וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תדון בהגבלת ההפגנות בזמן הסגר, ארגוני המחאה יפגינו: "נילחם על החופש"

ועדת החוקה תתכנס היום להצבעה על התיקון לחוק שמגביל הפגנות בזמן סגר כללי. זאת, לאחר שהחקיקה ירדה מסדר היום בשל עיכובים מצד הליכוד והסתייגויות האופוזיציה. שיירת רכבים תקיים מחאה מול הכנסת: "מנסים למנוע הפגנות באמצעות חוק דרקוני בשירות נתניהו, לא נעמוד מנגד"

בווידאו: הפגנה תחת שמירת ההגבלות מול מעון רה"מ בבלפור/צילום: רוני כנפו

ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) תתכנס היום (שלישי) בשעה 9:30 על מנת להצביע על התיקון לחוק שמגביל הפגנות במרחב הציבורי בזמן סגר כללי. בקואליציה תכננו לקדם את החקיקה לאישור סופי ביום שישי האחרון, אך בשל אלפי הסתייגויות שהגישו באופוזיציה וניסיונות לעיכוב מצד הליכוד, החקיקה ירדה מסדר היום והוחלט לקדמה מחר בקריאה שנייה ושלישית.

כפי שפורסם בוואלה NEWS, נתניהו ניסה בסוף השבוע לקדם תקנות לשעת חירום להגבלת ההפגנות בלי צורך באישור הכנסת. עם זאת, בכחול לבן הודיעו כי יתנגדו לכך, ואליהם נוספה עמדת היועמ"ש אביחי מנדלבליט שהודיע כי מדובר במהלך "לא חוקתי".

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 26 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"נילחם על החופש והשוויון". הפגנה בבלפור, החודש/ראובן קסטרו

במקביל לדיון בוועדת החוקה, צפויות לצאת שיירות רכבים לירושלים ממוקדים שונים ברחבי הארץ, אליהן תצטרף גם משאית של התנועה לאיכות השלטון. השיירה צפויה להקיף את הכנסת ואת קריית הממשלה עם צופרים, צפצפות ודגלים כאות מחאה במהלך ישיבת ועדת החוקה. זאת, לדברי המארגנים, "במחאה על הניסיון של ראש הממשלה ושותפיו בני גנץ וגבי אשכנזי למנוע באמצעות חוק הקורונה הדרקוני את ההפגנות נגדו בבלפור".

"נתניהו עושה הכל כדי למנוע את ההפגנות בבלפור כי הן חושפות את השקרים שהוא מנסה להסתיר, ואת העובדה שהוא אחראי למחדל הקורונה החמור", מסרו המארגנים. "לא נעמוד מנגד כשהכנסת מחוקקת חוק אנטי דמוקרטי בשירות ראש הממשלה. נעלה לירושלים ונילחם על החופש והשוויון".

מארגני ההפגנות הוסיפו: "דמוקרטיות לא מתות ביום אחד - הן גוססות בהדרגה על ידי פוליטיקאים תאבי כוח שאיבדו את אמון הציבור ורוצים להשתיק את הביקורת עליהם".

עוד בוואלה!

מעגל ההדבקה: נתניהו מחזק במעשיו את ההפגנות נגדו

לכתבה המלאה
דיון ועדת החוקה, 25 בספטמבר 2020. דוברות הכנסת, לשכת העיתונות הממשלתית
תתכנס לדיון נוסף על הגבלת ההפגנות. ועדת החוקה של הכנסת/לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות הכנסת

במהלך סוף השבוע התקיימו שיחות בין שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים אבי ניסנקורן, שבהן הליכוד שב על דרישתו להעלות את תקנות החירום לאישור בממשלה בהקדם עד לאישור החוק בכנסת שיאפשר להגביל את ההפגנות.

לדברי בכירים בכחול לבן, הם הבהירו לאדלשטיין כי הם מתנגדים להגבלת ההפגנות בתקנות שעת חירום והעבירו מסר גם למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, שאם התקנות יוגשו למזכירות הממשלה - הם ימנעו את כינוס הממשלה להצבעה טלפונית. לפי תקנון הממשלה, דרושה הסכמה של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי לסדר היום של הממשלה.

בליכוד התחילו לקדם את הגבלת ההפגנות בתקנות לשעת חירום לאחר שלא הספיקו להעביר במועד את תיקון חוק הסמכויות של הקורונה, שיאפשר לממשלה להכריז על "מצב חירום מיוחד" ולהגביל התקהלויות להפגנות ותפילות. שר הבריאות הודיע ביום שישי האחרון כי יביא לאישור הממשלה תקנות לשעת חירום שיהיה בכוחן להגביל התקהלות עד לחקיקת החוק בכנסת.

מליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. אורן בן חקון, אתר רשמי
השינויים לחוק הקורונה הגדול אושרו בקריאה ראשונה. מליאת הכנסת, בשבוע שעבר/אתר רשמי, אורן בן חקון

מליאת הכנסת אישרה ביום חמישי האחרון את השינויים לחוק הקורונה הגדול בקריאה ראשונה, לאחר שהממשלה החליטה להטיל סגר כללי והגבלות על ההפגנות במרחב הציבורי. 36 חברי כנסת הצביעו בעד התיקונים, ו-32 התנגדו.

לאחר מכן, התיקונים לחוק נידונו בוועדת החוקה לקראת קריאה שנייה ושלישית. עם זאת, בתום דיונים שנמשכו שעות ארוכות ואף במהלך הלילה, הדיון בוועדה הסתיים מבלי שהתקיימה הצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully