וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תחקור פרסום מידע שקרי בפייסבוק על מפגינים, שהפיצה בעצמה

11.10.2020 / 20:04

העמוד פרסם מידע שקרי לפיו תנועת המחאה "קריים מיניסטר" סיפקה גז מדמיע ושוקרים למפגינים לצורך הגנה מפני אזרחים ושוטרים. בהתבסס על הזיוף, המשטרה הפיצה את המידע בשידור חי כאילו היה אמיתי, וכעת תחקור אותו

בווידאו: קצין משטרה אומר בחדשות 13 שמפגינים קראו לשאת גז מדמיע/באדיבות חדשות 13

המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי תחקור מי עומד מאחורי עמוד הפייסבוק הפיקטיבי, שבו נטען כביכול כי מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבלו גז מדמיע ושוקרים לצורך הגנה מפני אזרחים ושוטרים. קצין בכיר במשטרה הפיץ את המידע בשידור חי בחדשות 13 כאילו היה אמיתי, ובהמשך התברר שהוא כוזב, והופץ על ידי עמוד פיקטיבי שרק התחזה לעמוד של תנועת "קריים מיניסטר".

הפוסט הפיקטיבי הועלה בעמוד פייסבוק בעל שמונה עוקבים, שהתחזה לעמוד של תנועת "קריים מיניסטר", ונכתב בו כך: "חברים יקרים, במוקדי ההפגנות המרכזיים נגד הצורר מבלפור נחלק למפגינים גז מדמיע אישי ושוקרים לראשי צוותים, ובמידה ומישהו מרגיש מאוים ע"י אזרחים סוררים או שוטרים ניתן להשתמש ולהשפריץ עליהם באופן חוקי!!! זכרו לשים מסכה כדי לא להיפגע זה גז חריף מאוד. בהצלחה".

צילומי מסך של הפוסט הפיקטיבי הופצו על ידי פעילי ימין ברשתות החברתיות, ובשלב מסויים הוציאה דוברות המשטרה הודעה לפיה "ברשתות החברתיות פורסמו קריאות של גורמים שונים הקוראים להצטייד בגז מדמיע ובאמצעים פוגענים אחרים בהם בכוונת המפגינים להשתמש נגד שוטרים. אנו קוראים ומזהירים את ציבור המפגינים, להימנע מכל אקט של אלימות וכן להימנע מהפרת הסדר הציבורי".

הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב 
10 באוטקובר 2020. ראובן קסטרו
ההפגנה בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

אנשי "קריים מיניסטר" מיהרו להוציא הכחשה כי מדובר בחדשות כזב, וכי אין להם כל קשר לעמוד הפיקטיבי שהפיץ את הדברים. למרות זאת, סנ"צ זיו שגיב מאגף החקירות של המשטרה המשיך לצטט את הדברים בשידור חי באולפן חדשות 13.

"אני נכנס לפייסבוק של קריים מיניסטר", אמר כאשר הוא אוחז במכשירו הסלולרי, ואז הקריא את תוכן ההודעה שהופצה. "זה חד וחלק קו אדום שאסור לעבור אותו", הוסיף סנ"צ שגיב. מעט לאחר מכן, הדברים הופצו גם בערוץ הטלגרם של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו.

ארגוני המחאה מיהרו להודיע כי מדובר בפייק ניוז. "הדגלים השחורים", למשל, כתבו בעמוד הטוויטר שלהם: "ההודעה של משטרת ישראל היא פייק מארץ הפייקים, והיא מתאימה לפייק-מנהיג כמו הנאשם מבלפור. אנו קוראים לשוטרים: אל תהדהדו שקרים מקבוצות ווטסאפ ואל תתנו לנאשם בפלילים להפיל את המשטרה יחד איתו".

רק לאחר חצות הוציאה המשטרה הודעת דוברות נוספת בה נכתב כי "לפני זמן קצר יצאה הודעה מטעם דוברות 'קריים מיניסטר' המודיעה כי הפרסומים הקוראים להצטייד בגז מדמיע ובאמצעים פוגעניים אחרים לא פורסמו מטעמם וכי מדובר בפייק ניוז".

עוד בוואלה!

המשטרה טענה שמפגינים קראו לשאת גז מדמיע - אך הסתמכה על פרסום שקרי

לכתבה המלאה

עו"ד גונן בן יצחק, פעיל בולט במחאה נגד נתניהו שאף מייצג חלק מעצורי ההפגנות, כתב בטוויטר במהלך הלילה: "שיהיה ברור שמלבד תביעה אזרחית תוגש גם תלונה חריפה למח"ש. סנ"צ זיו שגיב התיר את דמנו הלילה. זה לא יעבור בשתיקה". לדבריו הוא הגיש תלונה למשטרה בגין הפצת חדשות הכזב, וכן תלונה למח"ש נגד סנ"צ שגיב.

ממשטרת ישראל מסרו הערב כי "אמש, בעקבות פרסומים ברשתות החברתיות שנחזו לאמיתיים בדבר קריאות להתעמת ולפגוע בשוטרים במהלך המחאה, הופצה בנושא הודעה שתכליתה למנוע מצב של הידרדרות לאלימות".

"מאחר וההתייחסות לדברים נעשתה על ידי קצין משטרה במהלך ראיון אמש, הופצה הודעת הבהרה ובנוסף הקצין הבהיר את הדברים בשני ראיונות שונים הבוקר", הוסיפו, "בעניין התלונה שהוגשה הבוקר בגין החשד לזיוף הדף בו עלה הפרסום, נאשר כי נפתחה חקירה במטרה להגיע לחקר האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully