהם עושים מה שהם עושים, ונפרדים איך שהם רוצים, אני לא יכולתי אפילו לחבק ולנשק את בעלי בפעם האחרונה", סיפרה. "הם יכניסו אותנו לסגר רביעי ושישי בגלל ההתנהגות הזאת. זה כואב, זה מעצבן וזה מתסכל. אני לא יודעת איך הממשלה מתנהלת בכלל".

ד״ר לינה גנטוס ובעלה המנוח ד״ר גנטוס מאהר, שהלך לעולמו בסגר הנוכחי בשל מחלת הקורונה. באדיבות המצולמים, אתר רשמי
"כואב לי, הם רק עושים מה שהם רוצים". בני הזוג גנטוס/אתר רשמי, באדיבות המצולמים

יעקב בר, שיושב שבעה בבאר שבע לאחר שאמו נפטרה ביום רביעי, אמר שמשפחתו התנהלה בזהירות רבה במהלך הלוויה. "אמי נפטרה ממוות טבעי בגיל 92. היא הלכה לישון ולא התעוררה. למחרת הייתה לוויה מאוד צנועה, עם בערך חמישים איש, חלק בני משפחה וחלק חברים קרובים. זה היה בחוץ ושמרנו על מרחק, כולם היו עם מסיכות", תיאר.

הוא הוסיף כי "בכל פעם שמישהו הגיע בלי להודיע, כמובן שלא סילקנו אותו. יורדים למטה איתם - אבל לא מכניסים אותם הביתה. גם האבלים שבתוך הבית מקפידים על המסכות, למרות שכולנו מחוסנים. לא הייתי רוצה לדעת חלילה שנדבקתי במהלך הלוויה, או שאני הדבקתי מישהו מהמשפחה שלי".

"לפני כמה חודשים אבא של חבר מת ממחלה, בגלל שהיו מגבלות הם קיימו את הלוויה והזמינו רק עשרים איש. ביקשו ממש רק מבודדים להגיע", אמר תומר נאור לוואלה! NEWS. "ממני ביקשו לשדר את הלוויה בזום, אני מבין שהיום יש אפשרות כזו בבית הקברות אבל אז לא הייתה. ראיתי את המסכים, האנשים בוכים".

לדבריו של נאור גם אחותו של המנוח נאלצה לצפות בזום ולא יכלה להגיע להלוויה. "זו הייתה חוויה נוראה, אני מניח שמי שרואה מרחוק זה כאב הרבה יותר גדול כי לא יכולים להיות נוכחים בהלוויה ולהיפרד". נאור הגיב על האירועים אתמול בבירה כי "אין כעס על הלוויה ההמונית שראיתי, אבל יש פה חלק אחד בעם שהבין שיש פה מצב בעייתי והחליט לכבד גם ברגעים הכי כואבים שיש. ומול זה נדמה שיש חלק לא מבוטל בעם שלנו שפשוט עושה דין לעצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully