וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 4,949 אובחנו ביממה האחרונה, 15% מהבדיקות חיוביות

30.9.2020 / 9:59

מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים מאושפזים 1,528 חולים. מספר המונשמים ירד מעט, ואילו מניין החולים הקשים עלה. 1,528 בני אדם מתו מהנגיף בישראל - עלייה של 21 מקרי מוות חדשים מאז אתמול. במקביל התקבלו תוצאות עבור 32,319 עם מספר שיא בשיעור החיוביים

בווידאו: נתניהו מתייחס למדדים לסיום הסגר/צילום: דוברות רה"מ

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 4,949 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-239,222. אתמול התקבלו תוצאות עבור 32,319 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 15%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 64,608. בבתי החולים מאושפזים 1,528 חולים, מתוכם 203 מונשמים ו-779 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,528 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 1,121 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 7,682, מתוכן 15% חיוביות לנגיף.

בית החולים רמב"ם חיפה לחולי קורונה חדר קורונה. ראובן קסטרו
עלייה במספר החולים הקשים. מחלקת קורונה ברמב"ם/ראובן קסטרו

בהמשך היום יתכנס קבינט הקורונה לדיון במצב התחלואה והמגבלות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מערכת הבריאות להכין תכנית פעולה לטיפול ב-1,500 חולי קורונה קשים החל מ-1 באוקטובר. בהודעה מטעם לשכתו נמסר כי נתניהו אף הנחה את מערכת הבריאות לקבוע יעדים ליציאה מדורגת מהסגר לשגרת קורונה, ולהציגם בפני חברי הקבינט.

בישיבת הקבינט יעודכנו השרים בתהליך פיתוח החיסון וההצטיידות בו, וכן בסוגיית הרכישה והשימוש בבדיקות מהירות לקורונה. עוד ידון הקבינט תכנית להכנת מערכת החינוך להפעלה בצל הקורונה ובתכנית ההגנה והסיוע לאוכלוסיית הקשישים.

ברקע כניסתו של הסגר בעקבות העלייה בתחלואה | 
מחסום משטרתי בתל אביב 25 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
קבינט הקורונה יתכנס לדון בשלבי היציאה מהסגר. מחסום בתל אביב/ראובן קסטרו

אתמול אמר ראש הממשלה כי הסגר הכללי שהוטל ברחבי הארץ במהלך החגים יימשך לא פחות מחודש ימים. בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו, ציין נתניהו כי המגבלות שהוטלו על הציבור במסגרת המאבק לגדיעת שרשרת ההדבקה, יימשכו יותר ממה שקבעה הממשלה, והן לא יוסרו עד שיהיה שיפור במצב התחלואה.

"הסגר לא יימשך פחות מחודש ויכול להיות שייקח הרבה יותר זמן. זה לא יהיה מבוסס על זמן, אלא על מספר נדבקים יומיים ומדדים אחרים", אמר ראש הממשלה.

גם שר הבריאות יולי אדלשטיין הבהיר כי הממשלה לא תטעה פעם נוספת בפתיחה מהירה של המשק. אדלשטיין אמר כי "נשחרר את המשק והחיים החברתיים בזהירות הנדרשת מבחינה רפואית. לא יעזרו שום לחצים ושום לובי".

"עם כל הקושי שבדבר, לא יעזרו לחצים של מגזר זה או אחר, והפער יהיה שבועיים, על מנת שנוכל לדעת יותר טוב מה הייתה ההשפעה - שלילית או חיובית של צעד זה או אחר. זה מאוד חסר לנו בסיבוב הקודם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully