וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים מדווחים על אלימות: קשישה נדחפה בחיפה, בקבוק הושלך ברמת גן

אלפי מפגינים נגד רה"מ התאספו ברחבי הארץ, וכמה מהם דיווחו על אלימות שהופנתה כלפיהם. המפגינים דיווחו כי בחולון בקבוק הושלך לעברם וגם בחיפה דיווחו על זריקת נפץ לעבר המוחים. בתל אביב נעצר חשוד שניסה להתעמת עם מפגינים וחשוד בתקיפת מפגין בפרדס חנה עוכב לחקירה

בווידאו: מפגינים מדווחים על אלימות בהפגנות נגד נתניהו/צילום: אור רביד ואיתמר כהן, עריכה: שאול אדם

אלפי בני אדם מפגינים הערב (שבת) במאות מוקדים ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית. בכמה מוקדי מחאה ברחבי הארץ דיווחו מפגינים על תקיפות ואלימות שהופנו נגדם.

על פי דיווחי המפגינים, בפרדס חנה מפגין הותקף וידו נשברה, ובנוסף אלמונים עצרו את רכבם, ירדו ממנו וירקו לעבר מפגינה נוספת. כעבור כמה שעות המשטרה עיכבה לחקירה חשוד בתקיפת המפגין.

בנוסף, ברמת גן דווח כי בקבוקי זכוכית נזרקו ממרפסת על מפגינים, בשכונת קריית היובל שבירושלים הופלה על המדרכה קשישה בת 81 ופעיל נפגע מבעיטה ואגרוף. עוד דיווחו המפגינים כי בחולון בקבוק הושלך על המפגינים וגם בחיפה דיווחו על זריקת חפץ לעבר המוחים. בתיעוד מנתניה נראה אדם כשהוא אוחז באבן ומשליך אותה לעבר מפגינים שהיום במקום. בתל אביב נעצר חשוד שהצהיר כי הגיע להתעמת עם מפגינים בכיכר דיזינגוף שבעיר.

עימותים במחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, כיכר רבין, תל אביב, 3 באוקטובר 2020. ארז מיכאלי
כוחות משטרה מתעמתים עם מפגינים בתל אביב, הערב/ארז מיכאלי

מפגינים ברמת החייל שבתל אביב דיווחו כי אחת המפגינות הותקפה, אך לפי שעה לא נמצא קשר ישיר למחאה וייתכן כי מדובר בסכסוך שהתפתח על רקע אחר. בנס ציונה נראה אדם מתקרב לכיוון המפגינים ומנסה להתעמת איתם. הוא סירב להקשיב לשוטרים שהיו במקום ולכן עוכב לחקירה.

פעולות המחאה החלו בשעות הערב המוקדמות במוקדי ההפגנות השונים, במסגרת היוזמה של ארגוני המאבק לקיים את ההפגנות בטווח של קילומטר ממקום המגורים, תוך הקפדה על הנחיות הקורונה וההגבלות שהוטלו על הפגנות.

עוד בוואלה!

אלפים מפגינים נגד נתניהו במאות מוקדים: "להפסיק לנהוג כמשטרה פוליטית"

לכתבה המלאה
זריקת אבנים ותקיפת מפגינים בהפגנה בנתניה נגד השחיתות השלטונית והתנהלות הממשלה. 03 באוקטובר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
אדם משליך אבנים לעבר מפגינים בנתניה, היום/אתר רשמי, אתר רשמי

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, אמר כי תקיפת המפגינים במהלך הערב ובימים האחרונה היא בלתי מתקבלת על הדעת. "ההפגנות המתקיימות לפי ההנחיות הן דבר לגיטימי וחיוני בדמוקרטיה. אני קורא למשטרה לשים את ידה על התוקפים ולמצות עימם את הדין", כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו. "האלימות שאנחנו רואים בימים האחרונים נגד מפגינים, נגד שוטרים, נגד אנשי תקשורת בלתי נסבלת".

מוקדם יותר, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי לא יגידו לנו אם מותר או אסור למחות נגד הממשלה הזאת. "כתב האישום שאסף זמיר הגיש השבוע נגד ממשלת ישראל יימשך מפה, מהצמתים מה שאתם רואים פה מאחוריי, אתם יכולים לראות באלפי צמתים בכל הארץ כי לא ישתיקו אותנו", אמר לפיד בהפגנה בתל אביב. "נשמור על ההנחיות, ריחוק חברתי, כולם עם מסכות, נשמור על הבריאות. אבל יש דמוקרטיה במדינת ישראל ואף אחד לא ישתיק אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully