וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להנחיות: אלפים משתתפים בהלווייתו של ראש ישיבת בריסק בירושלים

הרב סולובייצ'יק, "זקן ראשי הישיבות", הלך לעולמו בגיל 99 אחרי שחלה בקורונה והחלים. הלווייתו הגיעה להר המנוחות והמשתתפים מתכנסים בצפיפות וללא מסיכות. בכיר במשטרה על היעדר האכיפה: "שימוש בכוח היה גורם לאבידות בנפש". במקביל, מוסדות חינוך חרדיים בעיר נפתחו

בווידאו: אלפים משתתפים בהלווייתו של ראש ישיבה בי-ם/צילום: שלומי גבאי ורפי רודניק, עריכה: עמית שמחה

אלפי בני אדם משתתפים היום (ראשון) בהלווייתו של ראש ישיבת בריסק, הרב משולם דוד סולובייצ'יק, בירושלים - בניגוד להנחיות הקורונה. ההלוויה יצאה מהישיבה שעמד בראשה ברחוב גרוסברג שבשכונת גוש 80 בירושלים, לכיוון הר המנוחות. מסע ההלוויה מתנהל בצפיפות גדולה, ורבים מהמשתתפים לא עוטים מסיכות.

בעקבות היעדר האכיפה במקום, בכיר במשטרה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "יש אחריות אישית לכל אדם ואדם על ההתקהלות ההמונית. מה הייתה הציפייה? שנשתמש בכוח ויהיו אבידות בנפש?". לדבריו, "הייתה הידברות מקדימה ואנחנו נמצאים במקום גם כרגע ונרשמים דוחות נגד מפרי ההנחיות".

במשטרה טענו כי טרם ההלוויה היא "פעלה להידברות מקדימה לצד היערכות מבצעית". עוד נמסר כי "במסגרת הפעילות בוצע דילול הגעה של אנשים מחוץ לירושלים, כשעד לשעה זו נמנעה הגעתם של עשרות אוטובוסים ומאות אנשים להלוויה בעיר והם נעצרו והוחזרו. בשעה זו כוחות המשטרה פועלים באזור לאכיפת תקנות הקורונה ועד כה נרשמו עשרות דוחות בגין ההפרות השונות".

הלוויתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק. הר המנוחות, ירושלים 31 בינואר 2021. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
הלוויית הרב סולובייצ'יק, היום/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

סולובייצ'יק הלך הבוקר לעולמו בגיל 99. בחודשים האחרונים הידרדר מצבו של הרב סולובייצ'יק, המכונה "זקן ראשי הישיבות", ובמשך תקופה אושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם התברר כי חלה בנגיף הקורונה. בימים האחרונים מצבו הידרדר, והבוקר נקבע מותו.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי במהלך סוף השבוע האחרון זוהו 2,039 חרדים כחיוביים לנגיף, נתון המהווה 22% מהאוכלוסייה הכללית. בעוד שיעור הבדיקות החיוביות הארצי עומד על 9.8%, השיעור בחברה החרדית גבוה יותר מפני שניים - 20.2%.

הלוויתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק. הר המנוחות, ירושלים 31 בינואר 2021. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
הלוויית הרב סולובייצ'יק, היום/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

לפי התפתחות ההלוויות האחרונות במגזר החרדי, ייתכנו הפרות משמעותיות של הסגר בזו של הרב סולובייצ'יק. באוקטובר התקהלו בצפיפות אלפי חסידים בבית העלמין באשדוד לרגל הלווייתו של האדמו"ר מפיטסבורג, הרב מרדכי יששכר בער לייפר, בניגוד להנחיות משרד הבריאות ולתנאי האישור שניתן על ידי המשטרה.

הלוויתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק. הר המנוחות, ירושלים 31 בינואר 2021. רפי רודניק, אתר רשמי
אלפי משתתפים. הלוויית הרב סולובייצ'יק, היום/אתר רשמי, רפי רודניק
הלוויתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק. הר המנוחות, ירושלים 31 בינואר 2021. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
הלוויית הרב סולובייצ'יק, היום/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

סמוך לשעה 16:00, ניתנה הוראה לכוחות המשטרה להתחיל בפיזור ההתקהלות - מה שהביא לעימותים אלימים בין הנוכחים לשוטרים שאכפו את התקנות. השוטרים תועדו דוחפים את המשתתפים אותם אחד על השני ומפילים אותם אל הקרקע, והחלו להרחיק מפרי סדר.

גם היום: מוסדות חינוך חרדיים נפתחו

גם הבוקר נפתחו מוסדות חינוך חרדיים בשכונת רמות בירושלים, בהם תלמוד תורה דרך תבונה, בניגוד להנחיות הקורונה. בעקבות מעבר ההפרות בשבועות האחרונים אל הזרמים המרכזיים בחברה החרדית, הכנסת צפויה לאשר היום את החוק להגדלת הקנסות על הפרות הגבלות הקורונה לקריאה שנייה ושלישית ללא שינויים. שלשום הוסרו כל ההתנגדויות לכינוס המליאה, ולאחר אישור החוק, הממשלה תתכנס לדון בכך.

דוד סולובייצ'יק 10 באוגוסט 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
"זקן ראשי הישיבות". הרב סולובייצ'יק/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90
פתיחת מוסד חרדי בשכונת רמות בירושלים 31 בינואר 2021. -, אתר רשמי
שבוע נוסף של הפרות. תלמוד תורה דרך תבונה, היום/אתר רשמי, -

בכחול לבן הציבו את הגדלת הקנסות כתנאי לתמיכה בהארכת הסגר, ולאחר שהגיעו להסכמות עם הליכוד נסללה הדרך לאישור שני הצעדים במקביל. הכינוס המיוחד של המליאה ייערך יום קודם למתוכנן, לאחר שיו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, הודיע ליו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד), כי הוא מסיר את התנגדותו להקדמת הדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully