וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות נגד "הרב" אשרוב: "מסוכן ומטעה את הציבור"

14.2.2021 / 11:57

באופן חריג, הוציא המשרד אזהרה לציבור מפני פרסומיו של יובל אשרוב בנושא הקורונה. בתקופה האחרונה הפיץ מידע כוזב על השפעות הנגיף, כשהוא משווה אותו ל"שפעת קלה", ואף קרא שלא להתחסן. "הפועלים על פי פרסומיו מסכנים את עצמם ואת בני משפחתם"

בווידאו: אש אומר שישקלו צעדים משפטיים נגד מפיצי פייק ניוז על חיסונים/צילום: לע"מ

משרד הבריאות הוציא היום (ראשון) אזהרה חריגה לציבור מפני פרסומיו של "הרב" יובל אשרוב בנושא הקורונה. בתקופה האחרונה, פרסם אשרוב מידע כוזב על השפעות הנגיף, כשהוא משווה אותו ל"שפעת קלה", ואף קרא שלא להתחסן.

"הפועלים על פי פרסומיו עלולים להימנע מהתנהגות מגינה ומצמצמת הדבקה, תוך הפרות תקנות החירום החוקיות והמלצות משרד הבריאות המתעדכנות באופן תדיר בהתאם להיקפי התחלואה ולידע המקצועי הנצבר, ולסכן את עצמם ואת בני משפחתם, את הסובבים אותם ואת הציבור. בכך פרסומיו מהווים פרסום מסוכן ומטעה לבריאות הציבור והפרט", נכתב מטעם הוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור בפרסום במשרד הבריאות.

הרב יובל כהן אשרוב בסוד הדברים. מתוך העמוד "בסוד הדברים", צילום מסך
"לאמירותיו אין בסיס". אשרוב/צילום מסך, מתוך העמוד "בסוד הדברים"

בהודעת המשרד, פירטו על הבעיות במסריו של אשרוב. "יובל הכהן אשרוב אינו מחזיק ברישיון לעסוק ברפואה או במקצוע בריאות כלשהו", כתבו. "המידע המטעה הניתן על ידו או בפרסומיו אינו יכול להנחות הציבור בכל הקשור להתמודדות עם נגיף הקורונה או להתפרש כהמלצה או הוראה בעלת ערך רפואי".

"בפרסומיו, מתיימר מר יובל הכהן לייעץ לציבור, באופן ישיר ובמשתמע, על מהות מגיפת הקורונה שפוגעת בכל העולם, תוך העברת מידע מטעה על התחלואה בה, זאת בשעה שבישראל ובעולם כולו מתחוללת מגיפה הגובה קורבנות בכל רגע נתון, בכלל הגילאים, ואפילו באנשים בריאים", המשיכו.

"מר הכהן מתעלם מהידע המקצועי המתעדכן תדיר בכל העולם", הוסיפו. "שומעים את דבריו וסומכים עליו בהצגתו כ"רב ובעל ידע" - וזאת, כאשר אין לאמירותיו בסיס עובדתי עדכני או בסיס מקצועי".

המשרד צירף דוגמאות של כמה מאמירותיו המסוכנות, בהן "המפלצת הזאת שנקראת קורונה היא שום דבר ולא יותר משפעת רגילה", "רוב אלה שנושאים את הווירוס לא חולים", "הגוף יודע לרפא כל דבר בעצמו בלי התערבות חיצונית", "אין לנו מה להתרגש יותר מידי, זה יחלוף לבד", "הגוף יודע לחסן את עצמו ולהתגבר על הדברים לבד", "זו לא מגיפה" ו"קורונה לא עושה מחלה מה שהורג זה הרעילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully