וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל במחאה נגד נתניהו נלקח למסירת עדות באמצע הלילה: "ניסיון הפחדה"

עודכן לאחרונה: 5.10.2020 / 14:24

אלק יפרמוב נלקח על ידי שוטרים לתחנה, בטענה כי מדובר בהליך של מסירת עדות בתקרית דריסת המפגינים בת"א. למרות זאת, הם לקחו לו את הטלפון הנייד, ציינו כי הוא מעוכב, ואף הכניסו אותו לתא מעצר. "לדעתי רצו להעביר לי מסר בגלל המעורבות שלי במחאות", סיפר

בווידאו: מפגין נתניהו מעוכב לחקירה בלילה/צילום: קומי ישראל, עריכה: איתי עמרם

אלק יפרמוב, מהמפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נלקח הלילה (שני) על ידי שני שוטרים על מנת למסור עדות בחקירת הדריסה במחאה בתל אביב בשבוע שעבר. למרות שהשוטרים טענו כי מדובר בהליך של מסירת עדות בלבד, הם ציינו בפניו שהוא מעוכב, לקחו לו את הטלפון הנייד ואף הכניסו אותו לתא מעצר.

"השוטרים הגיעו אלי הביתה אמש, אמרו לי למסור עדות ולא מסרו פרטים נוספים. שאלתי אם אני חייב לבוא איתם, והם ענו לי שכן, ושאני מעוכב", סיפר יפרמוב. "הזעקתי את אחד החברים שלי והוא תיעד את האירוע. הם הביאו אותי לתחנת לב תל אביב מבלי שאמרו לי על מה".

תיעוד דריסת מפגינים במהלך המחאה נגד נתניהו בתל אביב. 1 באוקטובר 2020. ללא, צילום מסך
תיעוד דריסת המפגינים בת"א, בשבוע שעבר/צילום מסך, ללא

לדבריו, "הם הכניסו אותי למעין תא מעצר פתוח, לא סגור. רק אחר זמן מה, השוטרים אמרו לי שאני פה לצרכי השלמת חקירה של אירוע הדריסה ביום חמישי, אז נעצרנו יחד עם הנהג פיני לוזון, ושהינו איתו ביחד בתא".

עם זאת, יפרמוב טוען כי מדובר בניסיון להלך עליו אימים. "זה נראה לי כמו ניסיון הפחדה. לדעתי הם רצו להעביר לי מסר בגלל המעורבות שלי בהפגנות, ובגלל זה באו באחת בלילה, עיכבו אותי והחרימו את הטלפון הנייד שלי".

עוד בוואלה!

גיא הוכה בהפגנה בפרדס חנה, אפרים הותקף בנתניה: "אותה שנאה כמו ברצח רבין"

לכתבה המלאה

ארגוני המחאה טענו כי למפגינים אחרים הוצמדו בלשים, וכן הטלפונים הניידים שלהם הוחרמו על ידי המשטרה. "זוהי עוד הוכחה לניסיון של משטרת אמיר אוחנה שמשרתת אדם חסר עכבות שאיבד מזמן כל קו מוסרי, להלך אימים על הצעירים על מנת לדכא את המחאה", מסרו. "הם מפעילים אלימות כלכלית, מבצעים מעצרי שווא פוליטיים, מחרימים טלפונים ומחלקים קנסות בניגוד לחוק לצעירים שאיבדו את הפרנסה שלהם".

הם הוסיפו כי "פרקטיקות ההפחדה של משטרת אוחנה לא ירתיעו אותנו מלחשוף את כל השקרים שהם מסתירים מהציבור. ממשלת ההרס הזו גנבה לנו את העתיד, ולכן אין לנו ברירה אלא להילחם עליו ברחובות".

עימותים בין מפגינים לשוטרים במחאה נגד נתניהו בתל אביב, ביום אישור התקנות להגבלת הפגנות. 1 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"מהלכים אימים על הצעירים כדי לדכא את המחאה". שוטרים עוצרים מפגין בת"א, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

מהמשטרה נמסר כי במסגרת חקירת אירוע הדריסה במהלך המחאה בתל אביב, "נגבו עדויות מכמה עדים ובכללם גם זו של מר יפרימוב, ששפכה אור על החקירה". עוד על פי המשטרה, עדות זו היא שהביאה להארכת מעצרו של החשוד.

החשוד בדריסת המפגינים בתל אביב בשבוע שעבר, פיני לוזון, שוחרר אתמול למעצר בית של חמישה ימים על ידי בית משפט השלום בעיר. זאת, בניגוד לבקשת המשטרה להותיר אותו במעצר מלא. בעקבות כך, המשטרה ביקשה את עיכוב ביצוע ההחלטה, והגישה ערר לבית המשפט המחוזי בתל אביב. שופט המחוזי קיבל את עמדת המשטרה, והאריך את מעצרו של לוזון עד למחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully