וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים הפגינו נגד נתניהו ברחבי הארץ, עימותים עם שוטרים בת"א

המפגינים נגד השחיתות השלטונית ורה"מ התאספו בשורה ארוכה של צמתים, ברקע ההגבלות המתירות התקהלויות במרחק של עד קילומטר ממקום המגורים. בתל אביב, כ-500 איש התרכזו בכיכר הבימה, משם יצאו לתהלוכה, במהלכה נעצרו 4 מהם בעימותים עם המשטרה. בי-ם, מוחים ספגו איומים

בווידאו: הפגנות נגד נתניהו ברחבי הארץ זה השבוע ה-16/צילום: שי מכלוף, יאיר פלטי ושפיר משעל; עריכה: אסף דרורי

אלפי בני אדם הפגינו אמש (שבת) במאות מוקדים ברחבי הארץ במסגרת המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית. עימותים פרצו בין שוטרים למפגינים בתל אביב, לאחר שמאות מוחים יצאו בתהלוכות מכיכר הבימה ברחבי העיר. לפחות ארבעה מפגינים נעצרו.

במקביל, מאות הפגינו בירושלים סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. מפגינים בצומת פתח תקווה בעיר טענו כי ספגו איומים, ואף הושלכו לעברם ביצים וחפצים נוספים. המשטרה מסרה כי ארבעה מפגינים עוכבו לאחר שהפרו את הסדר. ההפגנות מתקיימות ברקע ההגבלות המתירות התקהלויות במרחק של עד קילומטר ממקום המגורים, ובקפסולות של לא יותר מ-20 איש.

ההפגנות בירושלים ובתל אביב הצטרפו למאות מוקדי מחאה ברחבי הארץ, זה השבוע ה-16. אלפים יצאו לרחובות בערים הרצליה, קריית אונו, גבעתיים, ערד, כפר סבא, נס ציונה, קריית שמונה, נתניה, חיפה, נהריה ומבשרת ציון. בנהריה, מפגינים התלוננו כי אדם שחלף במקום עם קטנוע ניסה לדרוס אותם בעת שעלה על המדרכה.

הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב 
10 באוטקובר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים נגד נתניהו בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו
חסימות שוטרים במהלך הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב 
10 באוטקובר 2020. ראובן קסטרו
שוטרי יס"מ בהפגנות בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

"אזרחי ישראל כלואים בבתיהם, הממשלה מרסקת את הכלכלה, אזרחים ואזרחיות פושטים רגל ונזרקים למערכת רווחה שקרסה מזמן - והכל בגלל שביבי, שרה ויאיר לא רוצים הפגנות מחוץ לביתם", אמרו אנשי מחאת הדגלים השחורים. "מקבלי ההחלטות פשוט לא סופרים אותנו. הציבור כולו איבד בהם אמון. אך אל מול ההפקרות והייאוש שהם זורעים - אנחנו נמשיך להפגין אחריות, מנהיגות ותקווה ברחובות. כי הם לא השאירו לנו ברירה אחרת", הוסיפו.

בין ארגוני המחאה שהתכנסו בכיכר הבימה נכחו "קומי ישראל", "החזית הוורודה", "הבעלבתים", "הלם תרבות" ו"התעוררנו". הם תקפו את התנהלות הממשלה במשבר ומסרו כי "מקבלי ההחלטות פשוט לא סופרים אותנו. את כישלון ניהול המשבר הזה - כולנו חווים על בשרנו. הפערים החברתיים מעמיקים, העוני גובר והמחר מלא בחוסר וודאות. כולנו משלמים את מחיר הקטסטרופה הכלכלית שהמיט עלינו השלטון הרקוב הזה. לא רק שהם הרגו לנו את הפרנסה - הם הורגים לנו גם את העתיד".

הפגנת הדגלים השחורים ברחבת בהבימה
10 באוטקובר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים נגד נתניהו בכיכר הבימה בת"א, הערב/ראובן קסטרו

בהפגנות הערב לקחו הפעם חלק גם אנשי התנועה לאיכות השלטון, "מחאת האורות" ו"עומדים ביחד". הם ערכו במהלך הערב מפגן הדלקת פנסים בשורת מוקדים ברחבי הארץ.

"עם ישראל יצא לכל פינת רחוב ולכל הצמתים ברחבי הארץ, כל אחד ואחת בטווח הקילומטר מביתו, בהתאם לחוק ולהנחיות משרד הבריאות. יחד אנו זועקים נגד השחיתות, נגד השתקת המחאה ונגד ההסתה. ביחד, נאיר את המדינה בתקווה, באחווה ובאמונה", מסרו בתנועה.

בתנועת "עומדים ביחד" אמרו כי "יצאנו להפגין כמידי מוצאי שבת, כל אחד בקילומטר הקרוב לביתו, במטרה לדרוש גם בריאות וגם פרנסה. הממשלה נכשלה ובמקום לתת פתרונות היא מחזיקה אותנו בבתים כבני ערובה, ומרסקת את הכלכלה הישראלית ללא שום פיצויים ועזרה".

השלכת אבן על מפגין במהלך הפגנת הדגלים השחורים בפתח תקווה 10 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
תיעוד השלכת אבן על מפגינים בירושלים, הערב/אתר רשמי, -

אנשי מחאת "קריים מיניסטר" מסרו כי "זהו מופע החימום לקראת חזרתנו לבלפור. לא ניתן עוד יד לחוקי דיקטטורה ולסגר הפוליטי. נקעה נפשנו מהמחדלים והשקרים של ראש ממשלה מושחת כושל וסחיט. ממוצ"ש הקרוב נחזור לבלפור עד שתלך".

הפגנת הדגלים השחורים בכיכר רבין 
10 באוטקובר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
מפגינים נגד נתניהו בכיכר רבין בת"א, הערב/אתר רשמי, הדגלים השחורים

עם תחילת ההפגנות, מהליכוד נמסר הערב כי "הפגנות השמאל שמשודרות בשידור חי בטלוויזיה לא יכולות לטשטש את העובדה שראש הממשלה נתניהו מוביל בהצלחה את הסגר שמוריד את התחלואה. בשעה שראש הממשלה מנהיג יציאה זהירה ואחראית מהסגר, כולל פתיחת עסקים קטנים, מדינות מרכזיות באירופה רק יכנסו לסגר. שהשמאל ימשיך להפגין, וראש הממשלה נתניהו ימשיך להציל את חייהם של אזרחי ישראל".

בדגלים השחורים השיבו כי: "למעלה ממיליון מובטלים, עסקים שמתרסקים, משפחות שמתפרקות, סגר נוראי ללא שום הצדקה חוץ משמירה על הברית עם החרדים - זהי מפלגת נתניהו. בנימין נתניהו בפאניקה והיסטריה מהמשפט המתקרב".

הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב 
10 באוטקובר 2020. ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

המשטרה נערכה בפריסה רחבה לקראת ההפגנות ברחבי הארץ. זאת לאחר שבמהלך ההפגנות האחרונות החלו עימותים בין שוטרים ומפגינים. ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, הבהיר כי השוטרים יפעלו לאכוף את התקנות ולאפשר את חופש הביטוי בגבולות החוק.

הפגנת הדגלים השחורים נגד רה"מ, בנימין נתניהו בכפר סבא 10 באוטקובר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
הפגנת הדגלים השחורים בכפר סבא, הערב/אתר רשמי, הדגלים השחורים
הפגנת הדגלים השחורים נגד רה"מ, בנימין נתניהו במבשרת ציון 10 באוטקובר 2020. ---, אתר רשמי
הפגנה נגד נתניהו במבשרת ציון, הערב/אתר רשמי, ---

"לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, בין אם אלימות המופנית כלפי מפגינים, או אלימות מצדם של אזרחים כלפי השוטרים, ונפעל בנחישות נגד מפרי סדר וחוק", אמר כהן, לאחר שבאחרונה ספגו המפגינים אלימות הן משוטרים והן מאזרחים. בירושלים תועדו עוברי אורח מאיימים על מפגינים, ששהו במקום תחת אבטחה כבדה.

הפגנת הדגלים בצומת הכפר הירוק 10 באוטקובר 2020. ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים בצומת הכפר הירוק/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים בפתח תקווה 
10 באוטקובר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים נגד נתניהו בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בשעות הבוקר רוכבי אופניים קיימו שיירת מחאה כ-200 מטרים מבית משפחת נתניהו בקיסריה. המשטרה חילקה דוחות לרוכבים. שתי קבוצות הרוכבים, מפרדס חנה ובנימינה, נפגשו באור עקיבא והמשיכו בטור של מאות מטרים ובו כ-120 איש שנע אל רחוב הדר בקיסריה - שם במחסום מנעה מהם המשטרה להמשיך בדרכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully