וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו הציג את התכנית למאבק בנגיף: "להוריד את התחלואה למאות עד ספטמבר"

עודכן לאחרונה: 6.8.2020 / 13:36

פרויקטור הקורונה סקר את הצעדים לבלימת התפשטות הנגיף, והזהיר כי ישראל מובילה בתחלואה הגבוהה בעולם לפי נפש. עם זאת ציין כי "כרגע זה לא הזמן לסגר", וקרא לציבור להמשיך לשתף פעולה בקיום ההנחיות תוך הימנעות מהתקהלויות

בווידאו: פרופ' גמזו הציג את התכנית למאבק בקורונה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: איתי עמרם

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר היום (חמישי) כי המטרה המרכזית אליה חותרת מערכת הבריאות היא צמצום היקף התחלואה למאות נדבקים עד לחודש ספטמבר. פרופ' גמזו אמר את הדברים בתדרוך לעיתונאים שערך בבית החולים שיבא בתל השומר, במהלכו הציג את עיקרי תכנית "מגן ישראל" למיגור המגיפה. "ישראל נמצאת כרגע בתחלואת קורונה גבוהה", הזהיר גמזו. "מדובר בתחלואה הגבוהה בעולם לפי נפש, וזה אומר שלאורך זמן אי אפשר להמשיך ככה".

לפי גמזו, האפשרות לסגר לא עומדת כרגע על הפרק, אולם הוא קרא לציבור להמשיך להישמע להנחיות ולהימנע מהתקהלויות, כדי לאפשר את המשך הפעלת המשק. "כרגע זה לא הזמן לסגר", אמר. "הדריכות של הממשלה באה לידי ביטוי בצעדים שאושרו אתמול. ברור שיש לנו עצירה של הגידול בתחלואה, איך אין לנו ודאות ברמה הנדרשת. אנחנו חייבים בנקודת הזמן הזו לתת עוד דחיפה קדימה למגמה הזו".

הוא ציין כי הממשלה ממתינה בהקשר זה ומעדיפה שלא לנקוט צעדים דרסטיים דוגמת סגר. "כולם הבינו שאנחנו רוצים לקבל עוד הזדמנות להפחית את מקדם התחלואה לאורך זמן", אמר. "זה התהליך דורש מכולנו ריכוז ומחוייבות. המתווה שלי, במסגרת החוזה החדש, הוא שבמקום סגר מלמעלה, נעבוד בשותפות מלמטה. זה לא 'זבנג' וגמרנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להפחית את התחלואה למאות עד ספטמבר". גמזו, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

גמזו קרא לציבור להמשיך להקפיד על ההנחיות, ואף להימנע מהתקהלויות כלשהן. "אנחנו רואים לנגד עינינו את 1 בספטמבר ולפני את א' אלול - מועד פתיחת הישיבות. זה מחייב את כולנו להידוק ההקפדה".

גמזו התייחס גם להחלטת להגביר את המעורבות הממשלתית בערים האדומות, ולמתן הסמכוית לרשויות במסגרת מודל הרמזור בחודש הבא. "צריך לנהל את העיר באופן שמכוונים להקטנת התחלואה, עם משמעת יותר גבוהה", אמר. "אני גם רוצה יותר משמעת בחקירות האפידמיולוגיות לניתוק שרשרת התחלאה, להפכן למהירות יותר לצד בדיקות רבות יותר. ממחר יהיה לנו פורום של הרשויות המקןמיות מהמגזר החרדי ובמגזר הערבי וערים כתומות נוספות".

הוא ציין כי בערים הכתומות והאדומות יש להשקיע משאבים, תוך פינוי מהיר למלוניות, כדי למנוע הדבקות בתוך המשפחות. הוא הזכיר את חשיבות הקפסולות בערים אלה וציין כי פיקוד העורף יהיה מעורב בסיוע לרשויות. "הטיפול הנכון הוא הסתערות על העיר ולסייע לה בכל דרך שהיא", אמר.

עוד בוואלה!

קבינט הקורונה הכריע: ההגבלות בסופי שבוע יבוטלו, מרכזי הקניות ייפתחו כרגיל

לכתבה המלאה
גהה ציר ז'בוטינסקי חסום,  בני ברק, 5 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"להסתער על העיר". בני ברק במהלך סגר הקורונה/ראובן קסטרו

פרויקטור הקורונה אף קרא לחזק את האכיפה למניעת התקהלויות, ומתח ביקורת חריפה על חתונת נכדו של האדמו"ר מבעלזא בירושלים. "מה שראינו אתמול בחתונה הזה פוטנציאל להדבקה המונית וזה מטריף אותי", הצהיר. "דיברתי הבוקר עם ראש מינלה האכיפה במשטרת ישראל, צריכים להיות הרבה יותר נוקשים. לא אחרי האירוע עם קנסות אלא לפניו".

בהמשך התייחס גם לטענות לפיהן מתרחש הדבקה בהפגנות המתקיימות לאחרונה. "זו אמנם זכות דמוקרטית, אבל חובתנו גם שם לנקוט בהתנהגות שהיא בטוחה", אמר.

הסרת הגבלות וקידום מתווה לפתיחת השמיים

המלצות התכנית התקבלו אמש על ידי קבינט הקורונה ויובאו במהלך היום לאישור הממשלה. על פי "מגן ישראל", יידחה השימוש בסגרים לצמצום התחלואה, והצורך בו ייבחן מחדש בעוד כשבועיים. כמו כן, יוסרו המגבלות על בתי עסק במהלך סופי השבוע, ועל השהות בגני שעשועים ציבוריים. בנוסף, בהתאם להמלצתו של פרופ' גמזו, קבינט הקורונה הסמיך את שרי הבריאות, החוץ והתחבורה, יחד עם המל"ל, לקדם את מתווה "התו הכחול" לפתיחת השמיים ב-16 באוגוסט.

התכנית כוללת גם מדיניות חדשה לערים אדומות וכתומות, לפיה יוקם מערך תמיכה נרחב לאוכלוסיות ביישובים אלה, תוך הקפדה על בידוד התא המשפחתי, אכיפת מגבלות על התקהלויות, הגבלות על מערכת החינוך והגדלת הסיוע של קופות החולים.

עוד על פי "מגן ישראל", מ-1 בספטמבר תכנס לפעולה תכנית "הרמזור", המסדירה נוהל אחיד לפעילות ערים, בהתאם למצב התחלואה בכל רשות. תכנית "הרמזור" כוללת חמש דרגות: פעילות כרגיל, פעילות מורחבת, פעילות מוגבלת, פעילות מצומצמת ופעילות אסורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully