וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: הממשלה האריכה בשבוע נוסף את המגבלות על ההפגנות

התקנות האוסרות לקיים מחאה במרחק של יותר מקילומטר ממקום המגורים אושרו על ידי השרים במשאל טלפוני. זאת, כרבע שעה בלבד לפני פקיעת תוקפן. המגבלות, שנוגעות גם לפעילות המסחר והתקהלויות בבתי תפילה, הוארכו עד 13 באוקטובר

בווידאו: 38 מפגינים נעצרו בת"א לאחר עימותים עם שוטרים/מערכת וואלה! NEWS

הממשלה אישרה אמש (רביעי) במשאל טלפוני את הארכת תוקף התקנות האוסרות על קיום הפגנות במרחק של יותר מקילומטר ממקום המגורים עד ל-13 באוקטובר. זאת, כרבע שעה בלבד לפני שפג תוקפן. בנוסף, הוארכו המגבלות על פעילות המסחר והתקהלויות, לרבות בתפילות או בטקסים דתיים.

המגבלות שנוגעות בין היתר למחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, היו אמורות לפקוע בחצות. בשל כך, הוצע כי הארכת התקנות תיכנס לתוקף מידי, על מנת שלא יווצר מצב בו ניתן להפגין ללא הגבלת מרחק.

אמש, מסרו הכנסת והממשלה את תשובתן לעתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, שקראה לפסילת התיקון לחוק. הן הכנסת והן הממשלה טענו כי אין עילה להתערבות של בג"ץ בחוק, וכי הן סבורות כי עליו לדחות את העתירה.

הפגנת נגד השחיתות השלטונית ברחבת הבימה, ת"א 6 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
המגבלות יימשכו עד 13 באוקטובר. הפגנה נגד נתניהו בת"א, השבוע/ראובן קסטרו

כבר שלשום אישרה הממשלה את הארכת ההכרזה על מצב חירום מיוחד בשל נגיף הקורונה עד 13 באוקטובר. זאת, לאחר שבשבוע שעבר אישרה הכנסת תיקון לחוק סמכויות הקורונה, המאפשר לממשלה להגביל את מרחק היציאה ממקום המגורים לצורך הפגנות. לפני כן, המחאות הוחרגו מהחוק ולא חלו מגבלות על המפגינים, פרט לחבישת מסיכות ושמירה על מרחק של שני מטרים.

עם החוק, נכנסה לתוקף ההכרזה על מצב חירום מיוחד, שכולל בין היתר איסור על קיום התקהלות, הפגנה, תפילה או טקס דתי במרחב הציבורי שבהם יש יותר מ-20 משתתפים ולא נשמר הריחוק החברתי.

על התקהלות זו חלה סמכות שוטר להורות על פיזור ההתקהלות או על שמירת מרחק של שני מטרים בין המשתתפים וככל שמסרב אדם להוראה זו, להטיל קנס על הפרה זו או לעשות שימוש בכוח סביר בנסיבות העניין לשם פיזור ההתקהלות.

הפגנת נגד השחיתות השלטונית ברוטשילד, ת"א 6 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
הפגנה נגד השחיתות השלטונית בת"א, שלשום/ראובן קסטרו

כמו כן, הממשלה אישרה בשבוע שעבר את הארכת שהסגר הכללי שהוטל בעקבות התפשטות המגיפה הוארך בשלושה ימים נוספים - עד 14 באוקטובר. עוד אישרו השרים הטלת קנס בסך 500 שקלים על אדם שייכנס למקום מגורים של אדם אחר, ובכלל זה אירוח בתוך סוכה במהלך תקופת הסגר הכללי. עם זאת, יציאה לצורך רכישת ארבעת המינים נחשבת צורך חיוני ותתאפשר במהלך הסגר ועד לסיום חג הסוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully