וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מחו בבלפור ובת"א נגד נתניהו אחרי אישור החוק להגבלת הפגנות

עודכן לאחרונה: 1.10.2020 / 7:31

אנשי המחאה נגד נתניהו חסמו את הרחוב שמול מעון ראש הממשלה. בתל אביב נערכה צעדה, במהלכה נעצרו 4 מפגינים. במקביל, הממשלה אישרה בהצבעה טלפונית את האיסור על הפגנות במרחק של יותר מקילומטר מהבית. שלושה שרים מכחול לבן התנגדו

בווידאו: מחאה בבלפור לאחר אישור החוק להגבלת הפגנות/צילום: קריים מיניסטר

הממשלה אישרה הלילה (חמישי) בהצבעה טלפונית את התקנות המגבילות הפגנות במרחק של יותר מקילומטר מהבית בתקופת הסגר. שלושה שרים מכחול לבן - שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, שר התיירות אסף זמיר והשרה לנושאים אסטרטגיים אורית פרקש הכהן הצביעו נגד.

בתוך כך, התכנסו אמש מאות מפגינים ליד מעון ראש הממשלה בירושלים במסגרת המחאה נגד בנימין נתניהו. במקביל, מאות מפגינים צעדו גם ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב בקריאה להתפטרותו של ראש הממשלה. בירושלים, המפגינים חסמו את רחוב עזה, מול בית ראש הממשלה. בתל אביב, ארבעה מפגינים נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים.

לפי הודעת המשטרה על ההפגנה בתל אביב, לאחר למעלה משלוש שעות של תנועה ברחובות העיר, תחמה המשטרה אזור בו אפשרה למוחים להביע מחאתם באופן סטטי. חלק ממשתתפי המחאה תקפו את השוטרים והשליכו לעברם חפצים, ופרצו מתוך המתחם כשבכוונתם להמשיך להתנייד ולחסום צירים. לדבריהם, המפגינים אף הפרו את הנחיות הקורונה, לא עטו מסכות ולא שמרו על ריחוק של 2 מטרים. המשטרה הודיעה למוחים כי מדובר בהפגנה לא חוקית וקראה להם להתפזר.

מאות מפגינים מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים כמחאה על הגבלת ההפגנות בסגר. 30 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"נתניהו רועד מההפגנות בבלפור". המחאה נגד נתניהו בירושלים, אמש/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90
מאות מפגינים בתל אביב כמחאה על הגבלת ההפגנות בסגר. 30 בספטמבר 2020. מרים אלסטר, פלאש 90, פלאש 90
מפגינים בתל אביב, אמש/פלאש 90, מרים אלסטר, פלאש 90

ישי הדס, מראשי ארגון "קריים מיניסטר", תקף במילים חריפות את נתניהו בצל אישור החוק. "נתניהו רועד מההפגנות בבלפור כי הן חושפות את המחדלים שלו ויביאו לסיום שלטונו. כדי למנוע אותן הוא חטף את הדמוקרטיה כבת ערובה בדרך להימלטות מהמשפט", מסר הדס. "הערב, וכל זמן שאוכל אתייצב מול המעון ואדרוש ממנו ללכת הביתה".

גם דמויות נוספות בתנועת המחאה הבהירו כי אינם מתכוונים לחדול בה, וכי ימחו נגד נתניהו ככל שיתאפשר להם לעשות זאת. "אנחנו בעד שכל מי שיכול להפגין ולמחות, כל מי שמרגיש שהממשלה הזו דפקה אותו - שיעשה את זה בכל דרך. בכל מקום. בלפור יהיה בכל רחוב שני בישראל. שלא יחשוב שהוא ישאר שם לבד. נהיה גם שם", אמר קוסטה בלאק, מתנועת הצעירים "קומי ישראל". "אנחנו נמשיך לחשוף את כל הכישלונות של ניהול המשבר הזה שיצר כאן קטסטרופה כלכלית מטורפת והשאיר מאות אלפי צעירים בלי פרנסה. בלי בית. בלי עתיד".

עוד בוואלה!

נתניהו, נמשיך להפגין

לכתבה המלאה
מאות מפגינים בתל אביב כמחאה על הגבלת ההפגנות בסגר. 30 בספטמבר 2020. מרים אלסטר, פלאש 90, פלאש 90
מפגינים בתל אביב, אתמול/פלאש 90, מרים אלסטר, פלאש 90
מאות מפגינים מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים כמחאה על הגבלת ההפגנות בסגר. 30 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"בעד שכל מי שיכול להפגין ולמחות". המחאה מול בית רה"מ, הלילה/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

"ממשלת ישראל בראשות הנאשם נתניהו ושותפו בפועל לחיסול הדמוקרטיה, בני גנץ, גוררים את ישראל לתוך תהום שייקח שנים לצאת ממנה", האשימה גם שקמה שורצמן ברסלר, מתנועת הדגלים השחורים. "כשהמנהיגות כושלת זה נופל עלינו, האזרחים והאזרחיות, להכתיב את ההיסטוריה שלנו. בימים הקרובים ישטפו הישראלים והישראליות את הרחובות בדרישה להשבת הדמוקרטיה, החלפת ראש הממשלה, טיפול בקורונה ושיקום הכלכלה. עלינו לדאוג לארבעת הנקודות האלה, אחרת נמצב עצמינו כדיקטטורה כושלת", אמרה.

תנועת הדגלים השחורים אף הכריזה על הקמת מערך מחאה, שיאפשר הפגנות במרחק של קילומטר מהבית בימי חמישי ומוצאי שבת לאורך תקופת הסגר, תחת הכותרת "הפגנות התקווה".

"אלו ימים שחורים וקשים עבור מדינת ישראל. שום מדינה בעולם לא הגבילה בחקיקה את זכות ההפגנה, מסיבה מאוד פשוטה - אין בכך שום היגיון בריאותי. יש רק היגיון עברייני, של נאשם בפלילים שמנסה להימלט מאימת הדין", נמסר מטעם התנועה. "העובדה שגנץ בחר לחבור לנתניהו שמה אותו בשורה אחת עם מיקי זוהר, אסנת מארק ומירי רגב. בסוף השבוע הקרוב מדינת ישראל תרעד מהפגנה בסדרי גודל שעדיין לא היו בישראל. מאות אלפים ייצאו לכל פינה כדי למחות על הרס הכלכלה והדמוקרטיה על ידי הנאשם בפלילים".

ההגבלות הובאו לאישור הממשלה

תקנות הקורונה החדשות שיגבילו הפגנות בזמן הסגר אושרו על ידי שרי הממשלה במהלך הלילה. ההגבלות הובאו לאישור השרים לאחר שהכנסת אישרה אמש את התיקון לחוק המסמיך את הממשלה לבצע הגבלות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. על פי התיקון לחוק שעבר הלילה, הממשלה רשאית לקבוע שמגבלת המרחק על יציאה מהבית תחול גם על מי שיוצא להפגנה. למשל, שלא ניתן יהיה להתרחק ליותר מקילומטר מהבית גם לצורך זה. בנוסף, תוכל הממשלה לקבוע מגבלה על מספר המשתתפים בהפגנה, וזאת בניגוד למצב שהיה קיים עד עכשיו, שהחריג את ההפגנות מהאיסור.

לפי ההצעה, לא יתקיימו הפגנות בזמן של סגר כללי אלא בקבוצות של 20 איש בלבד ובמרחק של עד קילומטר ממקום המגורים. הסעיף המרכזי בהצעת החוק מקנה לממשלה סמכות להכריז על מצב חירום מיוחד כדי להטיל מגבלות נוספות על הציבור, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בין היתר, יוטלו מגבלות כמו חיוב שמירת מרחק במרחב הציבורי של עד שני מטרים, איסור התקהלות של לא יותר מ-20 אנשים בשטח פתוח, ולא יותר מעשרה במבנה סגור, תקנות המגבילות הפעלת מוסדות שמקיימים פעילות חינוך ואוסרות פתיחתם לתלמידים, וכן תקנות המאפשרות הפעלת תחבורה ציבורית בהיקף מזערי.

עם זאת, נקבע בתקנות כי הממשלה לא תכריז על מצב חירום מיוחד בשל נגיף הקורונה, אלא לאחר שהובאו בפניה עמדת שר הבריאות וחוות דעת מקצועית מטעם משרד הבריאות, המבססת את קיומו של המצב הבריאותי החמור. אם יוכרז מצב חירום - תוקפו יהיה לשבעה ימים, וניתן יהיה להאריכו ל-21 יום לכל היותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully