וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש למחטף: הסגר יימשך עוד יום כדי לאשר את חוק הקנסות, ואז יוארך בשנית

28.1.2021 / 13:57

יו"ר הכנסת הציג פשרה להעברת חוק הקנסות נגד מפרי הנחיות קורונה, בעקבות הודעת גנץ על בקשתו לכינוס המליאה עוד היום. כחול לבן: "אם לא יתקיים סגר שוויוני - לא יהיה סגר". נציגי יהדות התורה וש"ס מחרימים את הדיונים, ועדת החוקה אישרה את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית

בווידאו: ישיבת ועדת החוקה ננעלה ללא הצבעה על חוק הקנסות/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הציג היום (חמישי) את פשרת הליכוד להעברת חוק הקנסות במליאת הכנסת. הודעתו של לוין מגיעה אחרי בקשת כחול לבן לכנס את המליאה עוד היום ולהעביר את החוק בקריאה שניה ושלישית. לפי הצעת לוין, הממשלה תאריך את הסגר ביממה אחת בלבד עד יום שני, הכנסת תאשר את חוק הקנסות בנוסח המקורי ביום שני ואז הממשלה תתכנס שוב להארכת סגר בכמה ימים נוספים. ההצעה אושרה פה אחד בוועדת החוקה לקריאה שנייה ושלישית.

לוין הסביר את הדחייה ותקף את כחול לבן. "אנחנו בפגרה, כינוסי מליאה בתקופה זו נעשים בהודעה מראש של מספר ימים, לא מצופה מהח"כים שבתקופה זו יהיו זמינים כל הזמן. אתמול הודעתי מראש שאם ועדת החוקה תאשר אמש את החוק - המליאה תתכנס באותו ערב לאשר את החוק", אמר. "אם אנסה לבצע מחטף, אקח חוק ואשים אותו על סדר היום באופן שלא היה תקדים מלא זו תהיה רמיסה של כל כללי הדיון והליך דמוקרטי תקין".

במקביל, נציגי יהדות התורה וש"ס הודיעו כי הם מחרימים את הדיונים בוועדות הכנסת על חוק הקנסות, בהן את ישיבת ועדת החוקה המתכנסת בשעה זו לאישור החוק לקריאה שניה ושלישית.

מליאת הכנסת 2 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הסגר יוארך פעם נוספת. מליאת הכנסת/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

לדברי לוין, ומאחר וההצבעה לא אושרה אמש בוועדת החוקה, "הדרך היחידה לכנס את המליאה היא רק עם הסכמת כל נציגי סיעות הבית כדי שלא יהיו טענות על כך שחלקם לא יכלו להגיע להצבעה". זאת, בין היתר, "מאחר והרשימה המשותפת הודיעה שהיא מתנגדת לכינוס המליאה היום, הדרך היחידה שיהיה ניתן לקיים את הדבר הזה בצורה תקינה היא לקיים ישיבת מליאה ביום שני הבא ב-11:00 בבוקר ואפשר יהיה לסיים את החוק במהירות".

מחסום קורונה צומת גהה מבני ברק למזרח, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
בכחול לבן דורשים סגר שוויוני. מחסום קורונה/ראובן קסטרו

"כחול לבן טוענים כביכול שהם חוששים שהחוק לא יובא להצבעה בשבוע הבא. לכן הצעתי שמאחר והסגר מסתיים ביום ראשון בלילה, שהממשלה תאריך את הסגר ביממה אחת בלבד, נביא את החוק להצבעה ביום שני ואז הממשלה תתכנס לאשר את הסגר לכמה ימים נוספים", הסביר לוין. "כך נוכל להבטיח שהחוק יעבור אבל לא נעמיד את מדינת ישראל במצב שאי אפשר להיות בו".

כחול לבן: "לא תהיה פשרה בנוגע לחוק לאכיפה שיוויונית"

לוין קרא ליו"ר כחול לבן ושר הביטחון למשוך את דרישתו דרישה למזכירות הממשלה כי תועבר פנייה מטעם הממשלה ליו"ר הכנסת לצורך כינוס המליאה להצבעה על חוק הקנסות. "מצפה מגנץ למשוך את ההודעה הזו שהיא פשוט שקרית. מה שנעשה בסוף זה משחק פוליטי ציני ומכוער על גב בריאותם של אזרחי ישראל".

בכחול לבן מסרו בתגובה לדבריו לוין כי "לא תהיה שום פשרה בנוגע לחוק לאכיפה שיוויונית. מספיק עם ניסיונות התחמון של הליכוד. אם לא יתקיים הסגר לכולם באופן שוויוני - לא יהיה סגר. זה הזמן להציל חיים ולא לעסוק בספינים".

דיון ועדת חוקה על חוק הקנסות, כנסת, 27 בינואר 2021. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ייעדר מהדיון. ח"כ יעקב אשר/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

הצגת הפשרה של הליכוד עומדת בסתירה לדבריו הבוקר של יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, ש‏הודיע כי "חוק הקנסות יעבור היום בנוסחו המקורי". לאחר מכן, בעקבות בקשתו של גנץ לכינוס המליאה, בליכוד אמרו כי המפלגה תומכת בכינוס מליאת הכנסת כדי לחוקק בקריאה שנייה ושלישית את החוק.

בסיעות החרדיות מתנגדים לנוסח החוק המקורי שעליו הצהירו בליכוד כי יעבור במליאה. התנגדותן מגיעה לאחר שיחה קשה שהתקיימה אמש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת לוין, ח"כ משה גפני ויו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה. במהלך השיחה, זעם נתניהו על כך שהחרדים מתנגדים לקידום החוק, ובכך מאפשרים קמפיין פוליטי מצד כחול לבן נגד הליכוד, דבר שיפגע בכוחם במהלך הבחירות הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully