וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנות הקורונה החדשות שיגבילו הפגנות יובאו לאישור הממשלה ביממה הקרובה

30.9.2020 / 16:47

משרד המשפטים מנסח את ההגבלות יחד עם המשטרה ומשרד הבריאות, לאחר שהכנסת אישרה את התיקון לחוק בנושא. לפי החקיקה שאושרה במליאה, הממשלה תהיה רשאית לקבוע את מרחק היציאה מהבית כדי להפגין

בווידאו: דיון בועדת החוקה על הגבלת ההפגנות/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: עמית שמחה

תקנות הקורונה החדשות שיגבילו הפגנות בזמן הסגר צפויות להיות מובאות לאישור הממשלה הלילה (רביעי) או מחר. בשעות אלו עובדים במשרד המשפטים על ניסוח המגבלות, יחד עם המשטרה ומשרד הבריאות, וזאת לאחר שהלילה עבר בכנסת תיקון ל"חוק הקורונה הגדול", שמאפשר להגביל הפגנות במסגרת המאבק בהתפשטות הנגיף.

על פי התיקון לחוק שעבר הלילה, הממשלה רשאית לקבוע שמגבלת המרחק על יציאה מהבית תחול גם על מי שיוצא להפגנה. למשל, שלא ניתן יהיה להתרחק ליותר מקילומטר מהבית גם לצורך זה. בנוסף, תוכל הממשלה לקבוע מגבלה על מספר המשתתפים בהפגנה, וזאת בניגוד למצב שהיה קיים עד עכשיו, שהחריג את ההפגנות מהאיסור.

בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת ממשלה, 28 ביולי 2020. מרק ישראל סלם/פלאש 90, אתר רשמי
התקנות יעלו לאישורם. נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה/אתר רשמי, מרק ישראל סלם/פלאש 90

התיקונים "לחוק הקורונה הגדול" עברו הלילה במליאה בקריאה שניה ושלישית ברוב של 46 תומכים מול 38 מתנגדים. התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד הגבלת ההפגנות.

לפי ההצעה שאושרה, לא יתקיימו הפגנות בזמן של סגר כללי אלא בקבוצות של 20 איש בלבד ובמרחק של עד קילומטר ממקום המגורים. הסעיף המרכזי בהצעת החוק מקנה לממשלה סמכות להכריז על מצב חירום מיוחד כדי להטיל מגבלות נוספות על הציבור, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בין היתר, יוטלו מגבלות כמו חיוב שמירת מרחק במרחב הציבורי של עד שני מטרים, איסור התקהלות של לא יותר מ-20 אנשים בשטח פתוח, ולא יותר מעשרה במבנה סגור, תקנות המגבילות הפעלת מוסדות שמקיימים פעילות חינוך ואוסרות פתיחתם לתלמידים, וכן תקנות המאפשרות הפעלת תחבורה ציבורית בהיקף מזערי.

התקנות שיעלו לאישור סופי בממשלה

  • לא יתקיימו הפגנות בזמן סגר אלא בקבוצות של 20 איש
  • המפגינים לא יורשו להתרחק יותר מק"מ מכתובת ביתם
  • הממשלה תוכל להכריז על מצב חירום מיוחד שיכלול מגבלות נוספות
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 26 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
ייאסרו בזמן סגר. הפגנה מול מעון רה"מ בירושלים/ראובן קסטרו

עם זאת, נקבע בתקנות כי הממשלה לא תכריז על מצב חירום מיוחד בשל נגיף הקורונה, אלא לאחר שהובאו בפניה עמדת שר הבריאות וחוות דעת מקצועית מטעם משרד הבריאות, המבססת את קיומו של המצב הבריאותי החמור. אם יוכרז מצב חירום - תוקפו יהיה לשבעה ימים, וניתן יהיה להאריכו ל-21 יום לכל היותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully