וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגמה נמשכת: ירידה במספר המאובחנים בקורונה בשבוע החולף

10,052 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע האחרון, ירידה של כ-15% מבשבוע שעבר. מספר המתים עלה ל-578 ומספר המונשמים הוא 106. 1,674 אובחנו ביממה החולפת

בווידאו: נתניהו בשערי צדק: "מתקדמים למציאת חיסון במכון הביולוגי בנס ציונה"/צילום: רוני כנפו

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי 10,052 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף. הנתון נמוך ב-14.95% מהשבוע שקדם לו, אז אובחנו 11,820 בני אדם.

1,674 אובחנו ביממה החולפת, ובכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-80,431. אתמול התקבלו תוצאות עבור 28,382 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 6.1%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 24,577. בבתי החולים מאושפזים 776 חולים, מתוכם 106 מונשמים ו-374 חולים קשה. נכון להיום, מתו 578 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

מעבדה לבדיקות קורונה, קופת חולים לאומית, אור יהודה, 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
ירידה של כ-15% במספר המאובחנים מבשבוע שעבר. מעבדה לבדיקות קורונה/ראובן קסטרו

מדובר בעלייה במספר המתים - בעוד שבשבוע שעבר נרשמה עלייה של 57 מתים, השבוע עלה הנתון ל-75 - כשני מקרי מוות ביממה. כמו כן, מספר החולים קשה עלה של 53 בסך הכול בשבוע, לעומת 19 בשבוע שעבר. חלה ירידה במספר המונשמים. כישנה עלייה ב-7 בשבוע זה, לעומת עלייה של 18 בשבוע שעבר.

אתמול הציג פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו את התכנית שלו למאבק בנגיף הקורונה, ואמר כי המטרה המרכזית שאליה חותרת מערכת הבריאות היא צמצום היקף התחלואה למאות נדבקים עד לחודש ספטמבר. פרופ' גמזו הסביר כי "ישראל נמצאת כרגע בתחלואת קורונה גבוהה. מדובר בתחלואה הגבוהה בעולם לפי נפש, וזה אומר שלאורך זמן אי אפשר להמשיך ככה".

עוד בוואלה!

גמזו הציג את התכנית למאבק בנגיף: "להוריד את התחלואה למאות עד ספטמבר"

לכתבה המלאה

גמזו ציין כי האפשרות לסגר לא עומדת כרגע על הפרק, אולם הוא קרא לציבור להמשיך להישמע להנחיות ולהימנע מהתקהלויות, כדי לאפשר את המשך הפעלת המשק. "כרגע זה לא הזמן לסגר", אמר.

לפי התכנית שהציג גמזו, "מגן ישראל", יידחה השימוש בסגרים לצמצום התחלואה, והצורך בו ייבחן מחדש בעוד כשבועיים. כמו כן, יוסרו המגבלות על בתי עסק במהלך סופי השבוע, ועל השהות בגני שעשועים ציבוריים. בנוסף, בהתאם להמלצתו של פרופ' גמזו, קבינט הקורונה הסמיך את שרי הבריאות, החוץ והתחבורה, יחד עם המל"ל, לקדם את מתווה "התו הכחול" לפתיחת השמיים ב-16 באוגוסט.

התכנית כוללת גם מדיניות חדשה לערים אדומות וכתומות, לפיה יוקם מערך תמיכה נרחב לאוכלוסיות ביישובים אלה, תוך הקפדה על בידוד התא המשפחתי, אכיפת מגבלות על התקהלויות, הגבלות על מערכת החינוך והגדלת הסיוע של קופות החולים. עוד על פי "מגן ישראל", מ-1 בספטמבר תכנס לפעולה תכנית "הרמזור", המסדירה נוהל אחיד לפעילות ערים, בהתאם למצב התחלואה בכל רשות. תכנית "הרמזור" כוללת חמש דרגות: פעילות כרגיל, פעילות מורחבת, פעילות מוגבלת, פעילות מצומצמת ופעילות אסורה.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully