וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים השתתפו בהלוויית אדמו"ר שמת מקורונה באשדוד; לא היו עצורים

עודכן לאחרונה: 5.10.2020 / 19:41

בית העלמין סודר בהתאם לכללי התו הסגול כדי לחלוק כבוד אחרון לאדמו"ר מפיטסבורג, אך לאחר שהנוכחים במקום נראו מצטופפים, הוחלט להפסיק את ההספדים ולצאת למסע הלוויה. המשטרה החלה לפזר את ההתקהלות, ובמקום פרצו עימותים עם המשתתפים. רה"מ: "הפרה חמורה של תנאי הסגר"

בווידאו: אלפים משתתפים בהלווית האדמו"ר מפיטסבורג/צילום: מוטי זילברברג, מאיר אוליאל כאן דרום ו-c-live, עריכה: איתי עמרם

אלפי חסידים הגיעו היום (שני) לבית העלמין באשדוד להלווייתו של האדמו"ר מפיטסבורג, הרב מרדכי יששכר בער לייפר, ובמקום פרצו עימותים אלימים עם כוחות המשטרה. השוטרים תועדו דוחפים את המשתתפים אותם אחד על השני ומפילים אותם אל הקרקע, והחלו להרחיק מפרי סדר. זאת לאחר שהנוכחים התקהלו בצפיפות, לכאורה בניגוד להנחיות משרד הבריאות ולתנאי האישור שניתן על ידי המשטרה. עם זאת, ההלוויה הסתיימה ללא עצורים.

תחילה סודר בית העלמין לפי כללי התו הסגול, בהתאם לאישור לקיום הלווית האדמו"ר שמת מקורונה בגיל 64. אולם בעקבות ההתקהלות, הוחלט להפסיק את ההספדים ולצאת למסע הלוויה. סמוך לשעה 16:00, ניתנה הוראה לכוחות המשטרה להתחיל בפיזור ההתקהלות - מה שהביא להחרפת העימותים במקום.

מהמשטרה נמסר כי "משהבחינו השוטרים כי המשתתפים אינם עומדים בתנאי התקנות לשעת חירום בכל האמור בתנאי הריחוק החברתי הופסק שלב ההספדים ומסע הלוויה הרכוב יצא לדרכו ועד הגיעו לבית העלמין. כוחות משטרה אשר נערכו באירוע פיזרו את ההמונים ולא עלה צורך מבצעי בביצוע מעצרים, היבטי אכיפה פרטניים ייבחנו בהמשך".

הלווית האדמו"ר מפיטסבורג, מרדכי לייפר, אשדוד, 5 באוקטובר 2020. ללא, פלאש 90
התקהלות לכאורה בניגוד להנחיות משרד הבריאות. הלוויית האדמו"ר באשדוד, היום/פלאש 90, ללא
הלווית האדמו"ר מפיטסבורג, מרדכי לייפר, אשדוד, 5 באוקטובר 2020. ללא, פלאש 90
הלוויית האדמו"ר באשדוד, היום/פלאש 90, ללא

המשתתפים בהלוויה העבירו ביקורת על התנהלות המשטרה. "יש פה כוח משטרתי ענק וכוחות יס"מ, הביאו על כל משתתף בהלוויה שוטר. אנחנו כולם עם מסיכות, משתדלים לעמוד במרחק. יש פה התנהלות לא הגיונית של המשטרה שמנסה לעשות סדר וגורמת לבדיוק הפוך. ברגע אחד אפשר שהאירועים יצאו פה משליטה. צריך להתנהג חכם ולא צודק", אמר מוטי זילברברג, אחד מהנוכחים.

לפני ההלוויה המשטרה קראה למשתתפים "להישמע להוראות השוטרים, לשמור על הסדר הציבורי וכן להקפיד על קיום הנחיות משרד הבריאות לעניין נגיף הקורונה במלואן - עטיית מסיכות כל העת, איסור התקהלויות ושמירה על מרחק שני מטרים איש מרעהו".

הלווית האדמו"ר מפיטסבורג, רבי מרדכי לייפער בבית העלמין באשדוד 5 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
מתקהלים בצפיפות. ההלוויה באשדוד, היום/אתר רשמי, -
הלווית האדמו"ר מפיטסבורג, רבי מרדכי לייפער בבית העלמין באשדוד 5 באוקטובר 2020. מוטי זילברברג, אתר רשמי
הלווית האדמו"ר מפיטסבורג באשדוד, היום/אתר רשמי, מוטי זילברברג

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת קבינט הקורונה כי ההלוויה היא "הפרה חמורה של תנאי הסגר וזה יוצר בעיות". עוד הוסיף נתניהו כי "אני רוצה קיום אחיד של הכללים ואכיפה אחידה".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב בחריפות למראות שתועדו בבית העלמין באשדוד. "מופתעים? גם אני לא. התמונות שאנחנו רואים מבטאות יריקה בפרצוף של מדינה שלמה", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "המגזר החרדי מנסה להגיע לחסינות עדר בגלל ממשלת היעדר והכניעה של ביבי והרזרבי למפלגות החרדיות. כדי לשקם את הבריאות והכלכלה ולסיים את הסגר בהקדם, נתניהו והמפלגות החרדיות חייבים לעבור לספסלי האופוזיציה. ויפה שעה אחת קודם".

גם אתמול התרחשו עימותים אלימים בין חרדים לשוטרים, בהם לקחו חלק מאות מפגינים בכמה מוקדים בבני ברק ובירושלים. העימותים פרצו לאחר שהשוטרים נקראו לבתי כנסת ולבתי עסק בערים על מנת לפזר התקהלות בניגוד לתקנות הקורונה. המשטרה עצרה 31 מפגינים בגין הפרות סדר בשתי הערים, וכמה מפגינים השליכו חפצים וקראו קריאות נאצה נגד השוטרים במקום.

בשבועות האחרונים תועדו הפרות שונות של תקנות הסגר במגזר החרדי. האחרונה שבהן ביום שלישי, אז התפללו עשרות חברי הפלג הירושלמי בתוך בית כנסת במודיעין עילית, ללא מסיכות או שמירה על מרחק. המשטרה עיכבה חמישה מהמתפללים לחקירה לאחר שסירבו להזדהות ולהתפנות. יום קודם לכן, נראו חסידי ויז'ניץ מקיימים אירוע המוני בבית מדרש במרכז בני ברק, גם כן ללא מסיכות וללא הקפדה על כללי הריחוק החברתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully