וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הורה לשחרר למעצר בית את החשוד בדריסה בהפגנה בת"א

4.10.2020 / 15:10

בניגוד לבקשת המשטרה להותיר אותו במעצר מלא לחמישה ימים נוספים, הורה בית המשפט לשחרר את פיני לוזון, החשוד במעשה, לחמישה ימי מעצר בית. השחרור נדחה למחר, כדי לאפשר למשטרה לערער. אתמול הוא נחקר פעם נוספת, ודבק בגרסתו כי הותקף וחשש מלינץ'

בווידאו: תיעוד דריסת המפגינים בתל אביב/מערכת וואלה NEWS!

שופט בית משפט השלום בתל אביב, מנחם קליין, הורה היום (ראשון) לשחרר את פיני לוזון, החשוד בדריסת מפגינה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתל אביב ביום חמישי האחרון, לחמישה ימי מעצר בית. זאת בניגוד לבקשת המשטרה להותיר אותו במעצר מלא לחמישה ימים נוספים.

נציג המשטרה בדיון הודיע כי בכוונת המשטרה להגיש ערר על השחרור לבית המשפט המחוזי, ולכן השופט קליין קבע כי השחרור בפועל לא יבוצע לפני מחר ב-10:00 בבוקר.

החשוד טען בדיון ביום שישי - אז הוארך מעצרו עד להיום - כי הותקף על ידי מפגינים וחשש מלינץ', ככל הנראה לאחר שצפר להם, ועל כן נמלט מהמקום. לדבריו, כאשר שב הביתה וצפה בחדשות החליט להסגיר עצמו למשטרה, כדי להסביר את מה שקרה. הוא הכחיש כי פגע במפגינים על רקע אידיאולוגי, והביע צער על המקרה. אתמול הוא נחקר שוב ודבק בגרסתו זו. עם זאת, המשטרה העלתה באותו דיון ספקות באשר לגרסה זו, והשופטת קבעה כי קיים חשד סביר נגדו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
טוען כי הותקף. החשוד בדריסה פיני לוזון וסנגוריתו, עו"ד יפעת כהן/מערכת וואלה, צילום מסך

הסנגורית של לוזון, עו"ד יפעת כהן, חזרה על טענתו כי הותקף על ידי מפגינים שניפצו את אחת משמשות הרכב שלו. הטוען המשטרתי הירשהורן לא הכחיש כי שמשת הרכב של לוזון היתה משובשת, אך טען שבכל זאת מדובר בדריסה מכוונת. "הוא ניסה להתקרב עם הרכב אל אותם 'בריונים', והם זזו הצידה", אמר נציג המשטרה. "אבל המסכנה הזו לא זזה הצידה והוא העיף אותה לכל הרוחות עם הרכב, וברח כמו טיל"

"חברי אישר פה שהשמשה נופצה והוא לא יודע להגיד ממה", סיכמה עו"ד כהן. "כל המפגינים העידו. חלק העידו בתקשורת אתמול, היום. אי אפשר לשבש את העדויות שלהם. הם לא יכולים להיכנס לנבכי נשמתו ולדעת אם הוא חש מאוים או שהוא ניסה לדרוס. אף אחד לא יכול לדעת את זה. מה שיש זה את המסד הראייתי. אדם שבא לדרוס פשוט נוסע ודורס. הוא לא עוצר כדי שינפצו לו את השמשה. הוא לא עוצר במחסום משטרתי ואומר שניפצו לו את השמשה".

השופט קליין אמר בסיום הדיון כי התרשם שהראיות והסרטונים מחזקים את גרסתו של לוזון לפיה חש סכנה. הוא קבע כי לא נשקפת ממנו מסוכנות לכלל הציבור, וכי ניתן למנוע את הסכנה לשיבוש החקירה על ידי הותרתו במעצר בית - והורה על שחרורו.

מאיץ ונוסע לעבר המפגינים: תיעוד הדריסה במחאה בתל אביב
01.10.20. -, אתר רשמי
"אדם שבא לדרוס פשוט נוסע ודורס". רגע הדריסה לכאורה/אתר רשמי, -

התקרית התרחשה במהלך הפגנה ביום חמישי, שבה השתתפו מאות בני אדם. המפגינים, שהתאספו בכיכר רבין, המשיכו לכיכר הבימה ומשם יצאו בצעדה ברחובות העיר. בהמשך התפתחו עימותים אלימים בין המפגינים לכוחות המשטרה שניסו להדוף אותם, בין השאר באמצעות פרשים.

במהלך הצעדה, נהג רכב מסוג מאזדה האיץ ונסע לעבר המפגינים. אחת מהם נפגעה, אולם לדברי אנשי המחאה - לא נזקקה לטיפול רפואי.

"הלכתי ונכנס בי רכב", סיפרה לוואלה! NEWS דורית ז"ק, אחת משתי המפגינות שנפגעו מהרכב. "הייתי יחד עם כל המפגינים, חצינו את צומת בגין-הרכבת, ועמדו שם שני רכבים בתוך לא מעט מפגינים". היא הוסיפה כי "הסתכלתי על הרכב הראשון, המשכתי ללכת, לא הייתי לבד. פתאום הוא נתן גז ונכנס בי ובחברה שלי שהיתה בצד השני, ואני התעופפתי לי".

לדבריה, "נחתתי על רגל ימין, קיבלתי מכה בבטן מהרכב ומכה מהכביש ברגל ימין. במרחק של 20 מטרים ממנו עמד אמבולנס. ביני לבינו לא היה דבר, והוא אפילו לא טרח לפנות אליי. כרגע אני מרגישה טוב, עוד מעט ירד האדרנלין ואולי ארגיש אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully