וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לאוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה: "האלימות נגד המפגינים יכולה להגיע לרצח"

בשיחה שקיים שר הביטחון עם השניים ביקש לתגבר את נוכחות השוטרים בהפגנות נגד נתניהו בסוף השבוע הקרוב. זאת, על מנת למנוע את האלימות המופנית כלפי המוחים, לצד אכיפת הנחיות הסגר. "קיים חשש אמיתי לחיי אדם", אמר

בווידאו: 38 מפגינים נעצרו בת"א לאחר עימותים עם שוטרים/מערכת וואלה! NEWS

שר הביטחון בני גנץ שוחח היום (שישי) עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, וקרא לתגבר את נוכחות השוטרים בהפגנות נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, לקראת המחאות שצפויות להתקיים מחר במוקדים שונים ברחבי הארץ. "אנחנו רואים אלימות נגד המפגינים וקיים חשש אמיתי לחיי אדם", אמר גנץ בשיחה. "האלימות המופנית כלפי המפגינים יכולה להגיע עד כדי רצח במתח הנוכחי".

גנץ דרש כי כוחות המשטרה יתמקדו במניעת האלימות בהפגנות, לצד אכיפת הנחיות הסגר הכללי. הוא הדגיש כי הוא מגנה כל אלימות נגד שוטרים ואי הישמעות להנחיות.

שוטרים בהפגנה נגד השחיתות בתל אביב - 8 לאוקטובר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"האלימות כלפי המפגינים יכולה להגיע לרצח". שוטרים במחאה בת"א, אתמול/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בראשית שיחתו עם אוחנה וניצב כהן, שר הביטחון הביע את הערכתו לשוטרים שנמצאים בשטח ודואגים לאכיפת החוק. גנץ הדגיש בפניהם כי הם עושים זאת מתוך האתגר בו אנו נמצאים ועל רקע השסעים המסוכנים שמעמיקים בחברה הישראלית.

לפני כשבוע, גינה גנץ את האלימות כלפי המוחים. "תקיפת המפגינים בימים האחרונים בלתי מתקבלת על הדעת", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "האלימות שאנחנו רואים נגד מפגינים, שוטרים ואנשי תקשורת - בלתי נסבלת".

גנץ הוסיף כי "ההפגנות המתקיימות לפי ההנחיות הן דבר לגיטימי וחיוני בדמוקרטיה. אני קורא למשטרה לשים את ידה על התוקפים ולמצות עימם את הדין. את המגיפה ננצח רק ביחד, בסולידריות, בסבלנות ובסובלנות לאחר".

ההפגנות המתקיימות בכל רחבי הארץ, נגררו בשבועות האחרונים לאלימות נגד המוחים מצד מתנגדים. רק בשבת האחרונה נרשמו שורת תקיפות נגד משתתפי המחאה. בפרדס חנה הותקף מפגין וידו נשברה, ואלמונים ירקו לעבר מפגינה נוספת.

ברמת גן דווח כי בקבוקי זכוכית נזרקו ממרפסת על מפגינים, בשכונת קריית היובל שבירושלים הופלה על המדרכה קשישה בת 81 ופעיל נפגע מבעיטה ואגרוף. השלכת חפצים ויידוי אבנים כלפי מפגינים דווחו גם במוקדי המחאה בחולון, חיפה ונתניה.

זריקת אבנים ותקיפת מפגינים בהפגנה בנתניה נגד השחיתות השלטונית והתנהלות הממשלה. 03 באוקטובר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
תקיפת מפגינים בנתניה, בשבוע שעבר/אתר רשמי, אתר רשמי

ביום חמישי בשבוע שעבר, אירעה תקרית חריגה נוספת כשמפגינה נדרסה בתל אביב, אך לא נזקקה לטיפול רפואי. הנהג שפגע בה, פיני לוזון, נמלט מהמקום, ומאוחר יותר נעצר על ידי המשטרה. בהמשך שוחרר לוזון למעצר בית על ידי בית המשפט.

חמישה עצורים בהפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 26 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
המפגינים טוענים כי המעצרים נעשים תוך שימוש בכוח מוגזם. מחאה בירושלים, לפני שבועיים/ראובן קסטרו

בנוסף לתקיפות מפגינים מצד מתנגדים, ישנן טענות רבות לאלימות שמופעלת נגדם גם על ידי שוטרים. באירועי המחאה האחרונים, כמו גם בהפגנה המרכזית שהתקיימה בבלפור לפני הטלת מגבלות הסגר הכללי, התפתחו עימותים בין המוחים לכוחות המשטרה. המפגינים טענו כי הופעל נגדם כוח שאינו מידתי מצד שוטרים.

בנוסף לכך, עשרות מוחים נעצרו בהפגנות האחרונות בגין הפרת הנחיות הסגר. המפגינים שנעצרו טוענים כי הוחזקו בצפיפות ברכב משטרתי ובתחנת המשטרה, בצורה שלא אפשרה שמירה על תקנות הריחוק החברתי וסיכנה אותם. זאת, בנוסף לטענה של רבים מהם כי המעצרים היו בלתי מוצדקים ונעשו תוך שימוש בכוח מוגזם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully