וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסידי ויז'ניץ תועדו מפרים הנחיות ומאשימים: "מהדהדים הפרות עבור לייקים"

בסרטון שהועלה לרשתות החברתיות נראים החסידים מתקהלים בבית המדרש בבני ברק, ללא מסיכות או ריחוק חברתי. נציג החסידות ח"כ טסלר הביע תרעומת על הביקורת שהושמעה, וטען שהאירוע נערך בהתאם למתווה הקפסולות: "יש חוסר מודעות נוראית במגזר הכללי ובתקשורת"

בווידאו: הפרת הנחיות הסגר בחסידות ויז'ניץ/עריכה: עמית שמחה

חסידי ויז'ניץ תועדו אמש (שני) מקיימים אירוע המוני בבית מדרש במרכז בני ברק, בניגוד להנחיות. בתיעוד האירוע, שנערך על ידי המנהיג הרוחני האדמו"ר רבי ישראל הגר, נראים החסידים מתקהלים כשהם אינם עוטים מסיכות ולא מקפידים על כללי הריחוק החברתי. הפצתו הנרחבת ברשתות החברתיות עוררה תרעומת בחסידות, שלטענתה פעלה בהתאם למתווה הקפסולות שמונהג בישיבות החרדיות.

"יש כמה שמהדהדים את ההפרות כביכול בשם הדאגה לציבור כשמטרתם היא הסתה ולייקים", הגיב ח"כ יעקב טסלר (יהדות התורה), נציג חסידות ויז'ניץ בכנסת, בשיחה לוואלה! NEWS. "האתגר גדול, לדאוג לאכיפת ההנחיות בעת סגר בתקופת החגים, ידענו זאת מראש ואנו משתדלים לעשות זאת בכל דרך".

טסלר הסביר כי האירוע אתמול שמכונה בשפה החסידית "טיש" בראשותו של האדמו"ר הוא "אירוע שהוגדר מראש רק לבני הישיבות ששהו מזה כחודשיים יחד בקפסולות ובמנותק מכולם". כוונתו למתווה בישיבות החרדיות שבמסגרתו אלפי בחורים עברו בדיקות קורונה, חולים וחייבי בידוד הופרדו מהשאר והשאר לא יצאו ממסגרות החינוך למשך 45 ימים. "יש כאן חוסר מודעות נוראי במגזר הכללי ובתקשורת לגבי פעילות הקפסולות", טען ח"כ טסלר.

התקהלויות חסידי ויז'ניץ בבני ברק עם צאת יום הכיפורים, 28 בספטמבר 2020. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
"חוסר מודעות נוראי לגבי פעילות הקפסולות". האירוע בבני ברק, אמש/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

למרות דבריו, קציני משטרה ושוטרים הגיעו לבית המדרש של החסידות, עלו לבמה של האדמו"ר, וביקשו לעצור את האירוע. לטענת המשטרה, כעבור מספר דקות - האירוע הופסק. "לדעתי על מפקד התחנה היה לבדוק את הדברים מראש וחבל שנכנסו שוטרים לתוך הטיש הסגור", אמר ח"כ טסלר. לדבריו, "האדמו"ר מויז'ניץ הוציא הנחיות ברורות לגבי זהירות והקפדה להנחיות הקיימות בסגר, ועם כל הקשיים בסגר בחגים יש משמעת ברורה בנושא".

הפרות בבתי כנסת ברחבי הארץ

האירוע בוויז'ניץ אינו היחיד שבו הופרו ההנחיות במגזר החרדי. במודיעין עילית התפללו היום עשרות חברי הפלג הירושלמי בתוך בית כנסת בעיר, כשבדומה לחסידי וויז'ניץ, גם הם לא עטו מסיכות או שמרו על מרחק. המשטרה עיכבה חמישה מהמתפללים לחקירה לאחר שסרבו להזדהות ולהתפנות, וההתקהלות פוזרה.

גורמים בפלג הירושלמי טענו לאכיפה בררנית של המשטרה, ואיימו בהפגנות נרחבות ברחבי הארץ. "את ויז'ניץ ידעתם לכבד, מבעלזא התעלמתם לגמרי, למאה שערים אתם לא מעזים להיכנס, ובמוקדי הבדיקות בערים החרדיות אתם לא נוקפים אצבע כדי לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע הדבקה. לא נהפוך לשעיר לעזאזל של הציבור החרדי", מסרו בתגובה. "אם פניכם למלחמה, זכרו דבר אחד שרק אתם יודעים: ההפגנות בבלפור הם משחק ילדים, אם נידחק לפינה תיתקלו בהפגנות של ציבור בני התורה בכל פינה בארץ".

כרוז הקורא לאי-ציות להנחיות הסגר בכניסה לבית כנסת במודיעין עילית, 29 בספטמבר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
כרוז בכניסה לבית הכנסת שהפר את ההנחיות במודיעין עילית, היום/אתר רשמי, דוברות המשטרה

הפרות נוספות של תקנות הסגר נרשמו בחסידויות מרכזיות ברחבי הארץ. על אף שרבים מהמגזר החרדי התפללו במרחב הפתוח תוך שמירה על הנחיות, בקהילות אלה בבני ברק, ירושלים ובערים נוספות התפללו בתוך מבנים סגורים ובניגוד להנחיות. במוצאי החג אף פורסם תיעוד שבו נראו עשרות חסידים סמוך למבנה של חסידות ויז'ניץ ממתינים לאוטובוסים, זאת במסווה של הפגנה, כדי לשוב לבתיהם. בתיעוד הם נראו מצטופפים ללא מסיכות או ריחוק חברתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully