וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הפרות במגזר החרדי. זוהר: "חוק הקנסות יעבור כלשונו"

עודכן לאחרונה: 28.1.2021 / 13:06

מוסדות חינוך חרדיים ברחבי הארץ נפתחו, בעוד אתמול התקיימה חתונת ענק בנתניה בניגוד להנחיות. גנץ ביקש לכנס את המליאה לאישור חוק הקנסות עוד היום, ובליכוד הודיעו על תמיכה בבקשתו. בעקבות דברי זוהר, ביהדות התורה רמזו שלא יתנגדו בהצבעות: "לא נשתתף בהצגה המבישה"

בווידאו: תלמודי תורה בירושלים פתוחים ללימודים/צילום: רוני כנפו

הפרות הנחיות הקורונה בעשרות מוסדות חינוך חרדיים, בהם גם מהזרם המרכזי, נמשכות גם היום (חמישי), במקביל למאמצים להעביר את הצעת החוק להגדלת הקנסות. יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, ‏הודיע הבוקר כי "חוק הקנסות יעבור היום בנוסחו המקורי". לדבריו, "נפעל כדי שהוא יעלה להצבעה היום על מנת שנוכל להתחיל באופן מידי לאכוף את כל אלו שאינם שומרים על ההנחיות".

במקביל, שר הביטחון בני גנץ פנה הבוקר למזכירות הממשלה בדרישה כי תועבר פנייה מטעם הממשלה ליו"ר הכנסת לצורך כינוס המליאה להצבעה היום על חוק הקנסות. בליכוד אמרו כי המפלגה תומכת בכינוס מליאת הכנסת כדי לחוקק בקריאה שנייה ושלישית את החוק.

הודעתו של זוהר מגיעה למרות התנגדות הסיעות החרדיות לנוסח החוק המקורי ולאחר שיחה קשה שהתקיימה אמש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יריב לוין, ח"כ משה גפני ויו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה. במהלך השיחה, זעם נתניהו על כך שהחרדים מתנגדים לקידום החוק, ובכך מאפשרים קמפיין פוליטי מצד כחול לבן נגד הליכוד, דבר שיפגע בכוחם במהלך הבחירות הקרובות.

לימודים למרות הסגר, רחוב התלמוד אשדוד, 28 בינואר 2021. ניב אהרונסון
ההפרות נמשכות. חרדים סמוך למוסד חינוך באשדוד, היום/ניב אהרונסון

ביהדות התורה הודיעו הבוקר כי "בהצגה המבישה הזו אנחנו לא ניטול עוד חלק", ברמיזה לכך שלא ישתתפו בדיונים או יתנגדו בהצבעה. הם האשימו את כחול לבן בכך שחבריה "לוקחים את המאבק בקורונה כבן ערובה במלחמתם הפוליטית מול ראש הממשלה ומאיימים כי לא יתמכו בתקנות הגבלות הקורונה בממשלה ובכנסת, כביכול בשם הדרישה לאשר את חוק הקנסות". עוד הוסיפו כי "מצער שיש המתעקשים להמשיך לקדש את הפוליטיקה על פני הדיון הענייני והמקצועי במטרה לתייג את הציבור החרדי ולהכתימו עבור כמה קולות בקלפי".

הנוסח המקורי, שאושר השבוע בקריאה ראשונה, קובע קנס של עשרת אלפים שקלים להפרת ההנחיות, כולל מוסדות חינוך שייפתחו בניגוד להנחיות, וכן אפשרות להוציא צווי סגירה למוסדות אלה.

דיוני ועדת החוקה  על חוק הקנסות, 26 בינואר 2021. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
אמר כי החוק יעבור. זוהר בוועדת החוקה/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ביהדות התורה נאבקו ביומיים האחרונים נגד הסעיף שמאפשר הוצאת צווי סגירה, וביקשו שתהיה לכך התראה מראש. בנוסף, דרשו שרק קציני משטרה יוכלו לחלק את הקנסות הגבוהים. בכחול לבן התנגדו לכל שינוי בנוסח החוק, ואיימו כי אם החוק לא יאושר, לא יצביעו בעד הארכת הסגר בממשלה.

דיון שנערך אתמול בוועדת החוקה הסתיים ללא הצבעה, כשהצדדים התבצרו בעמדותיהם ולא הגיעו להסכמה על נוסח החוק. בכחול לבן סירבו לשינויים בנוסח ההצעה, ודרשו לקדם את החוק "ככתבו וכלשונו, ללא שינויים". גנץ דובק בינתיים באולטימטום שנתן ביום שלישי, לפיו לא יסכים להארכת הסגר אם החוק לא יאושר בשלוש קריאות.

במהלך היום ניסה יו"ר הוועדה לגבש הסכמות סביב סעיף המחלוקת המרכזי - צו הסגירה, ואמר: "באפשרותי לתקוע את החוק אבל יש לי אחריות, קחו עוד צ'אנס ונסגור עניין". ח"כ יאיר גולן (מרצ) הציע פשרה לפיה צו הסגירה יינתן מיד אך ייכנס לתוקף רק אם המוסד או העסק יימצא פתוח גם 24 שעות לאחר מכן.

הוועדה יצאה להתייעצות שבמהלכה יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג שוחח עם יו"ר מפלגתו ולאחר ההתייעצות, כחול לבן אותתה כי היא מתנגדת לשינויים.

מחאת חרדים ברקע אכיפת הסגר בירושלים 26 בינואר 2021. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
ביהדות התורה נאבקו נגד צווי הסגירה. מעצר חרדי בהפרת סדר בירושלים/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

מאז הטלת הסגר המהודק במסגרתו נאסרו הלימודים במוסדות החינוך נרשמו הפרות רבות של התקנות בישיבות ותלמודי תורה ברחבי הארץ. כך למשל, הבוקר נצפו כמה מהם בשכונת רמות בירושלים פותחים את שעריהם. אתמול תלמודי תורה נפתחו פעם נוספת בביתר עילית: תלמידים תועדו נכנסים לתלמודי התורה וגני ילדים חרדיים. אחת הישיבות, "מאה שערים", היא מוסד המקבל תקציב חלקי מהמדינה וחלק מהתלמידים בו הם ממשפחות המזוהות עם אגודת ישראל, הסיעה החסידית המרכיבה את יהדות התורה.

חתונת נכדי האדמו"רים בחסידויות צאנז ותולדות אהרון, 27 בינואר 2021. ללא, צילום מסך
חתונת נכדי האדמו"רים בחסידויות צאנז ותולדות אהרון, אתמול/צילום מסך, ללא

כמו כן, בחסידויות צאנז ותולדות אהרון, מהגדולות ביותר בזרם החסידי-החרדי, קיימו אמש חתונה לנכדי האדמו"רים עם עשרות משתתפים, בניגוד להנחיות. האירוע התקיים בנתניה, לאחר שבשבוע שעבר הודיעו בשתי החצרות על קיומו "במתכונת מצומצמת" של בני משפחה בלבד. למרות זאת, בחתונה השתתפו עשרות בני אדם, ללא ריחוק חברתי או עטיית מסיכות. בכיר באחת החסידויות טען כי "השתתפו באירוע רק בני משפחה". בחתונות אחרות של שתי החסידויות שנערכו בתקופת שגרה השתתפו יותר מ-5,000 בני אדם.

במהלך הסופ"ש: כ-24 מחסומים שיאכפו את הסגר

כחלק מאכיפת תקנות הסגר המהודק, המשטרה הודיעה כי החל מהיום בחצות ובזמן סוף השבוע הקרוב, ייפרסו 24 מחסומים ברחבי הארץ והכוחות יתוגברו באלפי שוטרים.

לפי המשטרה, "במרחב העירוני יוקמו מחסומים מדלגים רבים שיפעלו לצד סיורים בתוך הישובים. המשטרה תגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך היישובים עצמם, באמצעות מחסומים קבועים ומדלגים, סיורים ממונעים ורגליים, תגבור התחנות וכוחות האכיפה, הפעלה מוגברת של היחידה האווירית המשטרתית ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully