וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק נכנסת למערבולת האמת והשקר של חיסוני הקורונה. ייתכן שיצרה תקדים

4.12.2020 / 18:45

הרשת החברתית הודיעה כי תסיר מידע כוזב הנוגע לבטיחות, יעילות ומרכיבי החיסונים, ותעדכן את הרשימה בהתאם להנחיות רשויות הבריאות. זהו שינוי במדיניות החברה, שעד כה לא נהגה להסיר תכנים קונספירטיביים, ויכול להוביל להתמודדות דומה מול תאוריות קשר נוספות

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

פייסבוק הודיעה אתמול (חמישי) כי תסיר תוכן שקרי המוגדר כ"פייק ניוז" הנוגע לחיסונים לנגיף הקורונה, ובכך יצרה תקדים בכל הקשור להתמודדות הרשת בנוגע לתיאוריות קונספירציה. "בשבועות הבאים נתחיל להסיר מהפלטפורמות שלנו מידע כוזב שמתייחס לחיסונים הללו והופרך על ידי מומחי בריאות ציבוריים", כתבו בהודעה שפרסמו. עוד אמרו כי בין התכנים שיוסרו, יהיו כאלה שיכללו מידע שקרי על בטיחות, יעילות, מרכיבים ותופעות לוואי של חיסונים.

"כך למשל, נסיר טענות על כך שבחיסונים נגד קורונה מוחדרים שבבים, כמו גם כל טענה אחרת על מרכיבים שלא מופיעים ברשימת המרכיבים הרשמית של החיסון", הסבירו בפייסבוק. "בנוסף לכך, נסיר תיאוריות קונספירציה על חיסוני הקורונה שאנחנו יודעים כיום לומר שהן שקריות - כמו למשל טענות על כך שאוכלוסיות מסוימות מנוצלות ללא הסכמתן לבדיקת הבטיחות של החיסון", הוסיפו.

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג על רקע הלוגו של החברה, 4 באפריל 2013. Marcio Jose Sanchez, AP
צעד תקדימי. פייסבוק/AP, Marcio Jose Sanchez

עד כה, פייסבוק כמעט ולא נקטה בצעדים נגד תכני קונספירציות, ורק לעתים, כשנשקפת סכנה ממשית לחיי אדם, התכנים מוסרים. כך לדוגמה, פייסבוק משמשת כר פורה לקבוצות קונספירציה אודות רשת 5G והסכנות לכאורה שקיימות בה, שחלקן אף עוסקות בכך שהטכנולוגיה מסייעת להפיץ את נגיף הקורונה.

העובדה שפייסבוק מתערבת כעת בנושא החיסונים והקונספירציות מהווה תקדים, שייתכן כי יחייב אותה לפעול אופן דומה כלפי קבוצות קונספירציה אחרות.

החסיון לקורונה שיב"א, תל השומר 1 בנובמר 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
מתן חיסון קורונה במסגרת ניסוי בבית החולים שיבא/ראובן קסטרו

בפייסבוק מסבירים כי המדיניות לא תיאכף "בין-לילה". זאת, לדבריהם, "מאחר שאנחנו עדיין נמצאים בשלבים מוקדמים, והעובדות בנוגע לחיסונים נגד הנגיף ממשיכות להיאסף".

בחברה הוסיפו כי לא יסתפקו במידע הקיים כדי להסיר מידע שגוי מהרשת החברתית. "נמשיך לעדכן את רשימת הטענות שאנחנו מסירים בהתאם להנחיות שנקבל מרשויות הבריאות הציבוריות, ככל שאלו ילמדו יותר על החיסונים", הבהירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully