וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו נגד נתניהו בתל אביב, רכב תועד פוגע במפגינה

עודכן לאחרונה: 2.10.2020 / 1:21

המפגינים, שהתכנסו בכיכר הבימה, צעדו ברחבי העיר והתעמתו עם המשטרה. 15 מוחים נעצרו. רכב האיץ לעבר מפגינים ונמלט. אחת המפגינות שנפגעו סיפרה כי "פתאום הוא נתן גז ונכנס בי ובחברה שלי". גורם במשטרה: "יודעים את זהות הנהג ופועלים לאתרו"

בווידאו: עימותים בין מפגינים לכוחות המשטרה במחאה נגד נתניהו/צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

מאות מפגינים השתתפו הערב (חמישי) בצעדת מחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית בתל אביב. המפגינים, שהתאספו בכיכר רבין, המשיכו לכיכר הבימה ומשם יצאו בצעדה ברחובות העיר. בהמשך התפתחו עימותים אלימים בין המפגינים לכוחות המשטרה שניסו להדוף אותם, בין השאר באמצעות פרשים. 15 מהמפגינים נעצרו בשל הפרת סדר.

במהלך הצעדה, נהג רכב מסוג מאזדה האיץ ונסע לעבר המפגינים. אחת מהם נפגעה, אולם לדברי אנשי המחאה - לא נזקקה לטיפול רפואי. התקרית אף תועדה. המשטרה מסרה בתחילה בתגובה כי "הדיווח נמצא בבדיקה ו"כי טרם אותר אירוע כזה". לאחר מכן אמר גורם במשטרה כי הם "יודעים את זהותו של הנהג ופועלים לאתרו".

דורית ז"ק, אחת משתי המפגינות שנפגעו מהרכב, סיפרה לוואלה! NEWS כי "הלכתי ונכנס בי רכב. הייתי יחד עם כל המפגינים, חצינו את צומת בגין-הרכבת, ועמדו שם שני רכבים בתוך לא מעט מפגינים". היא הוסיפה כי "הסתכלתי על הרכב הראשון, המשכתי ללכת, לא הייתי לבד. פתאום הוא נתן גז ונכנס בי ובחברה שלי שהיתה בצד השני, ואני התעופפתי לי".

תיעוד הפגיעה במפגינים

בווידאו: תיעוד דריסת המפגינים בתל אביב/מערכת וואלה NEWS!

לדבריה, "נחתתי על רגל ימין, קיבלתי מכה בבטן מהרכב ומכה מהכביש ברגל ימין. במרחק של 20 מטרים ממנו עמד אמבולנס. ביני לבינו לא היה דבר, והוא אפילו לא טרח לפנות אליי. כרגע אני מרגישה טוב, עוד מעט ירד האדרנלין ואולי ארגיש אחרת".

ארגון "הדגלים השחורים", ממארגני ההפגנות הערב, מסר לאחר התקרית כי "ההסתה שנשמעה מפי ראש הממשלה וח"כים מהליכוד, מביאה לעוד מתקפה נפשעת על המפגינים נגד נתניהו והשחיתות". בארגון הוסיפו כי "הגיע הזמן שהיועמ"ש יתעורר ויעמיד לדין את מיקי זוהר ושאר מהדהדי השנאה. שלא יבוא לבכות בלוויות כשירצחו פה מפגינים". עוד מסרו המפגינים כי הם "מצפים מהמשטרה לחרוג ממנהגה, לתפוס את הפושעים, ומהפרקליטות להעמידם לדין".

בארגון "קריים מיניסטר" הוסיפו כי "פרפוריי הגסיסה של שלטון הנאשם מבלפור מלוויים באירועי אלימות קשים שבנס לא עלו בחיי אדם. זוהי המשך של ההסתה הפרועה שלו כלפינו". הם הוסיפו: "ביבי- לא נירתע ונמשיך למחות נגדך עד שתלך ואין לנו ציפייה שתיקח אחריות".

הפגנת הדגלים השחורים נגד רה"מ, נתניהו בתל אביב 1 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"שלא יבוא לבכות בלוויות כשירצחו פה מפגינים". ההפגנה בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

ההפגנה החלה בשעות אחר הצהריים, כשמאות מפגינים התכנסו בכיכר רבין שבתל אביב, במקביל לכ-1,000 מוקדי מחאה צמתים, גשרים וכיכרות ברחבי הארץ. מכיכר רבין המשיכו המפגינים לכיכר הבימה ומשם יצאו בצעדה ברחובות העיר. ההפגנות אורגנו במספר רב של מקומות, בשל ההגבלות לקיום הפגנות שאישרה אמש הממשלה.

בעקבות האירועים בהפגנה, ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם) אמר כי יותר מידי דברים אלימים פוגעים במפגינים נגד נתניהו. "זה כבר לא מקרה", ציין ח"כ שלח בחשבון הטוויטר שלו. "ככה זה כשראש הממשלה ועושי דברו זורעים הסתה".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן), הגיעה לסיור בהפגנה לאחר טענות רבות שעלו מצד מפגינים על חסימת צירים מצד המשטרה. לדבריה, "ועדת הפנים בראשותי מקיימת סדרת דיוני פיקוח ואכיפה בנושא עבודת המשטרה בהפגנות. בגלל פניות ציבור טלפוניות רבות שקיבלתי החלטתי לרדת אל השטח ולבדוק את המצב ולוודא שאין כליאת מפגינים". "מצאתי עשרות מפגינים שהיו במתחם מסוים בקטע כביש בין שתי שורות של שוטרים. דיברתי עם מפקד האירוע ואני שמחה שהחסימה נפתחה", סיפרה.

הפגנת הדגלים השחורים נגד רה"מ, נתניהו בתל אביב 1 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
כ-1,000 מוקדי מחאה. ההפגנה בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

גם אמש התכנסו מאות מפגינים ליד מעון ראש הממשלה בירושלים במסגרת המחאה נגד נתניהו. במקביל, מאות מפגינים צעדו גם ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב בקריאה להתפטרותו. בירושלים, המפגינים חסמו את רחוב עזה, מול בית ראש הממשלה. בתל אביב, ארבעה מפגינים נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים.

לפי הודעת המשטרה על ההפגנה בתל אביב, לאחר למעלה משלוש שעות של תנועה ברחובות העיר, תחמה המשטרה אזור בו אפשרה למוחים להביע מחאתם באופן סטטי. חלק ממשתתפי המחאה תקפו את השוטרים והשליכו לעברם חפצים, ופרצו מתוך המתחם כשבכוונתם להמשיך להתנייד ולחסום צירים. לדבריהם, המפגינים אף הפרו את הנחיות הקורונה, לא עטו מסכות ולא שמרו על ריחוק של 2 מטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully