וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבה מובילה בבני ברק מערבבת את חולי הקורונה עם שאר התלמידים

10.9.2020 / 22:27

בגל הראשון היו בישיבת בית מתתיהו מאות חולים, ועלו דיווחים על כך שהעומד בראשה הורה לתלמידים שלא להיבדק. עתה, הוחלט כי הנדבקים ואלה שאינם לא יופרדו, וישהו יחד בחללים השונים. גורם בכיר בהנהלה הסביר: "מה עדיף - שילמדו כמו שצריך או שנסגור?"

בווידאו: חתונה חסידים המונית בחיפה, בניגוד לשמירת הגבלות הקורונה/דוברות משטרת ישראל

ישיבת בית מתתיהו בבני ברק, שבה לומדים מאות בחורי ישיבה מהזרם הליטאי במגזר החרדי, החליטה לאפשר לתלמידים חולי קורונה לשהות במוסד יחד עם התלמידים שאינם חולים בנגיף. לפי עדויות שהגיעו לוואלה! NEWS, הבחורים שוהים יחד בבית המדרש, בחדר אוכל ובפנימיות, כחלק מההחלטה של הנהלת הישיבה.

הבחורים בישיבה שאינם חולים יכולים לצאת ממנה ב"מקרים דחופים" וצוות ההוראה יוצא מהישיבה מדי יום, באופן שמעלה חשש כי הנגיף יתפשט החוצה. גורם בכיר בהנהלת הישיבה ששוחח היום עם הורים לתלמידים הסביר כי הישיבה מאפשרת לבחורים שאינם חולים לחזור הביתה אם הם חוששים להידבק. "רק צריך לבדוק את המחיר הרוחני של בחור שיישאר בביתו ולא יהיה בישיבה. הנזקים הרוחניים הם גדולים מאוד", אמר.

בני ברק עם כניסתו של העוצר הלילי בעקובות העלייה בתחלואה מנגיף הקורונה 8 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"הקפסולות לא עבדו, אז החלטנו להפסיק אותן". בני ברק עם כניסת העוצר הלילי/ראובן קסטרו

הגורם הסביר באותן שיחות כי ההחלטה לערב את החולים עם שאינם חולים נבעה מרצון להמנע מסגירת הישיבה. "האפשרות שלנו הייתה לסגור את הישיבה", סיפר. "השאלה מה עדיף - שילמדו כמו שצריך או שנסגור?". לדבריו, "עד עכשיו היינו במתווה של קפסולות, זה קרס, לא עבד אז החלטנו להפסיק עם זה. הכל בתחום הסבירות". 

בגל הראשון הישיבה עלתה לכותרות לאחר שמספר החולים הגיע בה לשיא חסר תקדים. בישיבה היו יותר מ-300 חולים, ולפחות 270 מהם חלו במקביל. בישיבה הכחישו אז דיווחים על כך שראש הישיבה, הרב ברוך ויסבקר, הורה לתלמידיו לא להיבדק בקורונה, וטענו כי כלל הבחורים נבדקו כנדרש. הבחורים שחלו פונו למלוניות בידוד רק כעבור מספר ימים.

מרכז השליטה של ועד הישיבות מסר בתגובה כי "הישיבה אינה במסגרת מתווה הקפסולות המאושר ולא פעלה על פיו בשום שלב. במתווה חברים 140 ישיבות ועידת היכלי התורה ולמעלה מ-25 אלף תלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully