וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעורים להסרת תכנים ובדיקת תוכן עצמאית: מועצת הפיקוח על פייסבוק החלה לפעול

23.10.2020 / 0:24

המשתמשים יוכלו להגיש בקשה למועצה לאחר שמיצו את הערעורים מול הרשת החברתית, וזו תחליט אם להשאיר את התוכן או להסירו. הכרעות הגוף הבינלאומי, שאחת מחברותיו היא מנכ"לית משרד המשפטים הישראלי לשעבר, יחייבו את פייסבוק לפעול לפיהן, ועשויות להשפיע על מדיניות החברה

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מועצת הפיקוח הודיעה כי תתחיל לפעול החל מהיום (שישי) ותאפשר למשתמשי פייסבוק ואינסטגרם להגיש ערעורים להסרת תכנים ובדיקת תוכן עצמאית של המועצה. כמו כן, גם פייסבוק תוכל להעביר תכנים לבדיקת המועצה. ההחלטות שתקבל המועצה יהיו עצמאיות, ופייסבוק תחוייב לפעול לפיהן.

כל משתמש יכול להגיש בקשה מתאימה דרך אתר האינטרנט של המועצה המפקחת, אך רק לאחר שמיצה את ערעורי התוכן ישירות מול פייסבוק. כמו כן, פייסבוק יכולה להפנות בקשות למועצה באופן שוטף, וכן בנסיבות חירום במסגרת הליך בדיקה מזורז.

מנכ"ל אפל מארק צוקרברג במהלך שימוע בקונגרס, ארצות הברית, 29 ביולי 2020. רויטרס
ההחלטות שהמועצה תקבל יחייבו את פייסבוק. מארק צוקברג בשימוע בקונגרס ביולי/רויטרס

מועצת הפיקוח הינה גוף גלובלי, שיחליט אם יש להשאיר או להסיר תוכן ספציפי מפייסבוק ומאינסטגרם. חברי המועצה נבחרו מכל רחבי העולם, והם בעלי רקע בתחומי חופש הביטוי, הזכויות בדיגיטל, פעילות בטוחה בעולם המקוון ותחומים קשורים נוספים.

אחת מחברות המועצה היא אמי פלמור, מנכ"ל משרד המשפטים הישראלי לשעבר, שאמרה בריאיון כי המועצה עשויה להמליץ בעתיד גם על שינויים במדיניות של פייסבוק, שישפיעו על תכונותיה של הרשת החברתית והאופן בו תפיץ תכנים או תרוויח כסף. "אנחנו לא עוסקים בפייסבוק כחברה שרוצה להרוויח כסף", אמרה.

בנוסף, פאלמור הסבירה כי המועצה צריכה לרכוש את אמון הציבור על מנת להפעיל לחץ על פייסבוק לכבד את המלצות המדיניות שלה ולקבל את החלטותיה המחייבות.

עוד בוואלה!

פייסבוק משנה מדיניות: נסיר תכנים על הכחשת שואה

לכתבה המלאה
מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, 10 בדצמבר 2018. ניב אהרונסון
המועצה צריכה את אמון הציבור על מנת להפעיל לחץ על פייסבוק. אמי פלמור/ניב אהרונסון

"המועצה מצפה להתחיל בפעילות", אמרה קטלינה בוטרו-מרינו, יו"ר משותפת במועצת הפיקוח. "לא נוכל לשמוע כל בקשה, אך אנו רוצים שההחלטות שלנו יהיו בעלות ערך לכולם. נתעדף מקרים שיהיו בעלי השפעה על משתמשים רבים ברחבי העולם, בעלי חשיבות עליונה לשיח הציבורי וכאלה המעלים שאלות לגבי המדיניות של פייסבוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully