וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תאשר ביום ראשון את החוק להגדלת הקנסות ללא שינויים

עודכן לאחרונה: 29.1.2021 / 12:45

כל ההתנגדויות לכינוס המליאה כדי לדון בנושא הוסרו, וחברי הכנסת צפויים לאשר את החוק בקריאה שנייה ושלישית ללא שינויים. לאחר שכחול לבן הציבה את הגדלת הקנסות כתנאי לתמיכתה בהארכת הסגר, כעת נסללה הדרך להכרעה בנושא, שעות ספורות לפני פקיעת ההגבלות

בווידאו: ישיבת ועדת החוקה ננעלה ללא הצבעה על חוק הקנסות/צילום: ערוץ הכנסת

הכנסת צפויה לאשר ביום ראשון את החוק להגדלת הקנסות על הפרות הגבלות הקורונה לקריאה שנייה ושלישית ללא שינויים, לאחר שהבוקר (שישי) הוסרו כל ההתנגדויות לכינוס המליאה כדי לדון בנושא. בכך, נסללה הדרך להארכת הסגר, שאמור להסתיים באותו היום. לאחר אישור החוק, הממשלה תתכנס לדון בכך.

בכחול לבן הציבו את הגדלת הקנסות כתנאי לתמיכה בהארכת הסגר, וביקשו לכנס כבר אתמול את המליאה כדי לאשר את החוק. בליכוד הציעו כפשרה להאריך את הסגר ביממה אחת עד יום שני, ולאשר את חוק הקנסות בנוסח המקורי ביום שני, ורק אז הממשלה תתכנס שוב להארכת סגר בכמה ימים נוספים. ההצעה אושרה פה אחד בוועדת החוקה לקריאה שנייה ושלישית. אולם, כאמור, היום נמצא פיתרון לאישור החוק והארכת הסגר כבר ביום ראשון.

הכינוס המיוחד של המליאה ביום ראשון בבוקר במקום ביום שני התאפשר לאחר שיו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, הודיע ליו"ר הכנסת כי הוא מסיר את התנגדותו - שמנעה את הכינוס של המליאה כבר אתמול. "יו"ר הכנסת פנה אלינו וביקש לקיים את ישיבת המליאה ביום ראשון בבוקר במקום ביום שני וגם אמר שהוא עשוי להפעיל שיקול דעת לכנס מליאה ביום ראשון", הסביר ח"כ טיבי, "השבנו בחיוב משום שבינתיים השגנו את מה שהיה לנו חשוב - העלינו לסדר היום את נושא אכיפת היתר הבררנית של המשטרה דווקא במגזר הערבי, כפי שמלמדים הנתונים, ועוררנו את הבעיה. ביקשנו למזג את יום המליאה וההצעות לסדר של יום שני ביום ראשון. בכל מקרה אנחנו נצביע נגד".

מליאת הכנסת לפני פיזורה, 22 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ההתנגדויות הוסרו, הח"כים יאשרו את החוק בראשון. מליאת הכנסת/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

בסיעות החרדיות התנגדו לנוסח החוק המקורי. התנגדותן מגיעה לאחר שיחה קשה שהתקיימה ביום רביעי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת לוין, ח"כ משה גפני ויו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה. במהלך השיחה, זעם נתניהו על כך שהחרדים מתנגדים לקידום החוק, ובכך מאפשרים קמפיין פוליטי מצד כחול לבן נגד הליכוד, דבר שיפגע בכוחם במהלך הבחירות הקרובות.

עוד בוואלה!

ההתרפסות בפני ההנהגה החרדית החלה אצל בן גוריון. נתניהו שכלל אותה כרב אומן

לכתבה המלאה

לפי הצעת החוק, הקנסות על פתיחת בית עסק, מוסד חינוכי או מקום פתוח לציבור בניגוד לתקנות יוכפלו מ-5,000 שקלים ל-10,000 שקלים, כך גם על הפרת ההגבלות לעניין מסיבה, כנס, טקס, לרבות טקס דתי, פסטיבל, טיול מאורגן, אירוע ספורט, מופע בידור או מופע אמנות.

הצעת החוק גם מקנה סמכות למשטרה להוציא צו סגירה מנהלי למוסדות שפועלים בתקופה שבה נאסר זאת. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי הסמכות נועדה "לתת כלים נוספים להתמודדות עם הפרות של מוסדות חינוך הפועלים בניגוד לאיסור על פתיחתם, באופן שיאפשר את סגירתם הפיזית גם אם אינם נענים להוראה הנורמטיבית האוסרת את הפעלתם".

הצעת החוק הובאה לכנסת כבר בנובמבר, עוד קודם פיזור הכנסת ה-23, ונוסחה קבע כי הקנס על פתיחת מוסד חינוך יעלה לסכום של 25 אלף שקלים. ההצעה נבלמה אז על ידי ראשי יהדות התורה וש"ס ולא עלתה להצבעה, ומאז ירד הסכום המרבי של הקנסות לעשרת אלפים שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully