וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה קנסה מפגינים מול מעון נתניהו בטענה להפרת מגבלות: "התנכלות"

עודכן לאחרונה: 3.10.2020 / 13:29

מארגני המחאה מסרו כי השוטרים רשמו דוחות בסך 500 שקלים לכל אחד מהנוכחים בגין אי ציות להנחיות הסגר. זאת, לדבריהם, משום שלא הכירו בחוזה השכירות שהוצג להם, המראה כי המפגינים מתגוררים פחות מק"מ ממאהל המחאה בבלפור. "אמרו שיחזרו בכל שעה ויחלקו דוחות נוספים"

בווידאו: המשטרה קנסה את יושבי מאהל המחאה בבלפור/צילום: רפי גטניו

כוחות משטרה קנסו אמש (שישי) מפגינים ששהו במאהל המחאה מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור שבירושלים. זאת, על אף שהם שוכרים דירה במרחק של פחות מקילומטר מהמקום, ואף הציגו את חוזה השכירות שלהם לשוטרים. מארגון "אין מצב" נמסר כי לכל אחד מהנוכחים נרשם קנס בסך 500 שקלים, וכי השוטרים איימו שיחזרו בכל שעה ויחלקו להם דוחות נוספים. הבוקר שבו שוטרים למאהל, אך הפעם בדקו את חוזי השכירות ולא קנסו את הפעילים ששהו במקום.

"משטרת ירושלים הגיעה למאהל וביקשה לבדוק אם יושביו עומדים בתקנות הסגר", מסר הארגון. "במהלך הבדיקה הוגש חוזה שכירות לדירה הנמצאת בקרבת מקום, עובדה המאפשרת ליושבי המאהל להיות במרחק של עד קילומטר ממנו. השוטרים החליטו ללא סיבה שלא להאמין לחוזה השכירות והודיעו כי יגיעו בכל שעה למאהל ויחלקו דוחות של 500 שקלים לכל אחד מיושביו".

מאהל המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מול מעונו בבלפור, ירושלים. 20 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"המשטרה מתנכלת למפגינים". מאהל המחאה בבלפור, יולי/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

עוד נמסר מהארגון, כי "משטרת ירושלים שוב חוזרת לשרת את הנאשם בפלילים ומתנכלת למפגינים נגד ראש הממשלה - במקום לשמור עליהם ולאפשר להם לממש זכות יסוד".

אמיר השכל, מראשי "אין מצב", הבהיר כי מדובר בחוזה שכירות תקני לחלוטין. "לטובת שמירת מתחם המחאה בבלפור, שכרנו דירה שנמצאת בטווח 200 מטר מהמקום", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "על החוזה חתומים חמישה מהפעילים".

עוד בוואלה!

מאות הפגינו נגד נתניהו בתל אביב, רכב תועד פוגע במפגינה

לכתבה המלאה
תא"ל במיל' אמיר השכל, ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, במאהל המחאה בבלפור, ירושלים. 9 באוגוסט 2020.. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
הבהיר כי מדובר בחוזה שכירות תקני. השכל/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

ההפגנות נגד השחיתות השלטונית יימשכו גם הערב במאות מוקדים ברחבי הארץ. "תשעה מיליון אזרחים מרגישים בכיסם, בבריאותם ובחירותם שמשהו כאן לא בסדר", נמסר מאיחוד המחאות. "כבר חצי שנה שהקורונה איתנו והניהול לא. הסגר התחיל לפני שבועיים אבל בלי שום פיצוי, כאילו הבנקים מחכים בסבלנות להכנסות שאינן. יש לנו עיניים לראות שזה יכול וצריך להתנהל אחרת לגמרי".

עוד נמסר, כי "אנחנו נתפלל בכל מקום ונפגין בכל מקום. כל אחד בקילומטר שלו ובשכונה שלו. מדן ועד אילת כולנו יחד בקריאה אחת - תתחילו לנהל ותתחילו לראות אותנו בהחלטות שלכם".

הפגנת הדגלים השחורים נגד רה"מ, נתניהו בכיכר הבימה, ת"א 1 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
המחאה תימשך במאות מוקדים ברחבי הארץ. הפגנה נגד נתניהו בת"א, שלשום/ראובן קסטרו

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "האכיפה בוצעה ברחוב בגין הפרת התקנות. ככל ולמי ממקבלי הדוח שיש השגה על הדוח, יוכל ככל אזרח להגיש בקשה להישפט או לערר על הדוח בדרכים המקובלות. המשטרה תמשיך לאכוף את התקנות שקובעות מגבלות התקהלות, תנועה ומסחר ללא משוא פנים ולמען בריאות הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully