וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד נתניהו: שלושה נעצרו בתל אביב; מפגין הותקף בגשר בר אילן

בפעם השלישית בשבוע החולף יצאו המפגינים נגד נתניהו והשחיתות השלטונית לשורת אירועי מחאה ברחבי הארץ. יותר ממאה דוחות חולקו ושלושה משתתפים נעצרו בתל אביב, בתום צעדה שנחסמה בדרום העיר. המשטרה פתחה בחקירת אירוע תקיפת המפגינים בכביש 4, שאחד מהם נפצע ופונה לביה"ח

בווידאו: הפגנת הדגלים השחורים זה השבוע ה-16/צילום: רוני כנפו, ניב רהרונסון, הדגלים השחורים, אביגיל דדון ואמירה חכמון-דגן

המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית נמשכה אמש (חמישי) בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. זאת, בפעם השלישית בשבוע החולף וברקע המגבלות שהטילה הממשלה למאבק בהתפשטות הקורונה, לפיהן קיום הפגנות ייתאפשר רק עד מרחק של ק"מ ממקום המגורים ובקפסולות של 20 איש.

בתל אביב, מפגינים מהמוקדים השונים התקבצו לצעדה ברחובות העיר, שהגיעה לשכונת פלורנטין סמוך לשעה 23:30. שם, נחסמו הצועדים על ידי המשטרה בצומת הרחובות פלורנטין והקישון. בשלב מסויים, השוטרים במקום החלו בחלוקות דוחות למפגינים ושלושה מהם נעצרו. יותר ממאה דוחות נרשמו בגין הפרת הנחיות משרד הבריאות, בהן אי עטיית מסכה והמצאות במרחק של יותר מקילומטר מתחום הבית.

לדברי המשטרה, אחת מהעצורות תקפה שוטר בבעיטות ובאגרופים לאחר שסירבה להזדהות בפניו ולעטות מסיכה. היא נלקחה לחקירה בתחנת המשטרה. סמוך לשעה 00:00, הצעדה החלה להתפזר ורוב המפגינים עזבו את המקום.

הפגנה נגד השחיתות בתל אביב - 8 לאוקטובר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
שוטרים חוסמים את תהלוכת המפגינים בשכונת פלורנטין בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
הפגנה נגד השחיתות בתל אביב - 8 לאוקטובר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
חלוקת דוחות בשכונת פלורנטין בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בתנועת המחאה "קריים מיניסיטר", גינו את המעצרים. "בלתי נתפס שבמקום להפגין נוכחות בשטח ולהגן על המפגינים, המשטרה הפוליטית והאטומה של אוחנה משקיעה את כל שוטריה ומשאביה בחלוקת דוחות, מעצריי שווא ובמשחקי תופסת עם מפגינים לא אלימים בתל אביב", נמסר בהודעת התנועה. "מול ההתעמרות המכוונת ולמרות אזלת היד, המחאה תמשיך להתעצם".

מוקדם יותר, מפגין נפצע באורח קל לאחר שהותקף בידי חשודים בהפגנה שנערכה בגשר בר אילן שמעל כביש ארבע. גם בכפר סבא דיווחו מפגינים על עימותים, ובירושלים הושלכו ביצים לעבר מוחים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע האלים, והמפגין שנפצע פונה להמשך טיפול בבית החולים שיבא שבתל השומר.

"הערב המשיכו תקיפות של המפגינים. זו היא תוצאה ישירה של ההסתה של נתניהו, שלא גינה אפילו פעם אחת את האלימות הקשה", מסרו בארגון הדגלים השחורים, ממארגני המחאה, בתגובה לתקיפה. "נתניהו רוצה אותנו מפוחדים, מוכים, חבולים - וכנראה מתים. אבל אנחנו לא מפחדים, לא ממנו, ולא מהבריונים".

הפגנה נגד השחיתות בתל אביב - 8 לאוקטובר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
שלושה מפגינים נעצרו. תל אביב, אתמול/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
הפגנה נגד השחיתות בתל אביב - 8 לאוקטובר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מפגינים נגד נתניהו צועדים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים הבימה, ת"א 
8 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים בהבימה, הערב/ראובן קסטרו

בראשית הערב התאספו מפגינים בכמה מוקדים מרכזיים בירושלים, תל אביב ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ, בין היתר ברמת גן, כפר סבא, חולון, נס ציונה, רמת השרון ובצמתים מרכזיים בצפון ובדרום.

מארגון "אין מצב" נמסר כי "כל הניסיונות להשתיק את המחאה לא יצלחו, המחאה תמשיך לחשוף את כל הכשלונות של הממשלה הכושלת הזו והעומד בראשה, עד שיפנה את כסאו ויעזוב את הבית בבלפור".

הפגנת הדגלים השחורים הבימה, ת"א 
8 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"המחאה תמשיך לחשוף את הכשלונות". הפגנת הדגלים השחורים בהבימה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים בת"א 
8 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
המחאה נגד נתניהו בכיכר השעון ביפו, הערב/ראובן קסטרו

אנשי מחאת הדגלים השחורים מסרו כי "כל יום שנתניהו יושב על כיסא ראש הממשלה זה יום שעולה למשק הישראלי מיליארדי שקלים. מדינת ישראל נחטפה על ידי נאשם שמתנהל בפאניקה והיסטריה. עם ישראל לא רוצה בו עוד".

הלילה הממשלה אישרה במשאל טלפוני את הארכת תוקף התקנות בעניין ההפגנות עד 13 באוקטובר, כשאישור השרים התבצע כרבע שעה בלבד לפני שפג תוקפן. בנוסף, הוארכו המגבלות על פעילות המסחר והתקהלויות, לרבות בתפילות או בטקסים דתיים.

מחסומים להשכרה בכיכר הבימה 8 באוקטבור 2020. ראובן קסטרו
כיכר הבימה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים בת"א 
8 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
מפגין בכיכר הבימה בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו
שוטרים בהפגנה נגד השחיתות בתל אביב - 8 לאוקטובר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
שוטרים מקיפים את המפגינים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

המגבלות שנוגעות בין היתר למחאה נגד ראש הממשלה היו אמורות לפקוע בחצות. בשל כך, הוצע כי הארכת התקנות תיכנס לתוקף מידי, על מנת שלא יווצר מצב בו ניתן להפגין ללא הגבלת מרחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully