וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוקה ננעלה ללא הסכמות על הגדלת חוק הקנסות

עודכן לאחרונה: 26.1.2021 / 22:35

הדיונים יתחדשו מחר בבוקר, אך בינתיים הצדדים מתבצרים בעמדותיהם על העלאת הקנסות למפרי תקנות הקורונה. בכחול לבן דורשים לקדם את החוק ללא שינויים מהנוסח המקורי, וממשיכים לאיים כי לא יסכימו להארכת הסגר אם החוק לא יאושר בשלוש הקריאות

בווידאו: דיון בוועדת החוקה על העלאת הקנסות למפרי תקנות הקורונה/צילום: ערוץ הכנסת

ישיבת ועדת החוקה של הכנסת ננעלה הערב (שלישי) ללא הסכמות על הגדלת חוק הקנסות בשל הפרות של תקנות הקורונה. הדיונים יתחדשו מחר בבוקר, אך בינתיים הצדדים מתבצרים בעמדותיהם. בכחול לבן דורשים לקדם את החוק "ככתבו וכלשונו, ללא שינויים", ויו"ר המפלגה בני גנץ עומד באולטימטום שנתן אתמול, לפיו, לא יסכים להארכת הסגר אם לא יאושר החוק בשלוש קריאות.

במהלך הערב שוחחו נציגי הסיעות החרדיות, בהם יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והסכימו לוותר על דרישתם להסיר לחלוטין את הסעיף שמאפשר להוציא צווי סגירה למוסדות חינוך או בתי תפילה. זאת, בתנאי שהצו יינתן לאחר התראות, כפי שהציעו בליכוד, וכן הם הסכימו להכפיל את הקנסות ל-10,000 שקלים, בתנאי שהסמכות לתת קנס גבוה יהיה בידי קצין משטרה בדרגת סגן ניצב. נציגי כחול לבן שישבו בכנסת דחו את כל ההצעות הפשרה, למרות הריכוך בהתנגדות החרדים, וסרבו לדון בשינויי נוסח בהצעת החוק.

הדיון הופקד בידי ועדת החוקה, הנשלטת בידי יהדות התורה, כחלק מדיל שהוביל ח"כ משה גפני, מראשי המפלגה, בתמיכת ש"ס, הליכוד וח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת. מטרת המהלך הייתה להביא לסיכולה או לריכוך משמעותי בנוסח.

דיוני ועדת החוקה  על חוק הקנסות, 26 בינואר 2021. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
המהלך נועד לסכל או לרכך משמעותית את נוסח החוק. ועדת החוקה היום/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
דיוני ועדת החוקה  על חוק הקנסות, 26 בינואר 2021. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ועדת החוקה היום/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

מוקדם יותר, הציע מטעם הליכוד יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, לאפשר את סגירתם של מוסדות חינוך באמצעות צו רק לאחר שקיבלו קנס והמשיכו לפעול. בכחול לבן התנגדו לכל שינוי מהנוסח המקורי.

ח"כ זוהר הסביר את הצעתו בחשבון הטוויטר שלו. "הצעת הפשרה שהצגתי בוועדת חוקה מאוד פשוטה: 1. קנסות כבדים לאלו שפותחים מוסדות חינוך בניגוד להנחיות. 2. סגירת המוסד תבוא לאחר הקנס הראשון במידה והמוסד לא נסגר למרות הקנס שהתקבל", כתב. הפשרה היא על דעתי ואני סבור שהיא גם נכונה וגם יכולה להשיג את המטרה. מדובר בפיקוח נפש על פי כל דעת תורה".

בכחול לבן אמרו בתגובה להצעתו של יו"ר הקואליציה כי "‏מיקי 'כבוד, כוח, כסף' זוהר מנסה להתחנף למפלגות החרדיות, לא יעזור לו. נאבק בתחמנות של הליכוד ונשיג אכיפה שוויונית. דין בני ברק כדין הרצליה".

עשרות שוטרים הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות לישיבת גרודנא באשדוד, 24 בינואר 2021. רויטרס
לאפשר את הסגירה רק לאחר קבלת קנס. ישיבת גרודנא באשדוד, שלשום/רויטרס

ביהדות התורה ובש"ס סיכמו עם הליכוד לקדם את החוק, בהתאם לפשרה שנחשפה בעבר בוואלה! NEWS, ולפיה, גובה הקנס המקסימלי יעמוד על 7,500 שקלים במקום 10,000 שקלים, והסמכות לחלק קנס זה תהיה בידי קציני משטרה בתנאים מסוימים. לשוטר רגיל תישאר סמכות לתת קנס בסך 5,000 שקל במקרים של הפרת הנחיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם יו"ר הכנסת יריב לוין, וכן גם עם ראשי הסיעות החרדיות, וסיכם איתם את הפרטים.

מוקדם יותר אתמול אישרה המליאה ברוב של 52 תומכים מול 23 מתנגדים את ההצעה, ולפיה, הקנסות על פתיחת בית עסק, מוסד חינוכי או מקום פתוח לציבור בניגוד לתקנות יוכפלו מ-5,000 שקלים ל-10,000 שקלים, כמו גם על הפרת ההגבלות לעניין מסיבה, כנס, טקס, לרבות טקס דתי, פסטיבל, טיול מאורגן, אירוע ספורט, מופע בידור או מופע אמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully