וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הפוליטית מוחים על היעדר אכיפה בהלוויית הענק: "תוביל לעוד הלוויות"

עודכן לאחרונה: 31.1.2021 / 13:59

בירושלים נמשך מסע ההלוויה של הרב סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק, בהשתתפות אלפי בני אדם. לקראת ההצבעה על הגדלת חוק הקנסות, גנץ קרא לאכיפה שוויונית: "לא נסכים להמשיך פייק סגר לא אפקטיבי". סגן שר הבריאות: "יכולת המשטרה לאכיפה - גרועה"

בווידאו: אלפים משתתפים בהלווייתו של ראש ישיבה בי-ם/צילום: שלומי גבאי ורפי רודניק, עריכה: עמית שמחה

במערכת הפוליטית מתחו היום (ראשון) ביקורת חריפה על היעדר האכיפה במהלך הלוויית הענק של ראש ישיבת בריסק בירושלים. מסע הלווייתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק יצא מהישיבה שעמד בראשה ברחוב גרוסברג שבשכונת גוש 80 בירושלים, לכיוון הר המנוחות. באירוע משתתפים אלפי בני אדם בניגוד להנחיות ובצפיפות רבה, בעוד רבים מהם לא עוטים מסיכות.

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ אמר כי "ככה נראית אכיפה לא שוויונית: מיליוני משפחות וילדים סגורים בבתיהם ומקפידים על הכללים בזמן שאלפי חרדים מצטופפים בלוויה, רובם גם בלי מסיכות". לקראת אישור החוק להגדלת הקנסות על הפרת הגבלות הקורונה בכנסת, הבהיר גנץ כי "לא נסכים להמשך פייק סגר לא אפקטיבי. או שסוגרים לכולם - או שפותחים לכולם. נגמרו ימי התחמנות".

הלוויתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק. הר המנוחות, ירושלים 31 בינואר 2021. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
"ככה נראית אכיפה לא שוויונית". הלוויית הרב סולובייצ'יק, היום/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

סגן שר הבריאות יואב קיש (הליכוד) הצטרף לביקורת והזהיר כי "ההלוויה לצערי תוביל לעוד הלוויות". לדבריו, האירוע "רע מאוד מכל הבחינות. התייחסות הציבור למגבלות גרועה ויכולת המשטרה לאכיפה גרועה. הלוויה עם ציון נכשל בריאותי. אחר כך מתפלאים מדוע הסגר לא מקטין את התחלואה".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד) מסר כי "התמונות מההלוויה ההמונית בירושלים מצערות. בזמן שעם ישראל נאבק מול התחלואה הגואה, אין מקום להתקהלויות מסוג זה ולא משנה מהן הנסיבות. יש לפעול בנחישות על מנת להגביר את האכיפה נגד התקהלויות, בכל המגזרים".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד (יש עתיד) צייץ בחשבון הטוויטר שלו תיעוד מההלוויה ההמונית. "חוק אחד לכולם! מה היינו עושים? מפעילים את המשטרה בכוחות גדולים. אוכפים את החוק בלי למצמץ", כתב.

הלוויתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק. הר המנוחות, ירושלים 31 בינואר 2021. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
הלוויית הרב סולובייצ'יק, היום/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90
הלוויתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק. הר המנוחות, ירושלים 31 בינואר 2021. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
הלוויית הרב סולובייצ'יק, היום/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על היעדר האכיפה. "התמונות מירושלים מוכיחות שנתניהו ויתר על אכיפת החוק משיקולים פוליטיים", מסר.

יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, ציין כי "הסגר של ביבי - עיניכם הרואות - הוא כישלון מוחלט. צריך להפסיק אותו ולתכנן מחדש. ביבי-גנץ ושאר שרי הממשלה, למי מכם שעוד נותר לו עמוד שדרה, הפסיקו את הביזיון".

המשטרה: "נמנעה הגעתם של עשרות אוטובוסים"

במשטרה טענו כי טרם ההלוויה היא "פעלה להידברות מקדימה לצד היערכות מבצעית". עוד נמסר כי "במסגרת הפעילות בוצע דילול הגעה של אנשים מחוץ לירושלים, כשעד לשעה זו נמנעה הגעתם של עשרות אוטובוסים ומאות אנשים להלוויה בעיר והם נעצרו והוחזרו. בשעה זו כוחות המשטרה פועלים באזור לאכיפת תקנות הקורונה ועד כה נרשמו עשרות דוחות בגין ההפרות השונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully