וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מפגינים נגד נתניהו צעדו בתל אביב, יותר מאלף מוקדי מחאה ברחבי הארץ

המחאה נגד השחיתות השלטונית נמשכה בכיכרות ובצמתים, בהתאם למגבלות הסגר. בכיכר הבימה התכנסו מאות מפגינים, שצעדו ברחבי העיר ללא אישור המשטרה ועשרות דוחות נרשמו למפרי התקנות. במקביל, אישרה הממשלה את הארכת מצב החירום בשבוע נוסף

בווידאו: הפגנת הדגלים השחורים נגד השחיתות השלטונית ברחבי הארץ/צילום: יותם רונן ומחאת הדגלים השחורים; עריכה: איתי עמרם

ההפגנות נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכו גם היום (שלישי) ביותר מאלף מוקדים ברחבי הארץ. המפגינים התכנסו בגשרים ובצמתים בטווח של עד קילומטר ממקום מגוריהם, בהתאם למגבלות הסגר הכללי. בתוך כך, אישרה הממשלה את הארכת מצב החירום בו נכללת הגבלת ההפגנות עד יום שלישי.

בכיכר הבימה בתל אביב התאספו מאות מפגינים, שהחלו לצעוד בשדרות רוטשילד ללא אישור המשטרה. השוטרים כרזו כי התהלוכה אינה חוקית וקראו למפגינים להתפזר. המפגינים הצליחו לעבור את החסימה המשטרתית, ללא עימות והמשיכו לצעוד. עשרות דוחות נרשמו למפרי ההנחיות.

"לצערנו, החל מהשעה 21:00 לערך פתחו המפגינים בתהלוכות בלתי חוקיות ברחבי העיר, תוך שהם מפרים את הסדר הציבורי, לא מקפידים על הגבלות הקורונה, צועדים על צירי תנועה וכבישים ומתעלמים מהוראות השוטרים", נמסר מהמשטרה.

הפגנת נגד השחיתות השלטונית ברוטשילד, ת"א 6 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
שוטרים במחאה בשדרות רוטשילד, הלילה/ראובן קסטרו
הפגנת נגד השחיתות השלטונית ברוטשילד, ת"א 6 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
מוחים בשדרות רוטשילד בתל אביב, הלילה/ראובן קסטרו

ההפגנות הפזורות למוקדים מצומצמים ברחבי הארץ יימשכו שבוע נוסף, עד יום שלישי, לאחר הממשלה אישרה במשאל טלפוני את הארכת מצב החירום המורה על הגבלתן. את הארכת התקנות הציע שר הבריאות יולי אדלשטיין.

מצב החירום המיוחד כולל בית היתר איסור על קיום התקהלות, הפגנה, תפילה או טקס דתי שבהם יש יותר מ-20 משתתפים, ולא נשמר מרחק של שני מטרים ביניהם, במרחב הציבורי. על התקהלות זו חלה סמכות שוטר להורות על פיזור ההתקהלות או על שמירת מרחק של שני מטרים בין המשתתפים וככל שמסרב אדם להוראה זו, להטיל קנס על הפרה זו, כפי שהתבצע הלילה, או לעשות שימוש בכוח סביר בנסיבות העניין לשם פיזור ההתקהלות.

הפגנת נגד השחיתות השלטונית ברחבת הבימה, ת"א 6 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב, הלילה/ראובן קסטרו
הפגנת נגד השחיתות השלטונית ברחבת הבימה, ת"א 6 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב, הלילה/ראובן קסטרו

במהלך ההפגנה בקיבוץ מעגן מיכאל, אמרה חברת הקיבוץ ענת לוין, בת 70, כי "השוני העיקרי הוא שההפגנות עברו מבלפור לרחבי הארץ בגלל מגבלת המרחק מהבית. תודה רבה לבנימין נתניהו שמסכים שנפגין בכלל בתוך אלף מטרים שבתוכם הוא מרשה לנו להלך, ואם יישלח לנו גם מה להגיד ואולי גם מה לחשוב, אז נשקול את הכול".

"ברור שזה סגר פוליטי כדי לחנוק את ההפגנות", טענה לוין. "אי האמון בממשלה והעומד בראשה רק הולך וגובר. גם הערב קיבלנו אצבעות משולשות, אבל הרבה יותר צפירות עידוד".

הפגנת נגד השחיתות השלטונית ברחבת הבימה, ת"א 6 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב, הלילה/ראובן קסטרו
הפגנת נגד השחיתות השלטונית במעגן מיכאל, ת"א 6 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
הפגנה נגד השחיתות השלטונית במעגן מיכאל, אמש/אתר רשמי, -

פז שר, מורה לאמנות הבית ספר הניסויי שפוטר אתמול, הפגין בבלפור בירושלים. הוא הנגיף שלט עם הכיתוב "פוטרתי אתמול - עכשיו תורך". "אתמול הודיעו לי שלא יכולים להמשיך להעסיק אותי כי אין תקציב, אין תשלומי הורים. התחלתי את השנה, לימדתי גם בזום כשהיה הסגר, התחלתי תהליך עם הרבה מאוד ילדים. הם עוד לא יודעים שפוטרתי", אמר שר. "אף ראש ממשלה, שר או איש ציבור לא צריך להמשיך לקבל אחריות ציבורית כשהוא מואשם בפלילים, ומעבר לזה - הוא מדרדר את המדינה".

שר הוסיף כי "לאט לאט הרבה אנשים הולכים להישבר מזה. הייתי רוצה שיתייחסו לקורונה בצורה יותר מקצועית וינהלו את המשבר לפי מה שקורה. הצרות של המדינה לא התחילו עם הקורונה. היו לנו עוד לפני כן צרות בתחומי הבריאות, החינוך, והיחסים עם הערבים".

הפגנת הדגלים השחורים בגשר הולכי הרגל בני דרור 6 באוקטובר 2020. מחאת הדגלים השחורים, אתר רשמי
"נתניהו - לך". מחאה בגשר בני דרור, היום/אתר רשמי, מחאת הדגלים השחורים
הפגנת הדגלים השחורים בכרמי יוסף 6 באוקטובר 2020. מחאת הדגלים השחורים, אתר רשמי
הפגנה בכרמי יוסף, היום/אתר רשמי, מחאת הדגלים השחורים

"גם הערב כל המדינה בלפור", נמסר מקריים מיניסטר. "עם ישראל התייצב בהמוניו בכיכרות ובצמתים עם מסר ברור לנאשם - לך! לא תקנות חירום ולא המשטרה הפוליטית של אוחנה יעצרו את ההתעוררות האזרחית האדירה נגד ראש הממשלה הכושל והמושחת שידעה המדינה, שאחראי למחדל החמור ביותר מאז 1973. לא ניתן לנתניהו לחמוק מהדין ולרמוס את הדמוקרטיה".

תנועת "אין מצב" קראה למשטרה להגן על עשרות אלפי המפגינים שיצאו למחות במרחק של עד קילומטר מהבתים. "בימים האחרונים המשטרה הפעילה אלימות חסרת מעצורים וכעת נראה כי מתקיים 'מסע הפחדה' למול המפגינים השונים", מסרו. "אנו קוראים למשטרה לתפקד כמשטרה של העם ולא כמשטרה פוליטית בשירות השר אוחנה והנאשם בפלילים. לא נעמוד מנגד ולא נשתוק למול האלימות הקשה".

הפגנת הדגלים השחורים בצומת כפר אדומים
 6 באוקטובר 2020. TPS
"לא ניתן לנתניהו לחמוק מהדין". הפגנה בצומת כפר אדומים, אתמול/TPS
הפגנת הדגלים השחורים מרכז זיו בחיפה  6 באוקטובר 2020. מחאת הדגלים השחורים, אתר רשמי
"שורמים על הדמוקרטיה". הפגנה בחיפה, אתמול/אתר רשמי, מחאת הדגלים השחורים
הפגנת הדגלים השחורים בקיבוץ דליה 6 באוקטובר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
הפגנה בקיבוץ דליה, אתמול/אתר רשמי, הדגלים השחורים

גם ארגוני המחאה הצעירים קראו למשטרה להגן על המפגינים, זאת לאחר שחרורם של עשרות שנעצרו במחאה בתל אביב ביום שבת האחרון "על המשטרה לזכור שהתפקיד שלה הוא להגן עלינו, ומצפים ממנה לא לחזק את זרוע הדיכוי של השלטון שלא יודע לתת דוגמה אישית, וכשל בניהול המשבר הזה", מסרו.

מהדגלים השחורים נמסר כי "המחאה רק תלך ותתעצם, עם ישראל דורש ראש ממשלה שדואג לבריאות ולכלכלה, לא כזה המסית כנגד האזרחים ועסוק רק בעצמו. 35 מיליארד שקלים מכספי משלם המיסים נזרקו לפח בגלל החרדה של נתניהו מההפגנות. נתניהו - לך".

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ בירושלים 
 6 באוקטובר 2020. מאיה הורודניצ'אנו
"הוא מדרדר את המדינה". פז שר/מאיה הורודניצ'אנו
הפגנת הדגלים השחורים כפר ורדים, בני 91 ו95 
 6 באוקטובר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
"די לשלטון דיקטטורי". בני 91 ו-95 בהפגנה בכפר ורדים, אתמול/אתר רשמי, הדגלים השחורים
הפגנת הדגלים השחורים בעין זיוון 6 באוקטובר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
הפגנה בעין זיוון, אתמול/אתר רשמי, הדגלים השחורים
הפגנת הדגלים השחורים בצומת פארן 
 6 באוקטובר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
הפגנה בצומת פארן, אתמול/אתר רשמי, הדגלים השחורים

המשטרה קראה למוחים לשמור על הנחיות הקורונה, להימנע מהפרות סדר ולהישמע לכוחות במוקדים השונים. "המטרה היא שמירה על ביטחון הציבור, הסדר הציבורי ושמירה על בריאות הציבור בהיבטי מניעת התפשטות הקורונה", נמסר.

עוד הוסיפה המשטרה כי קריאתם של חלק ממארגני המחאה לקיים צעדה ברחובות תל אביב היא "הדחת ציבור המשתתפים להפרת החוק".

אמיר השכל תועד מתעמת עם שוטרת: "הבאתי את ההורים שלך מאתיופיה"

ברשתות החברתיות פורסם תיעוד של אחד ממובילי המחאה נגד נתניהו, תא"ל במיל' אמיר השכל. בסרטון שצולם בחודש אוגוסט האחרון, נראה השכל מתנגד לפינויו מבלפור על ידי שוטרים. בתיעוד נראה השכל צועק על שוטרת ממוצא אתיופי בהתבטאות שעוררה סערה: "אל תגעי בי. אני הבאתי את ההורים שלך מאתיופיה, את לא מתביישת?".

בווידאו: השכל אומר לשוטרת מג"ב כי הוא הביא את הוריה מאתיופיה/צילום: אתיופיה הקטנה, עריכה: איתי עמרם

השכל מסר בתגובה כי מדובר בסרטון שצולם בעת פינוי ברוטלי ולא חוקי של מאהל המחאה בבלפור. "הרגעים בסרטון הם הרגעים בהם כמה שוטרים צעירים וחזקים דוחפים אותי ומרעיפים עלי איומים וקללות", אמר. "הניסיון לייחס לי אמירה גזענית היא חסרת כל בסיס". השכל הוסיף כי: "אם יש מי שנפגע - אני מצטער".

עוד הסביר השכל כי "במשך שנות שירותי בחיל האויר עסקתי רבות בהעלאת יהודי אתיופיה - פרויקט שאני גאה בו. במקום שיתעסקו באלימות השוטרים הנוראה כנגד המפגינים בכלל ובעיקר באותו יום, בוחרים להוציא מהקשרה את כל הסיטואציה".

המשטרה צפויה לחקור את התקרית, וגורמים בסביבתה של השוטרת אמרו כי מחר תוגש נגדו תלונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully