וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שטיינזלץ הובא למנוחות: "מורשתו הפיזית והרוחנית - נכס לדורות הבאים"

7.8.2020 / 14:58

מאות ליוו את מבאר התלמוד בבית העלמין בהר הזיתים בדרכו האחרונה. ריבלין ספד: "דלה מאוצרות הרוח של עם ישראל פנינים, והנגיש את התלמוד לעם". נתניהו: "ידען עצום, גאון בתורה ואיש רוח מופלא". הרבנים הראשיים: "זכה להיות מגדלור לרבים"

בווידאו: הרב עדין שטיינזלץ מובא למנוחות/מערכת וואלה! NEWS

מאות בני אדם ליוו היום (שישי) בדרכו האחרונה את הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ, חתן פרס ישראל שהלך הבוקר לעולמו. מסע הלוויה, שהתקיים בנוכחות מוגבלת בשל הנחיות נגיף הקורונה, יצא מבית ההלוויות שמגר בירושלים ומשם הובא הרב לקבורה בבית העלמין בהר הזיתים. הוא מת בבית החולים שערי צדק בגיל 83, לאחר שחלה בדלקת ריאות ומצבו הדרדר.

הרב שטיינזלץ, תושב ירושלים, הוא מבאר וחוקר תלמוד ידוע בעל שם עולמי. בשנת 1988 הוענק לו פרס ישראל למדעי היהדות, וקיבל את עיטור נשיא מדינת ישראל לשנת 2012. הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, ביכו על לכתו. "איש אשר רוח בו שזכה להנגיש את תורת ישראל לכלל הציבור, להעמיד אלפי תלמידים לתורה ולתעודה. בדרכו הייחודית ובמסלול הבלעדי שלו זכה להיות מגדלור לרבים בתורה ובהגותה".

הרב עדין שטיינזלץ שהלך לעולמו בגיל 83 מובא למנוחות, הר הזיתים, ירושלים. 07 באוגוסט 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
"אבידה גדולה". מסע ההלוויה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לרב ואמר כי הוא "דואב מעומק לבי על פטירתו של הרב עדין שטיינזלץ - ידען עצום, גאון בתורה ואיש רוח מופלא". ראש הממשלה ציין כי גדל בילדותו סמוך לבית הרב. "גדלתי בסמיכות לרב שטיינזלץ בירושלים של ילדותי, אבל זכיתי להכירו אישית רק שנים לאחר מכן". הוא הוסיף כי "נפגשתי אתו כמה פעמים בביתו, ושמעתי את שיעוריו המרתקים שתמיד החכימו אותי. אלה לא היו שיעורים במובן השגרתי, אלא שיחות מרוממות נפש שחבקו עולם ומלואו - תנ''ך, משנת חז"ל, היסטוריה, פילוסופיה, תרבות, בלשנות, ועוד. קראתי גם בספריו שספוגים חוכמה ודעת, הגות ואמונה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין כינה את הרב איש רוח, נאמן לעקרונותיו. "שמעתי בכאב ובצער על פטירתו של הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) זכר צדיק לברכה, מבאר התלמוד, חתן פרס ישראל. הרב עדין היה איש אשר רוח בו, בעל אומץ לב רוחני, עומק הדעת ועומק המחשבה. הרב דלה ממעמקי אוצרות הרוח של עם ישראל פנינים, והנגיש בעברית בהירה וברורה את התלמוד לעם ישראל כמו היה רש"י בן ימינו. נאמן לשליחותו ועקרונותיו הוא לא נרתע לפלס לו את דרכו הייחודית, מתוך מסירות לתורת ישראל ולעם ישראל".

הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ). תמיר פלצמן, אתר רשמי
"עסק בקירוב לבבות". הרב שטיינזלץ/אתר רשמי, תמיר פלצמן

ראש הממשלה החליפי בני גנץ, מסר בעקבות הידיעה על מותו כי "הרב שטיינזלץ היה רב גדול וגדול בהבנה ובתרומה לנפש האדם". הוא תאר אדם שעסק בקירוב לבבות. "מעולם לא הבחין בין אדם דתי ושאינו דתי, והותיר אחריו תרגומים של הגמרא שיישארו בידי העם היהודי דורות רבים". הוא הוסיף כי "קירוב הלבבות שלו, הוא סמל למה שאנו צריכים יותר מכל בתקופה הזו. מורשתו הפיזית והרוחנית היא נכס שעליו נשמור".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון אמר כי בעתיד תדע העיר להנציח את זכרו של הרב כראוי. "חכמתו וענוותנותו של הרב נגעו במיליוני אנשים", אמר ליאון. לדבריו, הרב שטיינזלץ הצליח להגיע לציבורים שלמים שהיו רחוקים מהיהדות וקירב אותם. הוא הוסיף כי הרב "הוציא מירושלים את התורה לארץ ולעולם דרך המכון שעמד בראשו, מוסדות חינוך ואין ספור תלמידים. ירושלים היום חסרה".

יו"ר ימינה חברת הכנסת נפתלי בנט אמר כי הרב היה "מעיין נובע של חכמת ישראל. מגדולי ההוגים ותלמידי החכמים בדור האחרון. תורתו והגותו נלמדו על ידי המוני בית ישראל, מהחכמים והעמוקים שבהם עד עמך בית ישראל. אנו חייבים לו חוב עצום על הנגשת אוצרות חכמת ישראל בשפה עמוקה ושווה לכל נפש. השאיר אחריו מורשת עצומה של אהבת ישראל ואהבת התורה ולאורה נלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully