וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה עצרה מסע מחאה של רוכבי אופניים מול בית נתניהו בקיסריה

עודכן לאחרונה: 10.10.2020 / 13:10

דרכם של כ-120 הרוכבים מפרדס חנה ובנימינה לביתו של ראש הממשלה נמנעה כשנתקלו במחסום משטרתי. בשל כך החליטו לקיים את המחאה במקום, ונקנסו על הפרת התקנות. לטענתם, הדוחות חולקו למובילי ההפגנה לצורך הרתעה: "נועדו להראות למי שרוצה להוביל מהלך - לא כדאי לך"

בווידאו: הפגנת רוכבי אופניים מול ביתו של נתניהו בקיסריה/מערכת וואלה! NEWS

המשטרה חילקה הבוקר (שבת) דוחות לרוכבי אופניים שקיימו הפגנה כ-200 מטרים מבית משפחת נתניהו בקיסריה, לאחר שנמנעה מהם תכניתם המקורית לחלוף על פני הבית ברכיבה. שתי קבוצות הרוכבים, מפרדס חנה ובנימינה, נפגשו באור עקיבא והמשיכו בטור של מאות מטרים ובו כ-120 איש שנע אל רחוב הדר בקיסריה - שם במחסום מנעה מהם המשטרה להמשיך בדרכם.

"כן, זה מסע מחאה, עם דגלי האומה ודגלים שחורים וכרזות", סיפר הרוכב דני מעיין, בן 79 מפרדס חנה. "רכבנו במטרה לקיים הפגנה לא אלימה, לא מתפרעת, הפגנה של בני הארץ הזו, מבוגרים שכוונתם ידועה וברורה. הגענו עד לנקודה בה המשטרה חוסמת את הרחוב ושם המשטרה עצרה אותנו. קיימנו 20-15 דקות הפגנה שבה אנשים שרו וכרזו ונאמו ובשלב מסוים השוטרים אמרו שייתנו דוח על הפגנה לא חוקית. אבל אנחנו טוענים שזו רכיבה ספורטיבית, התפרסנו 200-150 מטר, לא היה כל סיכון בריאותי. ההיפך, לרכיבה הזו יש יתרון בריאותי ולכולנו היו מסיכות".

הפגנה של רוכבי אופניים סמוך לבית ראש הממשלה בקיסריה. 10 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
הפגנת רוכבי האופניים בקיסריה, היום/אתר רשמי, -

אחד מהנקנסים הוא טל דנטס, חבר המועצה המקומית פרדס חנה כרכור בן 43. לדבריו, "דיברתי במגפון אז ניגש אליי שוטר ולקח מספר תעודת זהות. שאלתי למה וענה לי שעל מרחק מהבית. אמרתי שאני בפעילות ספורטיבית אז התחיל לדבר איתי על מסיכה. בסוף אמר שישלחו לי דוח הביתה. התעקשתי שירשמו את דבריי אז רשמו אותם על איזה פתק שבטח ייזרק אחר כך ולא לתוך הדוח על הטאבלט".

לטענתו, הקנסות חולקו למובילי המחאה לצורך הרתעה. "רשמו גם לאחרים דוחות על מרחק מהבית. מי שדיבר במגפון. כוונתם היא לאלה שקצת יותר מובילים, להפחיד אותם. כל הפעילות הזאת לטעמי נועדה לשתי מטרות: לסמן וי למשטרה שכאילו עושה משהו, ולהראות למי שרוצה להוביל מהלך כזה או אחר: דע לך - לא כדאי לך, מחפשים אותך".

עוד בוואלה!

טעות אחר טעות: המשטרה איבדה כיוון - המעצרים בהפגנות אינם חוקיים

לכתבה המלאה

"אין לזה כל מטרה אחרת. אנחנו יודעים בוודאות על בלשים שנכנסו אלינו לקבוצת הווטסאפ לרגל מי מוביל. להלך אימה על מי שמוביל. אני אומר לזה: לא נוותר. לא נוותר על המדינה שלנו. לא נוותר על דמוקרטיה. לא נוותר על הזכויות שלנו כאזרחים ועל ניקיון של הממשלה משחיתות, גם מול תחבולות ותירוצים כאלה כביכול מטעמים בריאותיים", הבהיר דנטס.

מהמשטרה נמסר כי "שוטרי תחנת חדרה הגיעו לקיסריה בעקבות דיווח על קבוצת רוכבי אופניים אשר נעצרו באחד הרחובות ביישוב והחלו במחאה במקום. דוחות נרשמו לרוכבים בגין הפרת הסגר והתקנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully